الأربعاء، 22 أبريل 2015

i hate you 7

يوم الخطوبة
مامة موكا:كوكو بيبي اصحي يلا ورانا يوم طويل
موكا(بتتقلب):ماما سيبيني عشان تعبانة
مامتها:قومي بطلي دلع
موكا(بدلع):اوف اوف قومت
مامتها:مبروك يااجمل ميمو والله وعشت لليوم ده
موكا:ربنا يخليكي عقبال الفرح 
مامتها:يلا عشان تاكلي وننزل
موكا دخلت الاوضة بتاعتها وقعدت تضحك ضحكة شريرة
موكا:هاهاهاهاهاهها ده انا هخليك تقطع الخلف النهاردة
شيون قاعد مع باباه ومامته
شيون:انا مبسوط جدا
باباه:ده انتا لخمة اوي نشفت ريقنا عقبال مانطقت
شيون(كيوتي):اعملها ايه بقى؟
باباه:هنروحلها امتى؟
شيون:هي قالت روحو على القاعة هي هتيجي لوحدها
باباه:معقولة ؟فين الاصول ياابني
شيون:لا احنا مش تبع الاصول احنا تبع بعضينا
في بيت موكا
موري:يابنت الايه ده مقلب يموت بجد
موكا:اوعى وشك من موكا
موري:حرام عليكي ده صغير
موكا:بس هيتفاجئ بيا
موري:هتعملي المقلب ده امتى؟
موكا:قبل الخطوبة بنص ساعة
موري:طب وريني هتعملي ايه بالظبط
مع شيون
احمد:شيوووون
تحت البلكونة بينادي على بيكيا
شيون:ياحيوان!!!!!! فضحتني
احمد:انزل الحلاق مستنينا
شيون:اطلع ياحيوان انا لسة بالفنلة
احمد:اه ياخطير يابتاع القطونيل
شيون:اطلع بقى يلا
موكا وموري نزلو راحو الكوافير
موكا:خلي معاكي موبايلي لحد مااخلص
موري:انتى ظبطتي المقلب ولا لسة؟
موكا:لا ظبطتها وظبطت الساعة كمان
موري:طب يلا نبتدي
موكا قعدت ي الكوافير وابتدت ميكب
شيون واحمد في طريقهم
شيون:مش عارف يااحمد بس انا حاسس برده ان في حاجة غريبة فى الموضوع ليه مخلتنيش اروح الكوافير
احمد:مش قالتلك مفاجاة

شيون:يارب ........مش عارف قلبي مقبوض كده ليه؟؟؟؟؟؟؟
احمد:ياعم متكبرش الموضوع ان شاء الله تبقى احلى ليلة
فات كام ساعة
لولولولولولولولولولولليليليليسليليليليليليلي
الساعة بقت سبعة فاضل ساعة على الخطوبة
مامتها:انتى مجنونة في عروسة تخرج من الكوافير وحدها كده
موكا:سيبيني اخضه بقى
ركبت العربية جايين يركبو معاها
موكا:لا اسبقوني انتو انا هاروح البيت ثانية وجاية
مامتها:موكا كفاية عبط لحد كده
موكا(باستها):عشان خاطري احر حاجة
وسابتهم ورجعت خدت وردة وابتسمت وهي بتتخيل شيون بيعيط عشان الخضة وهي بتصالحه بيها
موكا:هههههههههههههههههههههههههههههههه

نزلت ركبت العربية بتسوق وهي مسكاها وبتغني
موكا:واحشني ايه من دا اللى دايبة فيه ده انا هموت عليه ماسكة موبايلها وبتبعت رسالة
(شيون...........انا اسفة جدا انا قلبي ملك حد واحد بس مش هقدر اكمل                                                    موكا        )
الساعة بقت بعة ونص وخمسة شيون واقف قدام القاعة عمال يرن عليها مبتردش وهي بتضحك وهي ماسكة الموبايل
موكا:يستاهل زي ماضحك عليا
بعتت الرسالة وبتحط الموبايل وقع من على الكرسي وطت تجيبه شيون لقى رساله فتحها وهو بيبتسم لقى الكلام راح مبرق
موكا بتتعدل عشان تكمل سواقة عربية لوري كانت جاية فى الاتجاه المعاكس راحت ناطرة العربية  في وسط الطريق طبقتها
موكا:اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه
ضحى
ضحى:دونيييييييييييييييييييييييييييي
دونجهي(دخل لاوضة يجري):في ايه؟
ضحى:انان زهقانة
دونجهي:ياراجل ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟حرام عليكي خضتيني
ضحى:بجد بقى زهقانة جدا وبعدين خليك فاكر احنا مش قضينا شهر عسل
دونجهي(قعد جنبها ونيم راسها على رجله):تحبي تروحي فين؟
ضحى(بدلع):مش عارفة عايزة مكان هادي نعمل فيه نونو جميييييييييل
دونجهي:هاه؟

ضحى(استغربت):مالك؟
دونجهي:لا مفيش تعالي نتمشى شوية في الجنينة
ضحى:اوكي
فضو يتمشو وعمالين يضحكو على حام السباحة
ضحى:بتحبني يادود؟
دونجهي:انتى شايفة ايه؟ده انا عيطت قدامك  ودي حاجة غالية عليا جدا
ضحى:ياسلام (قربت باسته فى خده)وانا كمان بحبك
دونجهي:متيجي نطلع فوق حبة
ضحى:لا حنا قلنا ايه؟؟؟؟؟اي مكان تانى غير بتنا انسى خالص يحصل حاجة مابينا هنا انا مبقتش حاسة بالاان
دونجهي:ماانتي شوفتيني بشيلهم
ضحى:وفين عقابك يانونو
ونجهي:عاقبيني اي عقاب تانى؟
ايم:شور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟وراحت بكل قوتها زقاه فى الميا دونجهي لكن هو كان قافشها بعد من قدامها اتدلقت فى حمام السباحة
ضحى:ااععععععععععععععععععععععاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
ضحى:انا زعلت كده طلعنيييييييييييييييييييييييييييييييي
دونجهي:طب خلاص سوري سوري هاتي ايدك
ضحى متدله ايدها جاية تشده راح سايبها وقعت انى

ضحى:ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه
دونجهي:هههههههههههههههههههههههههههههههه
ضحى:ماشي يادونييييييييييييييييييييييييييييييييي
بعد تلات شهور
هما الاتنين على جزيرة فاضية مفيهاش حد بيتمشو ووراهم البادي جارد والبنات
ضحى:انا عايزة نعمل سباق
دونجهي:طفلة طفلة طفلة
ضحى:لا بقى كش طفلة عادي دي رومانسية
دونجهي:اوكي الغالب هو اللى هيسيطر الليلة
ضحى وشها احمر وقعدت تلطش فيه وتتني دراعه ورا دهره
ضحى:البنات والبادي جارد يقولو علينا ايه؟
دونجهي:وهما مالهم يلا 1 2 3
دونجهي جري ضحى مكنتش مستعدة طلعت تجري هي كمان بس وصلتله
ضحى:هاهاهاهاهاهاههاها
دونجهي:تعالي هنااااااااااااااااااااااااااااااااااا ضحى فجاة وقفت دونجهي جري يكمل لحد ماوصل للنهاية بيبص وراه لقى ضحى واقعة على الارض والبنات والبادي جارد حواليها
دونجهي:ضحى!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جري رجعلها البنات كانت ابتدت تفوقها
دونجهي:مالك ياقلبي؟
ضحى(بتعب):مش عارفة دخت فجاة
دونجهي(برق):بجد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ضحى:تفتكر(حضنو بعض الباقيين مشيو طبعا)
ضحى(حطت ايدها على بطنها):ابننا
دونجهيشالها):يلا على الفندق انا هكلم الدكتور ييجي
بعد شوية الدكتور كشف وبص لدونجهي
الدكتور:انا هكتبلها شوية فيتامينات عشان الانيميا
دونجهي(الابتسامة اللى وشه راحت):يعنى ايه؟
الدكتور:انا اسفالمدام مش حامل
دونجهي مسكه من هدومه
دونجهي:ازاي دي دايخة وماسكة بطنها و.................
الدكتور:اهدى عشان نفكر في حل مع بعض التحاليل كلها بتاكد انها مش حامل
دونجهي:مش مفكر انتا مرفود
دونجهي قال كده وشد الدكتور معاه ضحى فضلت مبرقة لتصرفاته ومش قادرة تقوم قامت بالعافية
دونجهي(قاعد على البحر وضحى ورا لاقته ماسك الدكتور قربت حبة وبتسمع
دونجهي:اوعى تعرفها العيب من مين
ضحى(وقفت مستغربة):..........................عيب؟؟؟؟؟؟
دودي

قدام باب شقتها كيون فتح الباب دخلت الاول ودخل وراها
كيوهون(بيقرب):بحبك
دودي لفت مبرقة وعملت صباعها قدام مراخيره
دودي:انتا عايز ايه؟
كيون(اتخض رجع تلاتين خطوة ورا):ولا اي حاجة
دودي:طب..........طب.............طب
كيون:وحياة اغلى حاجة عندك ماتهتهي تانى انا مصدقت تعالي نتعشى ونشوف اللى عايزه واللى عايزاه
دودي:...........................
كيون:مالك؟
دودي:...................
كيون:دوديااااااااااااااااااااااااااااااا
دودي:مفيش اكل (وهى مدياله دهرها)
كيون:مش مهم اطبخيلي حتى ادوق اكلك
دودي(لفت برقتله):نعم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
كيون:طب انا ممكن اقضيها جبن
دودي:........................
كيون:دودي ار-جوكي كده انا اللى هخرس بسبب قلة الاكل
دودي:.......................
كيون:ايه المشكلة تاني
دودي:مبحبش الجبن فمش بجيبها
كيون:ولا يهمك ياقطتي خلاص هانزل اجيب اكل من تحت
دودي:اه اه اه انزل هات انا جعانة اوي
كيون:ياجعان انتا ياجعان (جاي يقرصها فى جنبها)
دودي بعدت وبرقتله
دودي:هاه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
كيون:خلاص انا نازل
اول مافتح الباب لسة بيعملها باي لقاها رزعت الباب
كيون(مرضاش يظن وحش):دودي  حبيبتي الباب اتقفل افتحي مش شايف
لقى نور السلم اشتغل وفي حاجة بتتبعت من تحت عقب الباب
ده تنح اول مالقى طبق في حتة جبنة وعيش وبعدين ملاية
كيون:وحياة امك؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دودي فضلت تضحك من ورا الباب فضل يخبط
كيون:دودي افتحي (بصوت عالي)
قى الجيران بتفتح اتكسف ضحك وبص للباب
كيون:دودتي انا هنزل بقى ورايا شغل جارتهم بصت فى الساعة 1 الصبح وبصتله برفعة حاجب
كيون:دودتي عبد المجيد عايزني تحت
البت بصت من بير السلم وبصتله برفعة الحاجب
كيون:طب انا هطلع اقعد فوق السطوح شوية عشان الجو حر
البنت بصتله وبصت لنفسها كل واحد لابس جواكت
كيون(بصلها):مطرود!!!!!!!!!!ارتاحتي؟عند سيتك مانع؟
عملتله مجنون ودخلت مستغربة دودي فضلت فطسانة على نفسها دخلت نامت صحيت تانى يوم بتاخد المخدة في حضنها حست بحاجة غريبة فتحت عينها لاقت كيون بيتقلب ناحيتها دودي اتسرعت وصرخت
دودي:اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه
كيون اتفزع اتثب من على السرير جاب الغطى وغطاها بيه وكتم بوءها
كيون:خضتينييييييييييييييييييييييييييي
دودي:ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه
كيون:هششششششششششششش اخرسي خالص مش كفاية اللى حصل امبارح
دودي:ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه
كتمها تانى :هو انتى مش بتحبيني؟
دودي زقته ورفعت الغط وجريت جابت جهاز صاعقة وبتهدده بيه
كيون:جبتيه امتى ده؟
دودي :لو ممشتش من هنا هكهربك
كيون بصلها بزهق جاية تقرب منه مسك ايدها د الجهاز وهدفه من الشباك
كيون:يابنتي مفيش حد يقدر ياذي حد بيحبه قرب من ودنها
كيون:وبعدين انتى متجوزة بني ادم وعنده احساس وبيقدر النعمة مش متجوزة حيوان فتاكدي انك معايا فى اامن مكان
الجرس رن
كيون جري على الباب بص من العين السحرية لقاه رين
راح فاتح زراير القميص ونكش شعره دودي كانت واقفة متنحة من تاثير كلامه جري عليها نكشلها شعرها وجاي يقرب من وشها عضته
كيون:خلاص خلاص فتحله
رين:اوبا بقى ايوة كددددددده

كيون بص لنفسه بفخر وبص لدودي بصتله بارف وعدلت شعرها
رين:احكولي بقى بالتفاصيل ايه اللى حصل هحتاجه في خطة العلاج
كيون(شده وقعد بيه على الكنبة):من الاخر ياسيدي صاحبك طلع......
دودي:بلاص عسل
موكا
شيون رمى الموبايل على الارض وفنفس الوقت العربية بتتفشفش
مامتها:شيون موكا لسة موصلتش
شيون فضل مبرق ودمع مامتها بصتله مبرقة

شيون:حبيبتي هربت وسابتني
شيون طلع يجري وهو عمال يعيط
احمد:انتا رايح فين؟
شيون:هسالها علقتني بيها ليه؟
عند موكا بتحاول تطلع من العربية مقلوبة مش عارفة وفي نار فيها وعمالة تزحف
موكا:اااااااااااااااااااااه يااااااااااااااااااااارب
لعربية بتولع اكتر موكا بتحاول اكتر رجليها مزنوقة فضلت تصرخ وهي بيغمى عليها لحد ملاقت حد بيشدها من كتفها
موكا:شيون
شيون بيدور فى كل حتة البيت النادي ويتصل مبيردش
شيون:طب مش بترد ليه؟ده اسمه هروب
حد داخل بيها شايلها المستشفى
...............:دكتوووووووووووووووووووووور
ضحى
دونجهي:انا (لقى الدكتور مبرق)
دونجهي:يلا بينا نرجع دلوقتي
الدكتور مشي ضحى حاولت ترجع اسرع دونجهي بيحصلها ببطئ عشان يعمل نفسه مشافهاش استنت لما صلت للفندق وراحت لافة ن وراه دونجهي وصل طلع اوضتهم ملقهاش فضل يتصل موبايلها في الاوضة
دونجهي نزل يدور عليها
فى التليفون
دونجهي:يعنى ايه مش لاقينها
البادي جارد:احنا بندور الجزيرة كبيرة
دونجهي:اامر كل اللى على الجزيرة بالتدوير عليها
البادي جارد:حالا
كله ابتدى يدور عليها ضحى كل ده قاعدة على مرجيحة عمالة تفكر حد من اللى بيدوؤرو شافها بلغ دونجهي وراحلها اول ماشافها جري حضنها من دهرها
ضحى(اتخضت):دودو
دونجهي(بينهج):متعمليش تانى كده
ضحى(لفت وشها حبة):دونجهي
دونجهي:نعم
ضحى:انا السب اننا منخلفش
دونجهي فضل مبرق على كتفها
دودي
كيون جري مسكها من بيوئها
كيون:حبيبتي كيت بتحب تغيظني
دودي:اممممممممممممممممممممممممممممم
كيون:بحبك بحبك رين واقف حاطط ايديه في وسطه
رين:طب بتتجوزو ليه الاول؟
كيون:يعنى ايه؟
رين:يعنى منظرك كان زبالة امبارح عرتنا
كيون:انتا هنا من امتى؟
رين:من ساعة مازرت صاحبك الساعة 1
دودي(بصوت واطي):هيهيهيههيهيهيهيهيهي
كيون:يافضيحتييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي

الثلاثاء، 21 أبريل 2015

i hate you 6

موكا
موكا فضلت قاعدة معصبة وشيون بيغسل وشه لاقت حد معدي
موكا:واحد ليمون من فضلك
الراجل(فى ساعتها):الليمون اهه حاجة تانى
موكا:شكرا  اوف اوف اوف
موكا:انا عبيطة ماكان هيتقدم خلاص دبت وشها في الكوباية بتشربها على بوء واحد لاقت ناس داخلين بالالات الموسيقية فضلت تبصلهم وهى بتشرب كله على بوء واحد والاضاءة خفت برده استغربت شالت الكوباية وبصت حواليها
موكا:الله يخربيتك ياللي بتقطع النور شربت البتاع دبته فى بوءها لاقت حد بيشد الكوباية من على وشها
موكا(بصتله بارف):ايه؟سيبني اطلع غلبي فيها
شربت الباقي شيون برق الموسيقى وقفت والناس كلها برقت
موكا:مالكو في ايه؟

شيون:الخاتم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
موكا نزلت الكوباية ورزعتها وبصتله
موكا:بجد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شيون(بيلطم):بلعتيه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
موكا(زغطة):هي هي هي
ده جري فضل يخبط على دهرها ودي زغطة وكل الناس متجمعين وماسكين قلبهم
شيون:احنا لازم نروح المستشفى
موكا(لسة شغالة):هي هي هي هي هي
شيون:انطقي اعملي اي منظر وده عمال يرزع على دهرها
موكا:هي هي هي هي
شيون(شالها على دراعه):يلا بينا عالمستشفى لقاها شبكت ايدها ورا رقبته وفتحت كفها
موكا(بتلاعبله حواجبها بدلع):مش انتا بس اللى رومانسي
شيون ساب ايده اتدلقت على الارض
شيون:ياشيخة خضتيني
كلهم:يالهووووووووووووووووووووووووووووووي
بعد اسبوع
شيون:موكتي اتاخرتي كده ليه؟
موكا:معلش اصل ماما كانت بتشتري معايا شوية حاجات لحفلة الخطوبة
شيون:هتبقى احلى حفلة ان شاء الله
موكا:امممممممممم وخصوصا (قربت منه)ان احنا الاتنين
شيون:تيجي نتمشى شوية
موكا:ههههههههههه ياريت
ماشيين في التراك فى النادي مشبكسين ايديهم في بعض موكا ماشية بدهرها قدامه
شيون:انا خايف تتقلبي على دهرك كده
موكا:شيون غنيلي واحنا لوحدينا كده
شيون(مترددش ):خلينا لوحدينا ننننسى النننننننننننننننننناااااااااس
موكا ياعيني اتخضت جريت كتمته

موكا:بس بس فى ايه انا قلت غني بس مقلتش ائذي حد
شيون(كيوتي مقموص):يعنى صوتي وحش؟
موكا:هكذب يعنى؟
شيون:خلاص مش هغني تانى طب ماتغني انتى؟
موكا(بمكر):مش مرتحالك
شيون(لفها على دراعه دهرها ليه):وده كلام برده
موكا:صحيح انا هاجي لوحدي يوم الخطوبة عشان الفستان يفضل مفاجاة
شيون:طب والجرافتة لازم تبقى لونه!!!!!!!
موكا:هجيبهالك معايا
شيون:بقولك ايه متيجي نلعب ماتش على السريع كده
موكا(بمكر):اللي هو ازاي يعنى
شيون شدها من دراعها وراح الملعب
شيون:الفورة من 5 والغالب يطلب اللى عاوزه
موكا(بتنفض شعرها):حساه فيلم هابط شوية
شيون:خلاص الغالب يضرب المغلوب
موكا:ايه هزار البوابين ده الغالب يفرح والمغلوب الغالب يفرحهه
موكا رفعت الكورة وهدفتها لشيون ملقطهاش
موكا:هيييييييييييييييييييييه واحد صفر
شيون:لا طبعا دي متتحسبش
موكا:ليه يعنى صاحب النادي يعنى ولا ايه؟
شيون:لا بس انا مكنتش عارف اشقطها
موكا:بس كده حاضر (شيطان موكا)ده عايزك تروحيله تعلميه
موكا:جت على بالي انا هخلي يجيب الوان الطيف دلوقتي
موكا راحتله وقفت وراه حضناه وبتمسك دراعه مالك يانونو ماهي سهلة اهيه
شيون(برق واداها كوع):ماتهدي شوية
موكا(كيوتي):هو انا عملت حاجة ده انا بعلمك وبتمسك ايده من ورا
شيون(جايب كل الالوان والعرق والميا وكل حاجة):اوعي
شيطان شيون:على فكرة دي قصداها اكمنها عارفة انك بتفيص بسرعة
شيون(زقه من فوق):هتشوف دلوقتي شيون على حق
راح موطي من مابين دراعتها موكا بصتله بمكر لفلها وعمل تؤتؤ
شيون:تعالي انا هاعلمك طريقة احسن
جابها قدامه وعمل نفس اللي عملته فيه
موكا(قعدت تتفتف وتبلع ريقها):يا انا مط.....لبتش..ان...ك تعلمني
شيون:انا حاسس بيكي
قرب بوءه من ودنها وبيقرب اكتر دي داست على رجله وبعدت عنه
شيون(بمكر):مالك؟
موكا(بتهوي):الجو حر
طلعت تجري ده فضل يضحك
ضحى

ضحى:ايه ده يادونجهي
دونجهي طلع من الميا وبينشف نفسه
دونجهي:زي ماانتي شايفة
ضحى:انتا بتصورني ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دونجهي:طب شغليها وانتى تعرفي
ضحى شغلتها مفيش حاجة عمالة تقلب مفيش حاجة دونجهي لبس حاجة وقرب منها
دونجهي:يعنى انتى تفتكري انى ممكن اعمل حاجة زي دي؟
ضحى:وطالما انتا فعلا مصورتنيش زعقتلي لما مسكتها ليه؟دونجهي(ابتسم خفيف):عشان اشوف التعبير ده
ضحى اديتهاله وشاورلتله يفتح الباب فتحه خرجت وهى مش بتتكلم راحت الاوضة اللى فيها لبسها
ضحى:ليه حطيت نفسي في موقف زي ده؟
قعدت شوية وبعدين حد خبط
يارا:مدام ضحى استاذ دونجهي بيقولك يلا عشان تفطرو
ضحى:اوكي نزلت معاها لاقت دونجهي ماسك دراعات البلايس تيشن وعمال يصرخ ويلعب بعصبية
ضحى(لنفسها):اروح اقعد جنبه؟
راحت قعدت جنبه فضل يلعب مبصلهاش ضحى راحت دايسة على زرار الوقف
دونجهي(بصلها):كخ ياماما كخ
ضحى برقت وضحكت راحت دايسة تانى راح ماسك ايدها عاضتها
ضحى:اااااااااااااااااه دوني هات دور
دونجهي:شطبنا مبنلاعبش العيال الغلسة
ضحى:يادودو معلش انا سوري شدت منه الدراع جاي يشده منها نامت على الكنبة ورفعت ايدها بعيد عنه
دونجهي(رفع حاجب):مبلاش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ضحى:انا معملتش حاجة انتا دور وانا دور
دونجهي:تيجي نلعب مع بعض
هما الاتنين بيلعبو مصارعة مع بعض كل واحد فيهم هيكسر الدراع
ضحى:دوس اكس دوس اكس
دونجهي:اخخرسي انتى مشوشة عليا مش عارف العب
ضحى:ماهو ده اللى اناعايزاه

دونجهي:دوس اكس دوس اكسسسسسسسسسسس
قربت من ودنه وهي بتلعب
ضحى:دوس اكس دوس اكس
دونجهي اداها كتف راحت مقربة تانى
ضحى:\دوس اكس دوس اكس
راح موقف ومدير وشه بايسها وزقها على الكنبة ولسة هينام حطت ايدها على صدره
ضحى:احنا مش فى اوضتنا 
دونجهي بص حواليه كل واقف مداري عينه فضلو يضحكو رجع قعد مكانه وسابو الدراعات
دونجهي:يلا ناكل قعدو ياكلو
ضحى:الطيارة دي راحة على بوء مين
دونجهي ابتسم وبيفتح بوءه
ضحى:على بوءي انا طبعا عشان انا جعانة اكتر منك
دونجهي خد نفس ومسك راسها وراح ماكلها بالاعافية
دونجهي:كلي كلي ياجعانة ابو ام كده
ضحى:ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
فات اسبوع دونجهي قاعد فى مكتبه بيشتغل
ضحى:لسة مخلصتش 
دونجهي:لا خلاص هانت اسبقيني انتى يابطتي
ضحى:اوكي اول ماخرجت رن الجرس للبادي جارد بتاعه
دونجهي:فين الحاجات؟
البادي جارد:اهم اتفضل حطهم ومشي دونجهي مسك كروت الميموري وحطها على الكمبيوتر وفعلا فيديوهات ليها في كل حتة المطبخ اوضتها اوضة النوم حتى الحمام وعمال يتفرج عليهم كلهم
دونجهي:ماهي مراتي وكلها ملكي ايه اللى ضايقها من حاجة زي دي
ضحى:مش عارف ايه اللى يضايقني يادونجهي؟؟؟؟؟؟
دونجهي برق وهو بيبصلها قفل الكمبيوتر وقام وقف
دونجهي:ضحى ...........انا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ح
دودي
كيون كان واقف ورا دودي وهي بتقول مش هرتبط بيك اول ماقالت كده جري حضنها من ورا
كيون:موافق بس متبعديش عني
دودي لفت بصتله وابتسمت
دودي:شكرا (شالت ايديه من على كتافها وماشية)
كيون مشي وراها
كيون:بس ممكن اسال ليه؟
دودي:لاني انا عمري ماهتخيل نفسي زوجة وام لاطفال لان انا نفسي بخاف من اي علاقة
كيون:حتى لو معايا؟
دودي:..............................
كيون:دودي ساعات بندي الحاجات اكبر من حجمها بغشومية ونرجع نندم
كيون:انتى بتحبيني 
دودي(اديته دهرها):لا انا مبحبش حد رين ظهر من قدامها
رين:ياراجل ههههههههههههههههههههههههههههه
دودي:دكتور ارجوك كفاية لحد كده
رين:ياستي ارحميني بقى انا عايز اخد رسالة الدكتوراه
كيون:وانا عايز اتجوز واقعد في البيت

دودي:وانا عايزة امشي
دودي جاية تمشي رين انكجها من ايد وكيون من ايد
هما الاتنين:تعالي معانا
دودي:ياااااااااااااه سيبوني
برقتلهم هما الاتنين سابوها جاية تجري مسكوها تانى
دودي:دكتور (بتخوفه)
رين:مش بخاف انا ...........انا مش بخاف من اي حد اتنين تلاتة بس من ضمنهم انتى
كيون:كسفتنا يادكتور هما الاتنين هدفوها فى العربية وخدوها
دودي:انتو رايحين بيا فين
هما الاتنين عاملين من بنها مردوش دودي بصتلهم وحطت رجل على رجل ومسكت الموبايل وصلو لمكان بتبص
دودي:انتو اتجننتو لا طبعا مش موافقة
كيون:طيب نكتب الكتاب وبعدين نشوف الموافقة دي
دودي برقت اكتر وفضلت تهز دماغها لا وهى بترجع وعربية جاية كيون جري بسرعة حضنها ولفها هو مغمض
العربية وقفت والراجل نزل
السواق:يابهايييييييييييييييييييييييييييييم
دودي وكيون بصو لبعض وفضلو يضحكو
كيون(كيوتي):مرة واحدة اسمعي كلامي ومش هتندمي ولو خايفة هخلي العصمة في ايدك زي ماهي فى ايدي بالظبط
دودي:....................................
كيون:صدقيني هحطك جوا عيني ولو اتضايقتي مني سيبيني وامشي
دودي:.......................................
كيون:يادودي انا هبقى مجرد حارس ليكي عشان محدش يضايقك او يطمع فيكي
دودي سابته ووقفت تفكر نص ساعة
كيون:دكتور متاكد انها ممكن مترجعش للشخصية اللى كانت فيها
رين:نسبة ده 10% بس معتقدش هي طالما جربت احساس الامان والاهتمام مش ممكن ترجع تانى الا لو اللى بيمثلها الامان ده اختفى
كيون:طب تفتكر ممكن توافق
رين:احتمال ده 50%
كيون:لا بصراحة فتديني جدا شكرا
هما الاتنين بصولها لقوها ماشية ناحية المكان وداخلة كل واحد فيهم تنح ومشي وراها زي المغناطيس
فى مكان تانى
...........:انتا اتجننت ازاى تحبها
...........:وفيها ايه؟
مكان تانى
.........:انتا حيوان ووقح وزبالة
.........:شكرا
...........:انتا استحالة تكون بشر زينا انتا شيطان
..........:شكرا بررده هتعملي اللى عايزه
..........(بتعيط):انتا ليه بتستغل حبي ليك
...............:مكنش لازم تحبيني
...........:مش عارفة ليه مش قادرة اكرهك نفسي اشيل قلبي ده واخليه يكرهك
.........:مش هتقدري
فى مكان تانى
..........:انتا متاكد من اللى هتعمله ده
............:انتا تنفذ وبس متاكد مش متاكد مشكلتي انا
..........:انا خايف انا اللى اتعاقب
...........:صدقني محدش فينا يستاهل العقاب اصلا
ضحى:ليه كده يادونجهي
ده بص للارض وهي بتقرب منه
ضحى(زعقت):ليييييييييييييييييييييييييييييه
دونجهي غمض عينه وابتدى يعيط
دونجهي:انا اسف اسف مش هاعمل كده تانى
ضحى:ليه تخليني اشك فيك واراقبك عاجبك كده عاجبك مكملناش كام يووم وبقى دا حالنا
دونجهي:انا اسف ارجوكي سامحيني
ضحى:هسامحك بس موعدكش انى ممكن انسى انا هطلع انام
جاية تمشي جري عليها ووقف قدامها وفضل يعيط وهو باصص للارض
دونجهي:انا مش عارف انا عملت كده ليه وازاى
ضحى:خلاص متعيطش(بتمسح دموعه)
دونجهي(بيتنهد):سامحتيني؟
ضحى:هسامحك يادوني بس في شوية حاجات كده لازم تتظبط عندك عشان نقدر نعيش مع بعض
دودي
رين:مبروك
كيون:مبروك عليا انا المهم طرقنا يادكتور يلا بينا يادودتي على بيتنا
دودي(بصتله):انهي بيتنا
كيون(اتخض):اللى انتى عايزة ان شاء الله بير السلم
دودي:احنا هنعيش في شقتي
كيون:مفيش مشكلة ادينا هنوفر كهربا
دودي:طب هنروح دلوقتي؟
كيون(كاظم الغيظ):طب عايزة ايه؟
دودي:..................................
كيون:انتى عايزة تقولي البيت ومكسوفة ياكتكونة
دودي:.........................
كيون:دودي ردي عليا
رين وكيون اتخضو عشان مش بترد ومش بصالهم
رين:تكون تعب......................
كيون:اوعى تنطقها قرب منها وحضنها براحة وببطئ
كيون:دودي 

دودي:..............................
كيون:نيني عيون كيون
دودي:...........................
كيون:حبيبة قلب كيون
دودي:هممممممممممممممممممممممممم
رين اتنفس وكيون ابتسم
كيون:يلا نروح 
في التليفون
شيون:نمتي؟
موكا:لا طبعا استحالة يجيلي نوم انا ورايا حاجات كتير للحفلة بكرة
شيون:مش هتقوليلي حتى الفستان لونه ايه؟
موكا(بدلع):تؤتؤتؤ
شيون:خلاص بكرة هشوفه هانت
موكا:متوترة اوووووووي
شيون:حتة خطوبة ومتوترة امال فى الفرح هتعملي ايه؟
موكا:..............................
السكة اتقفلت تيت تيت تيت 

i hate you 5

......:تعالي هنا لاقت واحد 2 متر طول وتلاتة متر عرض و15 متر ارتفاع بيبص عليها من فوق لتحت وبيشدها
موكا:لأا ابعد عن اهلي انا خلقي ضيق جاية تمشي جرها من قفاها تانى
الراجل:فيلم حلاوة روح نزلوه تانى متيجي نتفرج
موكا:ياابنى قلتلك ابعد عني انا متعصبة
الراجل:هتنبسطي اوي و......................
موكا بتوطي تجيب الجذمة
موكا:انا من الاول كنت عارفة انك مش هتيجي بالذوء الناس كلها اتلمت
الراجل:بجد والله انتى فاكرة ان ده هيمنعني
موكا:طبعا ولسة هترفع ايدها لاقته مسكها من قفاها
الناس :ووووووووواااااااااااااااااااااااااووووووو
موكا:اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه

الراجل لقى حاجة بالنسباله زي عقلة الاصبع بتخبط على دراعه
شيون:مش رجولة ياكبتن انك تضرب بنت
موكا(جريت استخبت وراه):شيون الراجل ده كان عايز
شيون:اهدي اهدي (بيخبط على خد الراجل برجولة)هو عرف غلطه خلاص
ودي كانت اخر حاجة شيون يقولها قبل مايفوق بعد ساعتين في كافيتريا موكا قدامها طبق تلج وبتفشله الاورام الكتير اللى فى وشه
شيون(تايه):انا فين؟
موكا(بتحطها على وشه):زي ماانتا متتحركش حمدلله عالسلامة
شيون(بيحط ايده على خده):اه اه هو ايه اللى حصل بالظبط
موكا:مفيش اي حاجة بتحصل مع شاب شهم فى موقف مينفعش فيه شهامة
شيون(برق):هو انا اتضربت
موكا:لا خالص انتا خرشمته بس هو شغل تعويذة مضادة قلبت كله عليك
شيون:بطلي هزار مسك موبايله وبيبص فيه
موكا:مبلاش
شيون وسع ايدها وبص ملامحه اختفت برق ورمى الموبايل
شيون:مين ده؟
موكا:ده الراجل اللى اتضرب
شيون:لا ده انا
موكا:لا ده الشخص اللى اتضرب
شيون:لا طبعا ده انا
موكا:ماانا بقول الشخص اللى اتضرب
شيون:لا انا متاكد ده انا
موكا:ماهو حضرتك اللى اتضربت 
شيون:والله انتى رايقة فيكي حيل تضحكي اه صحيح سحر؟؟؟؟؟؟
موكا:سحر اول ماشافتك بتتروق طلعت تجري من ورا
شيون:طول عمرها جذمة ندلة بس هانت
موكا:اقوم يعنى
شيون:لا طبعا كملي (موكا اتنرفذت من قلقه عليها ومسالش هي جرالها ايه راحت خابطة القطنة في وشه)
شيون:اه اه اااااااااااااااااااااااااااااااااه متخفي ايدك
موكا:بس مكنش له لازمة فتحت الصدر دي ماكنت تراعي فرق الاحجام
شيون:وانتى عايزاني اشوف حد بيعاكس حبي.......صديقتي واقف ساكت
موكا(لزقت القطنة على عينه):انتا قلت ايه من شوية؟
شيون:وانتى مالك خلصي من سكات
موكا:وحياة الغالية؟طب اهه رمت كله على الترابيزة وجاية تمشي مسك ايدها
دودي

كيون:ادودياااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
دي عمالة تجري وهو ماشي وراها يعرج وعمال يتطوح
كيون:يابنتي ارحمي حالتي المرضية
دودي عمالة تجري كل شوية تبصله وتجري ده وقف في وسط الشارع وقعد على الرصيف
كيون:خلاص مش قادر اتحرك
فضل قاعد حبة ريح رجله وقام تانى لسة هيجري لقاها جاية من الناحية التانية فى اخر الشارع وواقفة تبص من ورا الحيطة في الشارع التاني كانت فكراه وراها
كيون:مجنونة والله مجنونة حلو برده سهلت لفة راح ناحيتها وهى مدياله دهرها قعد يظبط شعره ويجيبه على جنب بتفافة وعدل هدومه ووقف وراها دي بسرعة تلقائي بالرملة وفي وشه
كيون:ليه كده بس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دودي(بصاله مبرقة وعمالة تنهج وهو بينفض وشه من الرملة
دودي:مش.....عا..ززيييزة.................اشو......فك.....تا......ني
عدت من قدامه ومشيت راجعة بيتها كيون فضل باصصلها مميل دماغه
كيون:برده انتي ليا
دودي طلعت رين وقف بسرعة
رين:هاه؟تمام؟
دودي:دد........كك.......تور ......ام......مش.....ي......دلو......و...وقتي
رين:ليه بس كده يادودي انتى بتحبيه
دودي جريت فى الصالة رمت الابجورة
دودي:مبحبش حددددددددددددددددد ورمت المكتبة ومش عايزة حددددددد وزقت رف الكوبيات ومش عايزة اكلم حدددددددددددددد وراحت كاسرة حوض السمك ومش عايزة اعيش مع حدددددددددددددددددددددد
قعدت على الارض بتنهج وعينيها كلها دموع الدكتور فضل مبرق
رين:دودي انتى اتكلمتي من غير ماتتهتهي وسيبتيه الوحيد اللى يلمسك وتلمسيه والوحيد اللى سيبتيه يقعد هنا انتي عايزاه من جواكي
دودي(سدت ودنها):بررررررررررررررررررررررررة
رين خرج وقفل الباب وراه دودي نامت على الارض وهي عمالة تعيط
دودي:بكرهكو كلكووووووووووووووووووووووووو
بعد اسبوع
المايسترو:لسة مجتش؟
كيون(واقف على الباب قلقان):.....................
المايسترو:انا مش عارف انتا جيت في الاخر وهربت ليه ماانتا كنت ماشي كويس
كيون:..........................
المايسترو:ومن ساعتها مبتكلمش حد واضح ان البنت دي لعنة بتصيب كل ال..................
كيون(خبطه في الحيطة):لو جبت سيرتها تانى بحلو او بوحش هقدم كل ورقك القذر اللى معايا للنيابة
ضحى

تانى يوم الصبح ضحى بتدير وشها وهي بتفتح ببطئ حست بحد ماسك ايدها وماسك قماشة مبلولة وبينضفها غمضت بسرعة تانى
ضحى:دوني اميري الجميل 
سمعت حد بيدخل بالاكل
يارا:مستر دونجهي في .....................
عملها هسسسسسسسس راحت ساكتة شاورلها تطلع برة حطت الاكل جنبه وخرجت على برة ضحى ابتسمت لكن مبينتش
دونجهي(مشي ايده فى شعرها):شكلها لسة تعبان ومجهد
ضحى لسة هتفتح حسته بيقرب منه باس اورتها ورجع
دونجهي:يارب تكوني بخير
وهو بيرجع شبكت ايدها ورا رقبته وفتحت عينها دونجهي ابتسم
دونجهي:حمدلله عالسلامة صحي النوم
ضحى:هو ناا بقالي كتير نايمة؟
دونجهي:يومين
ضحى:وانتا قاعد جنبي اليومين دول
دونجهي:واقعد جنبك العمر كله كمان
ضحى:اكيد انتا زعلان عشان ضيعت شهر العسل 
دونجهي(كيوتي فيس):زعلان حبة صغننين
ضحى(قعدت وهو قعد قدامها):ده انا وحشة خالص
دونجهي:صراحة اه
لاقو حد بيخبط دونجهي قام فتح ادوله الموبايل خده واتكلم فيه
دونجهي:ضحى احنا لازم نرجع الشركة فيها مشاكل
ضحى:حاجة وحشة ؟
دونجهي:مش للدرجة دي انا اس..............
ضحى حطت ايدها على بوءه
ضحى:ممكن تبطل تتاسف يلا نرجع
دونجهي:انا خايف تتعبي تانى
ضحى:لا متخافش هبقى كويسة
رجعو في المطار هي ودونجهي ماشيين مانكجين بعض لاقو بادي جارد كتير جم مشيو وراهم
ضحى(اتخضت):مين دول؟
دونجهي:اعملي نفسك مش شيفاهم (غمزلها)
ضحى:بس دول شكلهم يخوف اوي
دونجهي:انا كل سنة اغيرهم يمكن الشكل يتغير وابدا مفيش اي فايدة
ضحى:هههههههههههههههه طيب انا هاروح معاهم وانتا روح شركتك
دونجهي:مش هتيجي معايا الشركة
ضحى:لا طبعا انتا اشتغل براحتك وهتيجي تلاقيني مظبطالك هدومك اكلك حجاتك
دونجهي:لا طبعا اوعي تلمسي حاجة وانا جايبك تخدميني؟
ضحى(وقفت قدامه باسته فى خده بسرعة من غير ماحد ياخد باله
ضحى:ده حب
ضحى ركبت مع البادي جارد وهو راح في عربيته
الاول:احنا فى اتجاهنا للفيلا افتحو البوابات
التاني:قلتلهم؟
الاول:اه خلاص احنا على وصول ضحى قاعدة ورا قلبها بيدق وصلت هناك اول مادخلت كل الخدم بيبصولها على انها اميرة وواقفين يتفرجو عليها طلعت فوق اتاكدت ان كله تحت واتسحبت لاوضة النوم عشان تشوفها لاقت حد مسك ايدها

شيون:اقعدي بقى ياستي هقولك
موكا(وهي واقفة):قول
شيون:ماهو لو حضرتك كنت لميتي نفسك من الاول لكن ازاى لازم تمرمطي اهلي
فلاش باك
قبل مايطلعو الرحلة
شيون:احمد عايزك تخوفها بحيس انها تيجي عند الكوخ بمزاجها وانتى ياموري حاولي تشحينيها شوية عشان تتحرك
موري:على فكرة هي مستنياك انتا اللى تتكلم
شيون:وهي مدياني فرصة؟اديني مرة شريدة وحيدة بشوفها فيها لوحدها دايما لامة الناس حواليها
سحر:ياشيون انا مالي في كل ده
شيون:هو الواحد ليه عند خالتو ايه؟امه وبنت خالته
سحر:تجيبلي الخاتم اللى وعدتني بيه
شيون:ماشي ياست ارف
وساعة الكوخ كان عامل نفسه نايم
موكا(مبرقة):وحياة امك واوعى تقولي انك بتعرف تعوم؟؟؟؟؟؟
شيون:لا طبعا دي الحاجة الوحيدة اللى خرجت تحت السيطرة ولولا انى لما جريت وراكي شاورت لسحر خمس دقايق وتيجي كان زماني بتحاسب دلوقتي
حتى ساعة السينما كنت متاكد انك هتيجي بس كنا متفقين اني ساعة الفشار هجيب بلالين واحطلك في..............
موكا(مبرقة):الخاتم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شيون هز دماغه بحزن اه وبص للارض
موكا:ومقلتليش ليه عشان اجهز نفسي
شيون(برق):يعنى ايه مش هاعرف اديهولك ؟
موكا:لا طبعا انا هاعمل نفسي معرفتش وانتا فكر في موقف رومانسي واديهولي وانا هتفاجئ
شيون(متفاجئ هو):انتي بتتكلمي جد؟
موكا:طبعا ازاي اضيع موقف رومانسي زي ده
شيون:انا مش قادر حاسس انى هارتكب جريمة وسعي اروح اغسل وشي يمكن افوق
شيون راح الحمام وهي قعدت متضايقة وعمالة تشتم نفسها
موكا:انا غبييييييييييييييييية

كل الفرقة بصت لكيون وللمايسترو وهو بيبلع ريقه بالعافية
المايسترو:انتو هتصدقوه برده ده اتجنن من حبه ليها
كيون بصلهم مبرق كلهم اتخضو ودخلو المسرح كيون فضل برة
كيون:انتى فين؟"
دودي قاعدة في بيتها قدام التلفزيون شايفة الحفلة بتتذاع
دودي:اشبعو بيها انا كده مرتاحة قفلت التلفزيون ودخلت نامت الحفلة ابتدت كيون قاعد قدام المسرح مستنيها تيجي باي شكل مفيش
الحفلة خلاص بتخلص وكيون هيتجنن يحاول يرن عليها مقفول ومبتردش لا على بيت ولا على اي حاجة راح بيتها النور مطفي في الشقة
كيون:يكون جرالها حاجة؟
بص على البلكونة وهرش في راسه جامد
كيون:انا كنت خدت عهد على نفسي مش هاظهر في حياتها تانى
لقى البتاعة اللى بتتركب زي بتاعة فيلم ظرف طارق ركبها وطلع بيها لحد بلكونتها بيبص النور مطفي نط في البلكونة ودخل لقى واحدة نايمة في السرير
كيون(بهمس):دودي دودي
لسة هيروح ناحيتها سمع موسيقةى دودي شغالة بترن فى الاماكن كلها برق جري على السرير كشف الغطا لقاها واحدة تانية لسة هتبرق لما شافته
كيون:والله ماانتى قايمة
بص وراه لقى تلفزيون فتحه بسرعة شافها واقفة بتعزف على المسرح وهو متنح لقى راجل خارج من الحمام بينشف بسرعة بص على كيون وعلى مراته
كيون(بيتنهد):اضرب بسرعة عشان مش فاضي
المهم هرب كيون باعجوبة دودي واقفة على المسرح بعد ماعزفت الناس كلها قطعت ايديها من التصقيف

دودي:احممم احممممم
كله تنح اول مرة دودي تبقى عايزة تتكلم
دودي:ممكن.....................كلمة
الناس كلها مبرقة كيون وهو بيجري سامع الصوت في كل حتة
دودي:اقدملكو نفسي انا دودي .......اميرة الكمان
كله عمال يصقف ويصفر دودي ابتسمت ومسكت المايك
دودي: انا حبيت اتكلم النهاردة عشان في حد تعب جدا واتمنى الموت تقريبا عشان يشوفني بتكلم كده هو مش واحد هما اتنين رين ابتسم وهو قاعد قدامها وعملها باي
دودي:لكن كان في حاجة الشخص ده عايز يسمعها مني ياريته كان موجود دلوقتي عشان يسمعها
كيون وقف في الشارع وهو قلبه بيدق تتم تتم تتم
دودي:كيون
ده برق اكتر وهي بتنده اسمه كده
دودي:انا اسفة على كل اللى عملته معاك (كيون كان واقف قدام محل تلفزيونات  بص عليها)
دودي:اسفة على كل الم سسبتهولك اسفة على كل كلمة جرحتك بيها اسفة على كل ابتسامة حرمتك منها عايزة اقولك ان انتا بقيت شخص مهم جدا معرفتش قيمته غير لما صحيت الصبح لقيت الكنبة فاضية وغير لما حاولت فتح الباب اتفتح وكمان الرغي :الكتير اللى مكنتش بتبطله كيون ضحك قدام الشاشة وهو بيسمع كلامها وبيمسح دموعه
دودي:اسفة جدا جدا جدا لكن برده انا اسفة مش هقدر ارتبط بيك
رين وقف مبرق المايسترو فضل متنح دودي ابتسمت وحيت الجمهور وكيون ...............

يارا:مدام ضحى الاستاذ دونجهي محرج علينا كلنا محد ش يفتحها غيره
ضحى(اتضايقت):بس انا مراته
يارا:انا اسفة
ضحى اتعصبت وجريت على اوضتها اترمت على السرير وبعدين بصت للدولاب قعدت تتفرج على اللبس فضلت تقيس كل الهدوم من الزهق لحد ماجيه الليل لاقت واحدة بتخبط
يارا:مدام ضحى استاذ دونجهي وصل وفي مكتبه تحت تامرينا باي حاجة
ضحى:لا شكرا 
ضحى استنت لما يارا مشيت بعديها بمدة وبعدين خرجت تتسحب لاوضة النوم عشان تشوفها راحت قدام الباب ولسة هتفتح الباب لاقت حد في دهرها
دونجهي(عامل اكس بايده):ان ان ان تييييييييييييييييييت
ضحى(اتكسفت):كنت عايزة اشوفها
دونجهي:من غيري؟
ضحى:............................
دونجهي: يلا انا كمان عايز انام
اول مادخلو ضحى ازهلت من المنظر

ضحى:ايه ده؟
الاوضة عبارة عن ممر صغير وفي الاخر سرير بس وحواليهم حمام سباحة
دونجهي:مش قلتلك مفاجاة لما تكوني مزعلانى هحطلك في الميا دي تماسيح وقرش عشان اضمن انك متخرجيش وتفضلي قدامي وطول ماانتي طيبة هحطلك احلى ورد
ضحى:انتا مجنون دي تخوف مكن اي حد يقع ويغرق
دونجهي عمال يمشي خطوة وهي ترجع هو يمشي وهى ترجع لحد ماوقعت على السرير ............................
تاني يوم الصبح ضحى حاسة بحد بيرش عليها ميا صحيت متضايقة بتبص لاقت دونجهي عمال يعوم ويعملها باي
ضحى:دوني عايزة انام
دونجهي:تعالي الميا دافية وحلوة
ضحى(اديته دهرها):مش عايزة اجي عايزة انام
دونجهي:اممممممممممممم هطلعلك
ضحى:بس بقى عايزة انااااااااااااااام وراحت هادفة حليه المخدة وطلعت تجري
دونجهي:هتلفي وترجعيلي
ضحى:ياسلام؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جريت على الباب بتفتحه مقفول بترزع في الباب جامد دونجهي:تعالي احسنلك
ضحى:لا هههههههههههههههههه لاااااااااااااااااا
وهي بتخبط على الباب لاقت كاميرا بتقع قدامها جابتها من على الارض وبتبص فيها
دونجهي:سيبيها(وهو مبرقلها)

واحدة لابسة ابيض بتصحي واحدة برضه لابسة ابيض (مساجين)
الاولى:(بهمس)قومي بسرعة في مصيبة
التانية(قامت ماسكة بطنها حامل)في ايه؟
الاولى:قومي بس
خدتها من ايدها وجريو على الحمام التالتة مرمية على الارض ووشها اصفر
التانية:ايه اللى حصلها
الاولى:معرفش انا لاقتها طولت فى الحمام قلت اشوفها لاقتها مرمية كده
التانية:طب نادي اي حد بسرعة خدت دماغها على رجلها وهي قاعدة على الارض
التانية:فوقي فوقي ارجوكي متخضنيش عليكي مسكت بطنها وكتمت وجع وده وقتك انتا كمان
الاول جت بالسجانة
السجانة:قوموها معايا واضح انها جالها هبوط بسبب انها مضربة عن الطعام من ساعة مجت كلهم شالوها والحامل عاضة شفايفها وماسكها بطنها الاولى بصتلها
الاولى:انتى فيكي حاجة
التانية:لا ابدا شوية مغص بس
حطوها في السرير والسجانة راحت تشوف الدكتورة عشان تعلقلها محاليل
الاولى:ازاى ؟انتى فى التاسع قولي حاسة بايه
التانية:صدقيني مفيش شوية مغص (مسسكت بطنها)اه
الاولى بصتلها لقتها بتسند على السرير وهتقع على الارض
الاولى:ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه
بعديها باسبوع واحدة ابنها على كتفها والتانية عمالة تتحايل على التالتة تاكل
الاولى:لو ليا غلاوة عندك خدي دي بس
التالتة:قلتلك مش عايزة اوووووف
الاولى:يابنتى هيغمى عليكي تانى
السجانة:المحامي بتاعكو جيه قومو يلا
التانية:انا مش قادرة اتحرك وعايزة ااكل الولد احكولو انتو شوية عقبال مااحصلكو
الاولى:متتاخريش 
دخلو اوضة المامور المحامي بصلهم وابتسم

كيم سوهيون:عاملين ايه؟
التالتة جريت عليه وفضلت تعيط قعد يطبطب على راسها
التالتة:ارجوك خرجني من هنا
كيمسوهيون:قريب اوي كملولي بس ايه اللى حصل
فلاش باك

i hate you 4

دودي(برقت وراحت ضرباه على قلبه):اوععععععععى
كيون فضل يضحك وهي راحة ناحية المطبخ بتفتح الادراج عمالة تدور على سكاين شوك ايد هون مفيش اي اسلحة تهدده بيها
كيون قام بفخر وماشي حاطط ايديه في جيوبه
كيون:مش هتلاقي حاجة انا امنت نفسي
كيون:الا اذا كنتي داخلة تعمليلنا فطار مش هكسفك

دودي راحت ضامة ايديها جامد ودبتها على الرخامة جري مسك ايدها
كيون:ايد ايدك يانونو تتعوري(كيوتي فيس)
دودي لاقت قدامها الطازة راحت مسكاه وفي وشه
كيون(ماسك عينه):والله ربنا خلقلنا لسان نرد بيه او تعبيرات وش نعبر بيها انتى ليه عنيفة كده دودي بالطاسة تاني وفي وشه
كيون:هو انا بكلم نفسي؟هاتي يابنتي الطاسة دي
دودي هوبا خبطتين كمان فوق نافوخه
كيون:انا حتى الان مش عايز يغمى عليا مراعاة لشعورك ومشاعرك الرقيقة دي
دودي رفعت ايدها وبتنزل على نفوخه راح ماسك الطاسة هادفها على الارض
كيون:بس بقى هو انا ابو لهب
دودي بصتله بارف وخرجت اترمت على الكنبة هو اتنهد ورجع الطاسة مكانها خرج من الاوضة عال حمام وقف قدام المرايا بيراجع خلقته
كيون:اكيد نظرها ضعيف ده انا كوكتيل رجالة وش قفص
دودي(لنفسها):ده انتا القفص ذات نفسه
كيون ميل راسه من ورا باب الحمام
كيون:انتى فكرتي في ايه ياكتكوتة دودي عملت نفسها مش شيفاة
كيون(فاكر نفسه ظريف):انتي اشتميني جواكي ياكتكوتة
دودي(لنفسها):الله ماطولك  ياروح
مسكت الريموت وراحت رزعاه جامد عشان تقلب
كيون:واضح ان مزاجك متعكر دلوقتي
دخل الحمام وبعد ربعاية نده عليها
كيون:دودي دودي دودياااااااااااااااااااااااااااااااااا
علت التليفزيون على اخره كيون خرج دقنه كلها معجون
كيون(بدلع):ادودي انا مش بنده؟ وقرب من التليفزيون بيوطيه لسة بيدور عشان يبصلها لقى الريموت في وشه
كيون:يادودي انا شاب محترم وبتترمى قدامي كعوب


بصتله بارف وجاية تروح اوضتها لاقت حاجة اترشت على قفاها بتبص لاقته معجون السنان بتاعها لفتله مبرقة
كيون:اوبس(بمكر)هي جات فيكي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دودي:ياحيواااااااااااااااااااااااااااااااان راحت رزعاه سيف يد هعلى صدره مسك دراعها وبيشدها عليه راحت لطشاه حتة الم
كيون:ياصبر ايوب
بيشدها تانى على طول الخد التاني مستناش كان صوابعها معلمة فيه
كيون:لا بقى ده كتير وحياة امك ماانا سايبك
راحت رزعاه بوكس في مراخيره
دودي:يا..شي...خ.......اتلهي
كيون:طب ماتجيبي بوسة كده دي تنحت ووشها جاب كل الالوان

كيون:اللهم صلي على النبي انا قلت انا قلت مصيري هاوصل دي لسة هتبتسم افتكرت وجريت على طول
كيون:ياعم الكسوف اجري اجري
ضحي
ضحي(بصتله عينيها عمالة تلمع وهزت دماغها اه):اممممم
دونجهي:بجد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ضحي:اممممممم
دونجهي:قولي والمصحف؟
ضحي ودونجهي:هههههههههههههههههههههههههههه
ضحي:دي بتاعتي دي
دونجهي:دلوقتي؟
ضحي(رفعت حاجب):ازاي يعنى تعالى اطلبني من اهلي
دونجهي:اعاااااااااااااااا لسة 
ضحي:امال ايه؟سلام جاية تمشي راح شاددها من دراعها
دونجهي:طب طالما هنتجوز مفيش حاجة تصبيرة
ضحي:كان قلبي حاسس ان دماغك مش سليمة بتوطي تجيب اللى في رجلها
دونجهي:وحياة امك خلاص خلاص
طلع يجري دي بتدرب على الرماية وهوبة جت في النفوخ
بعد اسبوع
ضحي في الفيلا بتجهز حاجاتها
دونجهي:بيبي تحبي تقضي شهر العسل فين
ضحي(عمالة تظبط في الديكور):لا هاتيها هنا
دونجهي:ضحيييييييييييييييييييييييييييي
ضحي:انا مش قلتلك عايزاها خضر
البنات كلهم ورا عمالين يضحكو وهو بينده وهى مش معاه خالص
دونجهي عملهم هس وراح جاري حاضنها من دهرها ضحي اتخضت ضحكت ولفتله
ضحي:دوني خضتني
دونجهي:لا ياراجل انتى عارفة انا بقالي اد ايه واقف وراكي نفسي تبصيلي

ضحي لفتله مبتسمة شبكت ايدها ورا رقبته دونجهي رفع ايده للبنات شاورلهم يخرجو
ضحي:انتا خرجتهم ليه؟ياااااااااااه استنو قولي كنت عايز ايه انتا؟
دونجهي(بصلها بارف):مش عايز حاجة اتفو على ام دي معرفة ماتيجي نفضها سيرة
ضحي:ههههههههههههههههههههههههههههههههه
دونجهي:والله ماانا سايبك لما نتجوز
خارج من الاوضة ضحي جريت عليه شدت دراعه
ضحي:مش هتخليني اشوفها بقى
دونجهي(بدلع):تؤتؤتؤتؤ
ضحي:دوني ممكن متعجبنيش
دونجهي:المهم عجباني انا
ضحي:متخلينيش احلف مخشهاش
دونجهي:انتى مش هتطلعي منها اصلا
ضحي:ليه يااخويا جارية عندك وبعدين احنا لسة مخدناش على بعض اديني اد شهر كده 40 يوم عقبال مااتقبل الواقع
دونجهي:ده احنا نكون جبنا هند ومهند
ضحي(رافعة حاجب):في شهر؟؟؟؟؟؟وبعدين ايه الاسماء دي؟
دونجهي:اخلصي مش هتقولي هنقضيه فين؟
ضحي:هو ايه؟
دونجهي:مش فاكر انا نسيت جتلك ليه اصلا اتفو على ام دي جوازة
ضحي:دونيييييييييييييييييييييي
بعد اسبوع

ضحي ودونجهي بيرقصو في الفيلا على اجمل موسيقى  في الفرح
دونجهي:تحبي نروح الاول ولا نسافر على طول
ضحي:.............................
دونجهي:مالك يابجم
ضحي:متكلمنيش بجد انا زعلانة انا حتى الان مش شوفت اوضة النوم
دونجهي:ماخلاص هانت
ضحي:ابقى قابليني طالما خبيتها قبل الجواز يبقى تكمل على كده
دونجهي:والله اديكي بلحة على دماخك الوحك انا عامل حساب للناس اللى قاعدة
ضحي:اوووووووووووووووووووووووووف
دونجهي:اوفييييييييييييييييييييييييين
ضحي:الله مطولك ياروح
دونجهي:على هذا اللوح
وهما رايحين لشهر العسل
قاعدين في الطيارة ضحي ماسكة بطنها مش قادرة ودونجهي ماسك منديل وعمال يمسحلها العرق            
دونجهي:حاسة بايه؟
ضحي:مش قادرة (راحت ماسكة بوءها وبطنها وجريت عال الحمام)
دونجهي جري وراها
دونجهي:يارا قولي للطيار ينزل دلوقتي ضحي تعبانة
يارا:بس حضرتك اول مطار قدامنا بينا وبينه مش اقل من نص ساعة
دونجهي:تكون اتصفت؟؟؟؟؟؟؟بقولك قوليلو ينزل الجي بي اس بتاعي بيقول ان في جزيرة تحتينا خليه يحاول ينزل
يارا:تحت امرك
دونجهي جري وراها كانت بتغسل وشها قعد يمسحولها
دونجهي:انا اسف معلش هننزل دلوقتي
ضحي:لا خلاص انا هبقى كويسة(وهي وشها اصفر)
دونجهي:ههههههههههههه حتى وانتى تعبانة كيوت تعالي تعالي عشان نربط الاحزمة
موكا
شيون:الحقووووووووووووووووووووووووني
موكا مشيت وسابته وهي حاطة ايدها على ودنها
شيون:يامجنووووووووووووووووووووووووونة
سحر جت تجري بصتلها مبرقة وبصتله وهو بيفرفص
سحر:يامجنونة انقذيه
موكا:انقذيه انتى مش حبيبك

سحر:لا مش حبيبي الله يخربيت الغباء وسعي سحر نزلت تنقذه وطلعت بيه موكا حطت مراوح على قلبها ومشيت بعيد وقفت ورا شجرة تراقبهم سحر حطاه على الجسر وعمال تضغط على بطنه وكل شوية يتفتف ميا من بوءه وسحر تمسح
سحر:الله يقرف اهلك
موكا عمالة تضحك من ورا وسحر كل شوية تلطشله عشان يفوق سحر مش لاقية فايدة موكا شافتها بتكتم مراخيره وهتقرب
شيطان موكا:اجري الحقيلك حاجة بسرعة
ملاكها:عيب كده هي هتمنع حاجة وحشة تحصل
شيطانها:لا روحي مشي مقصوفة الرقبة دي وفوقيه انتى عارفك بتحبي الحاجات دي
ملاكها:اخرس بقى موكا ده حبيبك برده
شيطانها:اخرسي انا عارف مصلحتها
موكا مسكتهم هما الاتنين طقشتهم في بعض وراحت موطية جايبة طوبة وراحت هدفاها على سحر كانت بتبص جنبها فمجتش فيها وقعت على شيون
موكا(مسكت بوءها):يالهوي
شيون مقتول تقريبا مفاقش سحر لسة هتقرب منه
موكا:عوووووووووووووووووووووووووووووووووووو
سحر قعدت تتلفت
سحر:شيون قوم بسرعة جاية تقرب منه عشان تفوقه
موكا:عووووووووووووووووووووووووووووو
سحر اترعبت اكتر وطلعت تجري موكا واقفة بتضحك والشيطان والملاك بتوعها في غاية السعادة
موكا:لقد انتصرنا يارجال
موكا جاية تمشي سمعت صوت
شيون:كح كح كح كح
وقفت مكانها ورجعت بصت عليه من ورا الشجرة لاقته بيغمض تانى راحت قالعة الكوفية بتاعتها والجاكت وراحت ناحيتها غطته ولبستهاله جاية تمشي مسك ايدها

شيون:اسف اتسي اتسي انتي فاهمة اتسي غلط
موكا وطت قدامه شالت الايس كاب بتاعها قلعته لبستهوله
موا:متغقدش هنا كتير (من غير ماتبصله)
سحر:شيون انتا كويس
موكا مبصتلهاش جريت قعدت وخدته فى حضنها موكا بصتلها بارف وعضت شفتها شيون شافها قعد يضحك موكا بصتله مبرقة راح مداري وشه ورا شعرها
سحر:شوشو حبيبي يلا نرجع
سحر بتقوم شيون موكا وهى بتلف عينها
الشيطان:في حبل هناك اهه خد..........
موكا زقته من فوق راسها
موكا:مش مستنياك خدت بالي
شيطانها:الله عليكي احييكي
موكا خدت طرفه من غير ماحد ياخد باله وربطته فى طرف الفستان بتاع سحر وراحت ربطاه في طرف الجسر
موكا:طب انا هستاذن بقى عايزين حاجة
شيون:اتسي لا هبقى..اتسي اكلمك كح كح لما اروح
موكا(بصتله وابتسمت ابتسامة صفرا):صحيح هات
راحت خالعة الايس كاب والجاكت والكوفية من عليه
موكا:الجو برد
شيون:ياحيوانة
موكا:بتقول ايه(وهي مبرقة)
شيون:لا ابدا مفيش في داهية قصدي في رعاية الله
سحر قامت وبتقومه ولسة هيمشو اتقلبت على دهرها وطبعا هو معاها
هما الانين:ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه
سحر:معلش شكلي اتزحلقت والحمدلله اتعادت بتاع خمس مرات لحد ماخدو بالهم وموكا هناك
موكا:هيهيهيهيهيهيههيهيهيهي
رجعو مصر
قاعدين في اوضة التدريب
المدرب:المطش مفاضلهوش كتير ولازم تكونو فرق
شيون:اتسي انا عايز بنت اتسي عشان الصبيان كسالا اتسي اتسي
موكا:يرحمكم الله (بارف)
شيون:اوكي ياكوتش
موكا:بس والله انا مش شايفة بنت غيري متقول عايز موكا وتخلص
شيون:مش هتختلف كتير
سحر:شوشووووووووووووووووووووووووووو
موكا:تتشكي في لسانك يابعيدة(في سرها)
شيون:ميرو يلا نروح السيما
موكا(كانت بتشرب راحت متفتفه مغرقة كله):سيما؟؟؟؟ودي هتخشها ابيض واسود ولا الوان
شيون(بيعطس):مالكيش دعوة اتسي
موكا:يرحمكم الله اتكل على الله عشان ماما متالقش عليكو
شيون:ياصبر (اتسي)ايوب
دودي
بعد يومين كده الباب بيخبط دودي راحت وقفت قدام الباب وبصت كيون كان نايم راحت جيباه من شعره كالعادة
كيون:اه اه في ايه
فضلت تجر فيه لحد الباب وشاورلتله يفتح
كيون:قلتلك مش هيتفتح غير لم...............
لقى حد بيخبط راحت زقاه وبرقتله
دودي:اف......تح
طلع المفتاح وفتح لقى شخص داخل
كيون:مين حضرتك؟
...........:انتا اللي مين؟
كيون:انتي صاحبة دودي؟
دودي(خبطته فى رجله):ام.......شي
كيون:طب مش اعرف مين الحلوة

دودي:اه .اهل.......اهلا..........دك...ت......دكتور
كيون(مبرق):ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ده (شاور بصباعه)دكتور؟ده راجل اصلا؟وده دكتور ايه بالظبط؟وبييجي هنا من امتى؟
دودي(بتزقه برة الشقة):اخرج اخرج ......برة
كيون:اشمعنة دلوقتي لسانك بربنت في خمس دقايق عمالة تتكلمي وقاعد معاكي خمس ايام اهه مقلتيش جملة مفيدة
دودي:اااااااااااااااااااااااااه.....بررررررة
كيون(اتعصب):موش طالع فاهمة موش طااااااالع اهه اهه اهه قعد على الارض وربع رجليه
كل ده الدكتور واقف يتفرج
دودي بتجره من قفاه برة وده ماسك دراعتها ويشدها ناحيته وهي تشده ناحيتها
دودي:يا.......يا...رخخمممممممممم
كيون:لسانك في الشتيمة بربنت غير كده مخرسة
دودي:يا.....دكتور
رين شاور لدودي تدخل اوضتها ووقف قدام كيون ده بصله
رين:انتا عملت فيها ايه؟
كيون:معملتش حاجة انتا اللى جاي تعمل ايه؟
رين:انا الدكتور بتاعها بس دودي لمستك وهي اللى بتجري تزقك وبايدها ومن غير ماتحط اي حائل وكمان بقت بتتكلم اكتر ؟؟؟انتا مين؟
كيون(قام وقف بفخر):جوزها ان شاء الله
هوبا كيون حاس كوكب الارض بيلف بيه وطب ساكت رين بصلها باسى
رين:ليه كده يابنتي
دودي(ماسكة عصاية):...........
سابوه على الارض عادي دودي عملت عصير وقعدت على الكنبة الدكتور قعد قدامها
رين:دودي انتي ليه معذباه كده (دودي بصتله بغضب ورزعت كوباية العصير)
دودي(بعصبية ووشها احمر):لا...لانه.......مش.....بي...بيحب.....ني .هو.......بحي...حب ......المو.....سيق.....قى ..بتاعتي.....وكم......مان......بي..بيخ...بيخلي ...اعص.......ابي...تف.فلت .....وان........نا......خا......يفة.......اح...احبه
رين(برق):انتي ممكن تحبيه؟
دودي(رزعت كوباية العصير على الارض اتكسرت):..........
رين:خليكي معايا هنا يعني لو بيحبك انتى مش الموسيقى بتاعتك هتحبيه
دودي:.....................
رين:ردي يادودي ردي انتى كده هتسهلي عليا حاجات
دودي(بصت على كيون لاقته لسة مرمي هزت دماغها اه):.......
رين:طب دي حا......... حطت ايدها على بوءه وشالتها بسرعة وبرقت وعملتله هش
دودي قامت تتسحب ناحية كيون وقربت من راسه كان مديها دهردودرين:توت................................
بتبص للدكتور وبتبص لكيون لاقته برق وقرب راسها عليه
كيون:عليا الطلاق منك ياشيخة بحبك
رين:ههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
دودي:اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه راحت زقاه وجريت على الباب نزلت
رين(قام بسرعة):وراها وراها شكلك هتعمل اللي مقدرتش اعمله في سنين
كيون(جيه يقف وقع على الارض تانى):مش قادر معاك حاجة للدوخة
رين:عرفت ايه اللى عجبها فيك غبااااااااااائك اجري ياحيوان
كيون:هاتلي حد في القصة دي بيتشتم غيري بالكم ده
رين:اجري يلا
كيون:خدي ياستتتتتتتتتتتتتتتتتت
ضحي
نزلو هبوط اضطراري عشان خاطرها على جزيرة في وسط الميا دونجهي مسندها ونازل بيها
ضحي:مش قادرة بطنييييييييييييييييييييييييييييي
دونجهي شالها ونازل بيها والبنات وراه
دونجهي:كريم اعمل سيرش على كل الاماكن اللى ممكن نبات فيها هنا ياسر اتصل بالدكتور بتاعي ييجي بالطيارة الخاصة بتاعتي على هنا وقدامه ساعة بالكتير اكتر من كده ارفده
ضحي(مشبكة ايدها ورا رقبته وبصاله باعجاب):..........
دونجهي:يارا هاتي كراسي من الطيارة عشان تقعد عليها وشمسية
يارا:حاضر
ضحي:دوني انتا جنتل  (قربت من ودنه)انا بحبك

دونجهي(ابتسم وبصلهم):اخلصو كلكووووووووووووووووووووووو
بعد ساعة هما الاتنين قاعدين في فندق
الدكتور:متخافش هي بس مستحملتش الطيارة عشان اول مرة تركبها هي بس تهدى كده يومين وحد يهتم بيها ولما تيجي تركب تانى اديها الدوا ده
دونجهي:شكرا يادكتور تعبناك
ضحي (بتغمض من التعب):دونجهي 
قعد جنبها وحط ايده على ايديها
دونجهي:انا اسف انا السبب
ضحي(مسكت ايده وباست كفه):اوعى تتخلى عني ابدا 
دونجهي(باس دماغها):ارتاحي دلوقتي   (عينيه قالبة قلوب
شيون قام متعصب راح لسحر راح غامزلها
موكا:اتكل من هنا ياعم الاعور وحياة ابوك
شيون(خبط دهر الكرسي برجله كانت بتشرب العصير لبسها الكوباية
شيون:اهدي بدل مااتعصب(اتسي في وشها)الحمدلله
موكا:يرحمكم الله روح الحق السيما
شيون:يرحمنا ويرحمكم جميعا هاروح رايح اهه رايح مانكج سحر وبيتكلم وهو ماشي مش باصص قدامه وباصصلها راح لابس في الباب
موكا(مسكت بوءها):يامسطول (فى سرها)
شيون فعلا مشي موكا فضلت تنكت في نفسها شدت حاجاتها وطلعت تجري راحت على بوتيك اشترت طرحة ونضارة وكلفتت بيهم نفسها
شيطانها:كده بقى انتى معندكيش كرامة اتنين وبيحبو بعض سيبيهم بقى ياغل.........
موكا قفشت فيه من رقبته
موكا:عارف لو سمعت صوتك تاني هاعمل فيك ايه؟
سابته على الارض مغمن عليه بصت لملاكها
موكا:هتخرس انتا كمان ولا تحصله
ملاكها(بخوف):موكا.............(بصتله)فايتينج
خدت الحاجات ومشيت وراهم دخلو السيما فعلا(شيون استايل)دخلت وقفت ورا العمود بيختارو الفيلم
موكا(بتاكل في نفسها):يارب النور يقطع

شيون بيضحك وسحر مسخسخة قدامه وهما بيقطعو التذاكر
موكا(خبطت ايدها فى العمود):نسيت اجيب اسلحة
شيون:بقولك هاجيب فشار واجيلك
موكا وهي بتفكر في سلاح سرحت بتبص تاني ملاقتهوش فضلت تدور عليه
موكا:انا بوف بجد بوووووووف
حست بحد واقف وراها دي برقت ولسة هتمشي قفش في كتفها
.........:تعالي هنا

i hate you 3

المايسترو:ياكيون مينفعش شكلي هيبقى سريلاك
كيون:وحياة ابوك ياكابتن
المايسترو:انتا بتطلب مني مستحيل
كيون:ماهي مجتش من ساعتها ومسالتش عليا
المايسترو:بس ماينفعش استغل ثقتها فيا
كيون:عشان خاطري اديك شايف اسبوعين مرمي ولا عبرتني
المايسترو:طب الدكتور قال ايه؟
كيون:هقولك في الطريق
دودي قاعدة في الشقة قدام قفص العصافير بتاكلهم وعمالة تلاعبهم ومشغلة موسيقى هادية
فلاش باك
كيون: هتروحي فين.........ده العالم كله شايفك ليا.........مهما هربتي هتسمعي كلامي انا .........عشان انا الوحيد اللى هيقدر النعمة دي......دودي.............بحبك لدرجة اني ممكن اضحي بنفسي ليكي وعشان خاطر عينيكي.........هتحدى كل اللي قالي دي واحدة مغرورة وغبية......اصلهم مش عارفين ان انتي نعمة ربنا خلقها ليا
نهاية الفلاش باك
دودي(لنفسها):هو ميعرفش حاجة فميقدرش ينفذ اي حاجة من اللى قالها هو مبيحبنيش هو بيحب الموسيقى بتاعتي
قعدت على الاب شافت البيدج بتاعتها صورة كيون وهو مرمي على الارض وصورته كلها دم ومكتوب عليها(سفاحة الكمان)
دودي(لنفسها):انا بكره الحب
جرس الباب رن دودي رمت نفسها على الكنبة ومرتدش تفتح
البواب:افتحي ياانسة دودي انا جبت الفواتير بتاعتك
دودي قامت وبصت من العين السحرية لاقته فتحت براحة لسة بتمد ايدها لاقت كيون المايسترو مسنده على كتفه ومبتسملها
كيون(للمايسترو بصوت واطي):تراهنني انها هتقفل الباب
دودي فعلا راحت رازعة الباب كيون راح رامي نفسه عليه راح واخده وواقع جوة تحت رجلها
دودي راحت زقاه برجلها على برة قفش في رجلها هي ترفص وهو ماسك جامد
المايسترو:طب يلابينا احنا عشان نكمل الشاي تحت
البواب:عيوني ياباشا
راحم قافلين الباب
دودي:ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه
كيون(اتخض ساب رجلها):الصوووووووووت
 فضلت تدهس فيه برجلها
كيون:اه اه اه اهدي مش هاكلك
دودي:اط......اطل.......اطلع..بب.......برة
كيون:مش هاطلع
ساب رجلها وقعد على الارض دي بصتله جامد وجريت قرفصت جنب الحيطة وعيطت كيون برق من خوفها قام وراح ناحيتها دودي بعدت اكتر فهم خلى بينهم مسافة 5 متر قعد على الارض برده
دودي(فضلت مغمضة ):......................
كيون:انتي لازم تفتحي عينك
دودي(بتعيط اكتر):....................
كيون:طب لو فتحتي انا هاخرج
دودي فضلت مغمضة وبعدت اكتر
كيون:طب انا ماشي

قام راح ناحية الباب فتحه وخرج دودي فتحت حبة وبصت جنبها ملاقتوش مسحت دموعها حبة وجريت على الباب تقفله بالترباز لاقته فجاة اتفتح
كيون:بس خليكي فاكرة انى زعلان اوكي
دودي فضلت مبرقة راح قافل الباب تانى لسة هتقفل بالترباز

كيون(فتح):وعلى فكرة بقى انا هبلغ عنك في القسم انك عملتيلي عاهة في مخي وبقيت اهبل (راح عامل تعبير عبيط بوشه)

دودي اتخضت جامد راحت قافلة على راسه وهى جوة
كيون:اه اه هموت دي اتفزعت سابت الباب
كيون(بيتنفس):الحمدلله هاه؟بقى مش هتحبيني؟
دودي برقت وراحت قافلة الباب عليه وهو نص جوة ونص برة
كيون(بيفطس):اه اه اه طب ياتدخليني ياتخرجيني اه
دودي مغمضة وهي بتقفل بكل قوتها كيون هيموت خلاص راح مادد ايده عليها لمس دراعها
دودي:اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه وراحت سيباه
كيون:الحمدلله انا عايش
دودي بصتله وهو بيدخل تانى وجاية تعيط راح جاري حاطط ايده على عينيها وخدها في حضنه وقرب من ودنها
كيون:دموعك لؤلؤ مينفعش اي حد يشوفه دودي فضلت تزق فيه
كيون:اهدي اهدي انا جيت عشانك خافي من الناس كلها الا انا
دودي فضلت تعض وتضرب فيه وهو ماسكها بالعافية لحد مافات ساعة كانت ابتدت تهدى وتنهار من التعب والصدمة كيون مسكها وشالها حطها على سريرها خرج من الاوضة وشه ودراعاته كلها عضات وكدمات ورجليه كلهم مورمين بص على الشبابيك وكل الحاجت اللي ممكن تهرب منها قفلهم كلهم وقفل باب الشقة بالمفتاح وكتف دراعاتها الاتنين في السرير ونام على الكنبة جمبيها
كيون:بكرة لينا كلام تانى
موكا
موكا:شيووووون شيوووووووووووون

ده مفرهد في ايديها فضلت تخبط على وشه وتحط ايدها عند مراخيره تشوف في نفس ولا لا
موكا:شيون ارجوك متموتش فضلت تضغط على قلبه مفيش شيون ياعيني فاق من الضغط بطنه هتفرقع بس مش قادر يفتح عينيه
موكا(دمعت):لاااااااااااااااااااااا شيون ارجوك حطت ايدها عند مراخيره مبتستناش بتشيلها بسرعة وتقول مفيش نفس
موكا(لنفسها):مينفعش لازم انقذه
بصت على بوءه وبصت للسما
موكا:استغفر الله العظيم يارب سامحني دي حالة انسانية
شيطان موكا واقف جنبها:طب وحياة الغالية مفيش اي اساحيس معاكي في الموضوع ده انتى عينيكي هتقلب قلوب
موكا(زقته من فوق دماغها):مش وقتك ياحيوان
خدت نفس وبتوطي ناحية بوءه لاقته برق
شيون:انتي هتعملي ايه؟
موكا(راحت لاطمة):اا.............ان...........أن؟
ده قام بسرعة بعد عنها وحط ايده على بوءه وهو باصصلها بخوف
موكا:لالالالالالالالالالا انتا فهمت غلط انا كنت
شيون:اخر حاجة كنت اتوقعها انتى ...............
موكا:انتا دماغك راحت فين انا لاقيتك مش بتتنفس فقلت
شيون:قلتي الحق اي حاجة منه
موكا:ليه ياولا احمد عز في زمانه
شيون:وده ييجي فيا ايه؟
مسك بطنه ووطى وعض شفته
شيون:انا خلاص مش قادر
موكا:يارب انا خايفة جدا احنا كده محدش هيلاقينا ومفيش اي وسيلة اتصال من عندنا لعندهم
فجاة لاقو حاجة بترن موكا طلعت موبايلها بسرعة كانت رسالة قرتها وقعدت تضحك شيون كل ده مذبهل والادهى خلصت الرسايل وراحت حطاه ف جيبها تانى وقعدت تشيل الهم معاه
موكا(مكنتش بصاله لسة بتلفله):هنعم..................
فجاة لاقته طار عليها رزعها في الحيطة
موكا(مبرقة):مالك مالك؟
شيون:انتى ازاي كده ده احنا بقالنا خمس ساعات هنموت هنا وانتي معاكي الموبايل وساكتة
موكا:ايوة هنعمل بيه ايه مثلا؟
بعد ساعة
وصلو الحمدلله بفرقة الانقاذ بنت اول ماشافت شيون جريت عليه حضنته
سحر:شيووووووني
شيون:سوسو وحشتيني شوفتي اللى حصل؟
سحر:لا سمعت يلا ندخل دخلو الخيمة موكا مبرقة مش قادرة تستوعب
موري:موكا انتى كويسة؟
موكا مرتدش عليها ودخلت تجري لخيمتها وفضلت تعيط موري جريت وراها
موري:موكا متستبقيش الاحداث ممكن تكون اخته
موكا:انا مش متضايقة عشان كده حتى لو اخته انا متضايقة عشان معملش حساب لمشاعري ساعتها
موري(راحت شداها مقعداها):طب هتقعدي تعيطي اتحركي ودافعي عن حبك
موكا:مش لما يحبني الاول
موري:ياسلام طب طالما شايفة انه مش بيحبك زعلانة ليه؟
موكا(عيطت اكتر):مش عارفة مش عارفة
موري:طب اهدي تعالي نامي
بعد حبة موكا صحيت الساعة 5 الفجر عايزة تشرب قامت تتمشى شوية وهي بتعدي بين الخيم سمعت صوت قربت من الصوت لاقته عند شيون
راحت عند الخيمة ووقفت بتسمع
شيون:انا طول عمري كنت بحب من اول مرة اتقابلنا بس

سحر:بس ايه قول 
شيون:بس كنت خايف اواجهك انتى عمرك مابينتي انك بتبادليني الحب ده
سحر:بحبك
شيون:وانا قرب منها موكا كل ده باصة من خرم بسيط لاقته بيقرب وهو ماسك خدها محستش بنفسها غر وهي بتدخل الخيمة
ضحى
المدرب:اديتك اجازة اهه هتعملي ايه بقى
ضحى:هحتفل شوف انتا كاتم على نفسي بقالي اد ايه؟.
المدرب:ربنا ميحرمني من لسانك اللي عايز قطعه
ضحى(سرحت):ياترى ممكن ييجي ويحتفل معايا في الكريسماس
المدرب:سرحتي في ايه؟
ضحى:هاه؟ مفيش انا همشي
ضحى خارجة ماسكة موبايلها وبتبص فيه فتحت الفيس وبتصور نفسها
ضحى:هابي كريسماس
وهي بتتصور لاقت حد لازق خده في خدها وضاممها بدراعه
ضحى(برقتله):ياه
دونجهي(عدل راسها):اضحكي

الصورة كانت اتلقطت  واتبعتت ضحى راحت تشوفها لاقتها وهما الاتنين باصيين لبعض ومقربين جامد
دونجهي(بيصفر):واااااااااااااااااو ابعتيهالي كده
ضحى(وشها احمر):وسسسسسسسسسسسسسسسسسع
خرجت تجري على الباب اول ماطلعت بتوقف تاكسي مرضاش يقف اتعصبت وفضلت تدبدب فضلت تمشي حبة
ضحى:انا اصلا بحب اروح مشي
وهي بتتمشى لاقت حاجة بتزمر وراها مبصتش وراها ومشيت بفخر
ضحى:ولا هعبره
فضلت تتمايل وهى ماشية وسامعاه عمال يتكلم وقفت
ضحى(وهي مدياله دهرها):انتا معندكش اخوات بنات
حست الباب بيتفتح وبيقرب منها ابتسمت وبص للارض بتلف لاقته واحد عجوز وشكله مخيف
ضحى:ماهذا؟
.......:ماتيجي ونجيب مليجي
ضحى:مليجي مين ياللي تتشك في لسانك ده انتا تخلفني
.......:بس اعجبك اوي تعالي جربي
ضحى:لا شكرا مش عايزة
جاية تمشي لاقته قفش في وسطها
ضحى:يخربيتك ده انتا مفكش نفخة انتا ياحيوان ياللي بتحبني
دونجهي قاعد يأزأز لب فوق العربية ويتفتف في وشهم

ضحى:ماتتحرك
دونجهي:طب هتتجوزيني؟
ضحى:فين الشهامة فين الرجولة؟
دونجهي:ماهو عم دسوقي بيدور على عروسة برده طالما انا مش عاجبك مش هستخسره فيكي
ضحى:ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه
زقت الراجل وقلعت الصندل اللى هو كان جايبهولها وفي وش الراجل
دونجهي(واقف فوق العربية):لا استني استني ده بيعور جامد وكمان ده غالي جدا
ضحى:والله؟؟؟؟؟؟وراحت ديب في دماغه دونجهي راح رجليه فالتة ضحى شافته برقت وجريت عليه راحت سانداه من صدره هو نصه فوق العربية ونصه تحت بصاله وهو باصصلها
دونجهي(لمس دقنها):طب ماانتى طيبة وحنينة اهه
ضحى(اتوترت):للي يقدر دونجهي عدل نفسه وقعد على الربية ضحى بصتله وهو وطى ناحية وشها
دونجهي:هابي كريسماس
ضحى
دونجهي:نفسك في ايه؟
ضحى:امممممممممم مش عارفة
دونجهي نط وقف وراها لزقها في العربية ضحى اتخضت ولفتله
دونجهي:تيجي معايا؟
ضحى(ابتسمت بخجل):فين؟
دونجهي(باس اورتها):انتي لسة هتسالي؟
فتح الباب هدفها في العربية وركب الناحية التانية بعد ساعتين
ضحى قاعدة متنحة من الصدمة متكلمتش لاقت نفسها في بيت دونجهي تانى
مسكها من ايدها وجري بيها على جوا في الاوضة اللى قعدها فيها تانى وهو بيجري بيها
دونجهي:لارا يارا جنى سيبو اللى في ايديكو وتعالو وراييا
كلهم جريو وراهم في الاوضة
دونجهي:اخترعولها فستان هي اللى تصممه وتبقى الوحيدة اللى لبسته
لارا:تحت امرك (وانحنتله)
جاي يخرج ضحى مبرقة ولسة مخضوضة
ضحى:يا.......انتا فستان ايه؟انا مش عايزة حاجة
دونجهي:اولا اسمي دونجهي ثانيا انا اللى اعوز مش انتى
ضحى اول ماخرج لاقت تليفونات وبنات كتير دخلو وبنات بترسم الوصف اللى بتقوله دونجهي عمال يضخك في اوضته وهو بيتفرج عليها في الكاميرات لحد ماجت لحظة عمل الفستان واللبس طفى الشاشة وقعد يلبس
الساعة بقت 10 تقريبا

ضحى خرجت تتمشى على حمام السباحة
ضحى:هو انا ليه موقفة نفسي عن التفكير في اللى بيحصل
دونجهي:عشان انتي بتحبيني
ضحى لفت مبرقة لاقته ابتسملها وصفر وغمزلها
دونجهي:ذوئك اممممممممممممممم
ضحى(لاقت بيجيبها من اولها لاخرها):يااااااااااا
جريت حطت ايدها على عينه
دونجهي:طب طالما مكسوفة عمتيه كده ليه؟
ضحى(وشها احمر):مكنتش اعرف انه هيبقى كده
دونجهي شال ايدها وشدها بقت لازقة فيه من دهرها بصلها من الجنب وهي قصيرة مش باينة وراه
دونجهي:غمضي عينك
ضحى(هزت دماغها):لا شدت ايدها ورجعت ورا حبة فجاة لاقت النور طفى
ضحى:ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه
دودي
تاني يوم الصبح دودي فاقت اول مافتحت عينها لاقت كيون نايم قدامها على الكنبة برقت وبتحاول تقوم لاقت ايدها مربوطة
دودي(بتحاول تفك نفسها وهي ساكتة):.............
وكل شوي تبص على كيون رايح في النوم خالص رفعت نفسها وقربت سنانها من الحبل فكته بصعوبة وجريت على الباب تفتحه مش راضي يتفتح بصت للشبابيك كلها مقفولة بغرا
دودي:لا  ك   ده كتيييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييير
كيون فتح عينه لسة هيبتسم لقى حد بيشده من شعره ناحية الباب
دودي:اف..........افت......ح
كيون مسك ايدها هي اتخضضت وبعدتها على طول قام وقف وبيدعك عينه
كيون:في حد بيصح حد كده
دودي جريت على التليفون تتصل بالنجدة كيون جري قطع السلك مسكت الموبايل مسكه منها ورفعه فوق
دودي:هات
كيون:لا
دودي:اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه
الجيران كلها اتعودت انها متتخضش من صريخها عشان هي بتخوفهم لما بيتدخلو
كيون:وسعي كده انا عايز اغسل وشي
دودي جريت على الاوضة كيون استغرب وراح وراها لقاها بتطلع ورقة والم وجاية رجع تانى وعمل مش واخد باله
دودي(كتبتله):انتا عايز مني ايه؟

كيون مبصلهاش وعمل عبيط وفضل يتفرج على الشقة
دودي:ياااااااااااااااااااااااااه ..........بص
كيون:عايزة ايه يعنى؟
دودي رفعتها تانى مبصلهاش اتعصبت وراحت هدفاه بالورد اللى فى الزهرية
كيون:على فكرة عيب كده ومن الاخر بقى انا مش همشي من هنا غير لما ترجعي تتكلمي تانى وتقولي بحبك كمان
دودي رمت الورقة والقلم فى وشه وراحت زقاه بكل قوتها وقع على دهره على الكنبة وهو بيقع بيها قفش فيها خدها ووقع وهي فوقيه
كيون:ايوة بقى 
موكا
شيون وسحر مبرقين لموكا
موكا:بجد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خرجت وهى عمالة تضحك بصوت عالي شيون خد جاكت وجري بسرعة وراها
شيون:موكا موكااااااااااااااااااااااا
وهى بتجري لاقت نهر راحت شايطة فيه طوبة وقعدت على الجسر مدلدلة رجليها
موكا:انا حيوانة اصلا
موكا:وحمارة
موكا:وغبية
موكا:وعبيطة
شيون:تفتكري في حد فيه كل الموصفات دي ولسة عايش
موكا بصتله وبعدين بصت للميا
موكا:لو سمحت عايزة اقعد لوحدي
شيون(بيقعد جنبها):ماانا لوحدي
موكا:انت عايز تهزر عن اذنك
شيون:انتى زعلتي؟

موكا:لا خالص عادي قامت وقفت شيون وقف قدامها
شيون:بح.............................
موكا زقته في الميا
شيون:ببببببببببببببببببببببببببببببببك
موكا بصتله وهى كتمة دموعها
شيون:مبعرفششششششششششششش اعووووووم
موكا:مامانا عارفة بس عشان متغرقش لازم تثق في الميا انها هترفعك
شيون عمال يرفص
شيون:مقدرش اثق فيها ويغطس وياب

موكا:بس لازم تثق فيها والا هتموت فهمت في ناس لازم تثق فيها ثقة عمياء ولما بتخونك بيبقى الموت احسنلك
شيون(بيموت بجد):بجد الحقيني .............في...حاجة......بتشدني
موكا:تصبح على خير
ضحى
ضحى جريت قعدت على الارض وهي مرعوبة
ضحى:دون دون دونها
ضحى:ياجماعة انا بخاف من الضلمة
فضلو كده بتاع ربع ساعة ضحى عمالة تصرخ ومفيش حد بيسمع لحد مافجاة لاقت اضاءة جاية من بعيد وحد داخل ضحى اول ماشافته حطت ايدها على بوءها وفضلت تضحك

ضحى:بابا نويل!!!!!!!!!!!!!!!
دونجهي:هاهاهاها ايوة يابنتي انا عمك نويل
دونجهي مركب الدقن ولابس بابا نويل وشايل شنطة ورا دهره
ضحى:ومعاك ايه يابابا نويل؟
دونجهي:انتي بتكلمي بياع بطاطا ؟معايا هدية ليكي
ضحى قربت منه وهى بتضحك بتحط ايدها على الدقن وعايزة تشيلها
دونجهي(ضربها على دهر ايدها):بننننننت عيب كده
ضحى:اه طب هات الطاقية
دونجهي:انتي بابا نويل؟انا بابا نويل
ضحى:طب هات الهدية

دونجهي:وجايزتي؟
ضحى:مش مطمنالك
دونجهي:لا انا كيوت خالص ضحى قربت حبة شدت الطاقية ولبستها وجريت
دونجهي:بنت؟؟؟؟؟واضح انك شية وهتتعبيني هاتي الطاقية
ضحى:انا ماما نويل (نزلتله لسانها)
دونجهي(عدل نفسه):اوكي مش مهم الطاقية عندك كام سنة يابنتي
ضحى:اي حاجة مش هكسفك يابابا
دونجهي:طب هاتي ايدك
ضحى:اهه 
راح مديها علبة في ايديها اليمين وحست بحاجة في ايدها الشمال بتبص لاقته خاتم
دونجهي:تتجوزيني؟

i hate you 2

ضحي بتفوق في اوضة السرير كبييييييييييييير قامت قعدت بتبص حواليها
ضحي:انا فين؟
قامت من على السرير وهي بتقوم حست بحاجة غريبة في جسمها بتشيل الغطا لاقت نفسها لابسة فستان غريب حطت ايدها على شعرها لطمت على خدودها

ضحي:ايه اللى حصل بالظبط
قامت من علي السرير بتطوح وقفت تتسند لحد ماوصلت لاقرب مرايا بصت على نفسها ومبرقة
ضحي:مين اللى عمل كده؟(فكرت شوية)معقولة هو ازاي (بصت حواليها)معقولة هو عايش هنا كمان؟فضلت تلف وهي مبرقة راحت عند الدولاب فتحته لاقت كمية فساتين بالهبل وبعدين بصت للتسريحة كلها حاجات حلوة جريت على الباب تخبط
ضحي:ياااااااااااااااااه افتحلي
قعدت ترزع جامد وتخبط في الباب برجلها لاقت نفسها حافية وقفت تتنطط برجل واحدة حست بحد بيفتح الباب مقدرتش تتحرك راح موقعها دونجهي دخل ماسك بوءه وفطسان على نفسه من الضحك
ضحي(بصتله شظرا وهي قاعدة ):قومني
دونجهي:انتي متاكده

ضحي بصتله في عينه حست بصته وحشة
ضحي:لا خلاص قامت وبتنفض هدومها
ضحي:ممكن تروحني
دونجهي(بيهز دماغه بدلع):تفتكري انا هجيبك هنا عشان اروحك اول ماتصحي؟لوكاندا مثلا؟
ضحي:امال انتا عايز مني ايه؟
دونجهي وطى عليها وهو بيقرب ضحي رجعت راسها ابتدى يتحرك خافت رجعت ورا فضلت ترجع لحد ماوقعت على حاجة لاقته كرسي هزاز
ضحي:لو قربتلي هصرخ؟
دونجهي قرب اكتر :لو انتي عايزاني اقربلك عادي مش همانع
ضحي:هصرخ بجد ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه
دونجهي:هاهاهاهاها شوفي حيلة تانية محدش هينقذك صريخك
قرب اكتر ضحي اديته بالروصية وجاية تجري لاقته قفش في دراعها
دونجهي:مش معقولة انتى بتخليني ابقى عايزك اكتر واكتر
ضحي زقته وهتجري الباب اتقفل من برة فضلت تخبط لحد مالاقته مسكها رفعها من وسطها حدفها على السرير قاعدة على طرفه لاقيته بيقرب عليها
ضحي:ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه
دودي
المدرب:معلش يادودي انا اسف بس مش هقدر اسيبك من غير تدريب لازم تسمعي اللحن او تشوفيه مرة على الاقل
دودي:....................................
المدرب:وبعدين كيون شخصية صدوقة جدا

دودي:اا..........نا............ليه.............اسبابي
المدرب:وانا عارف بس صدقيني لو عمل اي حاجة تضايقك انا هتصرف
دودي(ديرت وشها الناحية التانية):.....................
المدرب:عموما هو زمانه جاي
دودي خرجت وقفلت الباب وراها لحد ماوصلت للنافورة طلعت الكمان وقعدت تعزف حبة(عارفين موسيقى فتيان بتاعة كيمو كده)ومفمضة عينيها كيون كان قاعد الناحية التانية مستنيها تيجي اول ماسمع الصوت قام وفضل يمشي ناحيتها وقف قدامها لقاها مغمضة طلع حاجة من جيبه وحطها على راسها دودي محستش فضلت تعزف ده اتسحب عادي تاني وراح للمسرح دودي خلصت واتنهدت



اول مادخلت المسرح لاقت الدنيا كانت ضلمة فجاة ضوء جيه عليها
كيون واقف ماسك ميكرفون
انتي الاميرة .........انتى الجميلة..........انتي اللى اتحرف اسمها على قلبي ...........انتى القمر اللى نور حياتي..........انتى الملاك الهادي........انتى حلم من احلامي.............انتي بدايتي ونهايتي......انتي اللى بتقدر تحرك كياني.......انتى احلى يوم في ايامي
دودي واقفة بصاله باستغراب التوتر هيقتلها ومش مبينة بتعدل شعرها لاقت التاج مسكته ورمته على الارض وفتحت الباب ومشيت
كيوون ابتسم وبص لحد وراه دودي لاقت الميكرفون علي اكتر
كيون:هتروحي فين.........ده العالم كله شايفك ليا.........مهما هربتي هتسمعي كلامي انا .........عشان انا الوحيد اللى هيقدر النعمة دي......دودي.............بحبك لدرجة اني ممكن اضحي بنفسي ليكي وعشان خاطر عينيكي.........هتحدى كل اللي قالي دي واحدة مغرورة وغبية......اصلهم مش عارفين ان انتي نعمة ربنا خلقها ليا
دودي الكلام عمال يلعب باعصابها اكتر قعدت على الارض لاقت حد واقف قدامها وبيوطي عليها وبيحط التاج تاني راحت مسكاه رامياه جاية تقوم قعدها وبيحطه تانى
كيون:انتي اميرتي
دودي اتعصبت شدته ورمته بعيد اكتر
دودي:اا.........ان.........تا..........ت.تت.......تت......افه
كيون ابتسم وسابها قامت تجري برة النادي روحت البيت قعدت على الكنبة عمالة تهوي لنفسها
دودي(لنفسها):ايه الحر ده ايه ده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
في النادي
المدرب:احنا ساعدناك بس كلامنا طلع صح دي استهالة تلين عشانك
كيون:وانا مش هستسلم
المدرب:اشمعنة دي؟
كيون:وهو اللي بيحب حد ويختاره بيبقى عارف هو بيحبه او اختاره ليه؟سلام
موكا
موكا:هانيا
هانيا:موكا كويس جاية في معادك مظبوط
موكا:طبعا انا مصدقت اطلع رحلة
هانيا:مش قلتي مش هتيجي عشان شيو......
موكا كتمت بوءها وخدتها وجريت بيها
موكا:يخربيتك ماتروحي تقولي للكوتش احسن يارمة وطي صوتك انا فعلا قلت مش هاروح لما هو قال مش رايح بس قلت مقفوشة اوي
هانيا:طب يلا نركب بقى
موكا(وقفت حبة بتبص على الباب):يعنى هو مش هييجي بجد
هانيا:يابنتى قوليله واخلصي جاية تمشي لاقت حد لف شعرها على ايده ورجعها
موكا:انتى ليه مصرة تطلعي فيفي عبده اللى جوايا
هانيا:اه اه سيبيني يا سيد القشطة
موكا:يبقى تخرسي بدل مااعملهولك كنافة

...........:حرام عليكي
موكا اتخضت راحت زقة هانيا قلباها على وشها بتبص لاقت شيون مبتسم وبيعمل باي
موكا محستش بنفسها راحت متشعلقة فيه قردة
موكا:شيون انا كنت هزعل لو مجتش الحمدلله انك جيت وحشتني موت ياحبيبي
شيون(حضنها):وانتي ياروحي
موكا عينيها قالبة حنية وسارحة على جنب شيون عمال يعمل باي قدام عينيها
شيون:دي ماتت دي ولا ايه؟
هانيا(بترج فيها):موكا موكا الباص هيطلع من غيرنا
شيون:مالها دي انا هسبق فوق
اول ماطلع هانيا رزعتها قلم حكومة لازقتها في الباص
موكا:ايه في ايه؟
هانيا:يشفي الكلاب ويضرك يلا الباص مستنينا
في الباص
كلهم:عايزين اغنية عايزين اغنية عايزين اغنية
موكا:هسسسسسسسسسسسسسسسسس انا هشغلكو اغنية حلوة اوي
هانيا:ياخوفي يابدران
موكا شغلتها لاقو الموسيقى شغالة اغنية ياواد ياتقيل موكا وقفت وفضلت تتهز على النغمة وشيون حاطط السماعات ومغمض ونايم على الشباك
موكا:ياه ياه ياواد ياتقيل ياه ياه يامجنني يااااااااااه ده انا بالي طويل وانتا وانتا عاجبني ياه ياه ياه ياه ياواد ياتقيل
هانيا:يابنت المجانين
موكا(عمالة تدلع):قلبي يقول اه ياني ياني ياني ياني يااااااااااااااااااااااااااني
راحت دايسة على رجله بصلها وبعدين باص على الشباك تاني ولم رجله دي وقفت تلطم
موكا:عنده برود اعصاب  اسم الله
موكا:ويبص ازاى (بتقلده)اهه كده كده اهه وبيمشي ازاى(بتقلده)اهه كده كده اهه ويضحك ازاي (بتقلده)اهه كده كده اهه
موكا:ويقف ويقول انا اهه انا اهه تمثال رمسيس التاني ياه ياه ياه ياه ياه ياه ياواد ياتقيل
كله بيصقف:وااااااااااااااو موكا موكا موكا شيون بصلهم باستحقار
شيون:ممكن انام بقى
موكا(اترمت جنب هانيا):هاولع فيه هاولع فيه واوزع الفحم لشركات المعسل ده مش حد عادي زيينا ده لو ابو الهول كان زمانه مخلف مني دستة
وصلو المعسكر الصبيان بيعملو الخيم والبنات بتحضر الاكل لحد ماجيه الليل كله قاعد بيلعب لعبة الصراحة
هانيا:معتز بتحب تعمل ايه فى حياتك غير المقالب اللى ربتلنا الخفيف
معتز:لا مفيش تاني وراح راميها عليها صرصار
هانيا:اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه
معتز:موكا عمرك حبيتي؟؟؟؟؟؟؟
موكا:ياراجل اكيد طبعا حبيت هو انا مش بني ادم زيكو
معتز:مين مين مين؟
موكا:بس يابهيم
موكا:احمد لو جالك فرصة انك تسافر وتسيب الجروب هتسيبنا؟
احمد:استحالة طبعا انا وجودي معاكو مش مجرد فريق احنا نعتبر اخوات
كلهم ضحكو
احمد:انا بقى سؤالي ليكم كلكم بتعرفو تجرو
كلهم:اه طبعااااااااااااااااااااااااا
احمد:طب اللى همسكو هبوسو وبجد
كلهم:يامجنون احمد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
احمد قام يجري كلهم قعدو يضحكو ويجرو منه
ضحي
ضحي:انتا عايز ايه؟
دونجهي بيقرب اكتر ضحي نامت على السرير وراحت مغمضة ودارية وشها
دونجهيمسك كتافها وراح مقعدها وقعد يضحكلها
دونجهي:ده انتى سهل انه يتلعب بيكي اوي هههههههههه
ضحي:انتا بتضحك على ايه؟وسع
جاية ي تقوم لاقته قعد على الارض وطلع من ورا دهره علبة وفتها
ضحي(مبرقة):وااااااااااااااااااااااااااو

دونجهي مبصلهاش طلع الجزمة وراح ملبسهالها وبصلها تاني
دونجهي:بحبك 
ضحي(وشها احمروحطت ايدها على خدودها):هاه؟
دونجهي:برده مش هتتجوزيني
ضحي(لنفسها):اول واحد يعمل معايا كده باس  ايدي اول مر وجابلي فستان وعاملني على اني اميرة
دونجهي:هاه؟
ضحي:والادهى انى كل مابشوفه بحس بحاجة غريبة دونجهي وقف ومدلها ايده ضحي بلعت ريقها وبصتله
دونجهي:تعالي افرجك على البيت
ضحي مدتله ايدها اول ماوقفت مش متعودة على حاجة عالية جاية تقع على دهرها راح ماسكها من وسطها تانى
دونجهي(بصلها بنظرة تخوف):اعتبر ده اغراء؟ضحي زقته راحت اتلقت على السرير
دونجهي:شكله عاجبك
ضحي(بصتله واتكسفت وضحكت على جنب):.................
دونجهي:ياربي على العسل قومي قومي عشان تقوليلي رايك في العفش لو مكانش كده اغيرهولك
ضحي قعدت تفكر شوية
ضحي(لنفسها):انا كان نفسي حد يحبني عشان احبه بجد اوي مدتله ايدها شبك ايديهم في بعض وخرج من الاوضة عمالة تتفرج لحد ماخرجكو برة

دونجهي:ضحي قبل ماتمشي عايز اقولك حاجة
دونجهي(ضحي بصتله):انتي اول واخر واحدة عملت وهاعمل معاها كده ولو قبلتي تبقي شريكة حياتي اعرفي اني عمري ماهزعلك او اجرحك في يوم ......وصدقيني انتى هنا هتبقي الامرة الناهية في البيت ده وحدش هيكلمك نص كلمة ..........وصدقيني انا بحبك مش شكل بس لكن طبع كمان

ضحي:طب ممكن اروح
دونجهي:يعني مش هسمع ردك
ضحي(لفت اديته دهرها):...............
دونجهي:مش هاغصب عليكي وانا هظهرلك كل يوم لحد ماتوافقي
دودي
تاني يوم دودي راحت وشها عليه غضب جامد
دودي(لنفسها):لو حاول يتكلم معايا او يضايقني انا ممكن اقدم فيه بلاغ انا مش فاضية للتفاهة دي

وصلت هناك المدرب ابتسم
المدرب:انا خوفت متجيش
دودي:وو.....ان..............وان.....ا......مش.......مم...كن.....اسي.......بب......التد.......ريب
المدرب:دودي انتى متضايقة من اللى حصل امبارح
دودي مشيت وسابته راحت للمسرح ووقفت بالكمان وغمضت عينها وهتعزف وابتدت الموسيقى بتاعتها (بحيرة البجع)وهي مندمجة حست بحد بيعزف بيانو
دودي(لنفسها):انا متاكدة انه هو
كملت عزف تانى وهى مركزة بيلف حواليها فضل مغمضة اول ماابتدى يمد ايده ناحية راسها دودي فتحت راحت مصرخة وزقاه بكل قوتها وقعته من على المسرح ورمت الكمان اتكسر مية حتة كله وقف مبرق ومسكت التاج قطعته
كلهم:كيون!!!!!!!!!!!!!!

دودي مبصتش لحد بصت للكمان وبصتله وهو مرمي على الارض ومشيت
فضلت تجري وهي مش عارفة المفروض تبقى حاسة ازاى كيون الارض حوالين راسه كلها دم الامن جيه
الامن:مين اللى عمل كده
المدرب:احنا لازم نبلغ مستشفى عنها دي مش طبيعية
موكا
كله فضل يجري من احمد صاحبهم موكا لاقت زي كوخ كده راحت جارية مستخبية فيه وبصت يمين وشمال وراحت رازعة الباب
..............:انتي عملتي ايه؟؟؟؟؟؟؟
موكا بتلف لاقت شيون مبرق وماسك خدوده الاتنين

موكا:هو انتا؟
شيون جري على الباب قعد يحاول يفتح ويشد في الاكرة
شيون:الباب ملوش مفتاح
موكا(مسك بوءها):يالهوي
شيون قعد يرزع في الباب جامد ويخبط فيه برجله
شيون:انتى غبية؟؟؟؟؟؟؟؟؟في حد يعمل كده؟
موكا بصت للارض ساكتة وهي حاسة بالذنب
شيون:ده لو بيبي عنده سنة كان فكر الاول
موكا فضلت متضايقة
شيون:انا عمري ماشوفت غباء كده انتى بتفكري ازاى
موكا ابتدت تعض شفايفها
شيون:انتى السبب فى كل كارثة بتحصلي
شيون وهو واقف لقى طوبة عدت من جنب دماغه جري مخضوض دي قامت وبصتله
موكا:افتكر خلاص بقى لاتعصب اكتر من كده
شيون:طب اتفضلي اتصرفي
موكا:هاتصرف(بعصبيية)
ساعة اتنين تلاتة عمالة تحاول بشتى الطرق مش نافع وهو يحاول شوية هما الاتنين قعدو ورا الباب بينهجو
شيون:منك لله انتى مش فاهمة حاجة
موكا:في ايه مخلاص
شيون:ماانتى مقعدتيش تشربي مع صحابك لحد ماماليتي بطنك موكا بصتله مستغربة
موكا:يعنى ايه؟
شيون دور وشه الناحية التانية وضم بطنه اكتر
موكا:بتهزر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شيون:خرجيني حالا
موكا بعدت عنه وفضلت تبص حواليها عمالة تدور على اي شباك او فتحة ملاقتش حاجة بتبصله لاقته بينام على الارض وعرقان جدا جريت عليه مسكته
موكا:شيون!!!!!!!!!!!!!!
شيون(بصلها ):جنبي بيوجعني.............................اوي
واغمى عليه
موكا:شيون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

i hate you 1


..........:ولكن اهذا خطئي وحدي ام لقد اخطئ حبيبي معي لم اكن اتوقع ان تكون هذه حياتي قلبي يموت ملايين المرات لفراقه ربي اذا كان هذا ذنب اذنبته فارجو الا تيئني في قلبي كفارة له
بنت بتقفل مذكراتها وهى غرقانة دموع حطتها فى المكتبة ومسكت صورة حد وحضنتها جامد قعدت على الارض وبصتله
...........:وحشتني
في مستشفى
..........:اااااااااااااااااااااااااااااااااه هيقتلني هيموتني ارجوكو خبوني خبوووووووني
الممرضة:اهدي محدش هييجي
.........:لا هيجيي جيه امبارح وحاول يدخل لكن الحديد بتاع الشباك منعه ااااااااااااااه
الدكتور:حد يديها مهدئ
.........:بحبببببببك صدقني بحبببك ارجوك سامحنييييييي
في مكان تاني واحدة ماسكة مسدس وموجهاه ناحية حد
...........:انتي هتعملي ايه صدقيني مش هتستفيدي بموتي
.........:سلام يااجمل حب عيشته
..............:اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه
فلاش باك
نادي كبير تلات بنات داخلين محدش ليه علاقة بالتاني الاولى
المدرب:واااااااااااااو واااااااااو ايه التمارين الجامدة دي
ضحي:طبعا انا استحالة اخلي هفوايه في جسمي تزيد

المدرب:مستعدة لعرض النهاردة
ضحي:انتا شايف ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
المدرب:يلا بينااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
دخلت الساحة عمالة تعمل تمارين وتجهز نفسها
المذيعة:ومن ورائنا اهم حدث في نادي الرواد الجميلة الرائعة ضحي تستعد لعرض النهاردة وطبعا في اسئلة كتير تلقينها على القيس هنحاول نجاوبهالكو
المذيعة:انسة ضحي مستعدة؟
ضحي:مش هكذب عليكي متوترة جدا
المذيعة:لا الجمهور مش هيقدر يشوفك بتخسري
ضحي:طبعا ضحي مش هتخذل حد
المذيعة:اهم سؤال عندنا وطبعا من الشباب ضحي بتحب؟
ضحي:اه طبعا
المذيعة:بجد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟مين؟
ضحي(غمزت وشاورت للكاميرا):بحبك انتا
المذيعة:واو واااااااااااو كده البنات كلها هتكرهك ياضحي
ضحي:ههههههههههه عارفة بس اعمل ايه؟
المذيعة:وبالنرحب بالمدرب
المدرب:اهلا وسهلا
المذيعة:الجمهور عايز يتطمن ضحي ه.........
المدرب:انا مش هتكلم انا هخليكو انتو تشوفو ضحي تمرين 5
ضحي:اوكي
ضحي فضلت تعمل حركات وتتشقلب في الهو ومتشعلقة في حبل فوق كل شوية تطير وتمسك تطير وتمسك جدودي تطير وتمسك وهي بتمسك اديها فلتت
ضحي:اااااااااااااااااااااااااااااه المدرب والمذيعة بصو مبرقين المدرب جري تحتيها كانت قريبة مش بعيدة اوي راحت واقعة على دراعاته ضحي بصتله مخضوضة
ضحي:الحمدلله
المدرب:ياشللي
ضحي(بتتنهد):عادي ياكوتش سيبها على ربنا
بعد شوية ضحي في اوضة الاستعداد بتلبس وعمالة تهدي نفسها المدرب دخل مبتسم
المدرب:تخيلي التذاكر كلها متباعة مفيش ولا تذكرة ليا حتى
ضحي:]اكوتش انتا لو مشالكش الكرسي اشيلك فوق رموش عينتيني
المدرب:انتي هتسرحي بيا انا كمان برة برة انا قلب تعيف
ضحي دخلت ماسكة قلبها اول ما الباب اتفتح لاقت الاضواء اشتغلت بس في هدوء مخيف دخلت تقدم رجل وتاخر رجل وهي بتبص حواليها المسرح كله فاضي معادا كرسي واحد قاعد عليه قام وفضل يصقفلها بتناكة وقعد وحط رجل على رجل
ضحي(بصتله مستغربة):فين الناس؟
دونجهي:وانتي فاكرة هسيب حد يتفرج عليكي غيري؟
ضحي:ياسلام مافي كاميرات وفي برنامج لسة عاملاه (وبعدين استغربت ردها):اصلا انتا مالك؟
دونجهي:اجب اعرفك على نفسي(وراح ناطط من فوق سور المدرجات وصل للارض ومشيلها ببطئ لحد ما وصلها مسك ايدها باسها وبصلها)
دونجهي:انا دونجهي زوجك المستقبلي قريب جدا
ضحي فضلت مبرقة وهي بتشد ايدها وبتبلع ريقها
ضحي:قول والمصحف؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نرجع حبة تاني
بنت داخلة باصة للارض وشايلة كمان على كتفها
بنت:انسة ياانسة انسسسسسسسسسسسسسة
دودي(وقفت ملفتش واحدة حطت ايدها على كتفها دودي بعدت بسرعة ومبصلتلهاش
البنت:انا اسفة بس اصل المايسترو كان عايزك تيجي عشان ندربك
دودي(هزت دماغها اه):..............
البنت مشيت ودودي ماشية وراها طلعت موبايلها وعمالة تلعب فيه بتوتر لحد ماوصلت للمسرح
المايسترو:انسة دودي انتى حد مهم جدا في الحفلة ولازم تدربي كويس عشان الحفلة بعد اسبوع
دودي(بتهته):هتت.......هتد......رب.....لوحدي
المايسترو:مينفعش لازم حد يصححلك ويكون مركز معاكي وانا حددت هيكون معاكي...............
...........:اهلا مايسترو اتاخرت؟
المايسترو:كيون كويس انك جيت اقدملك دودي المتدربة اللى تحت ايدك
كيون( مدلها ايده):فرصة سعيدة
دودي بصت للارض خدت بعضها ومشيت على برة
البنت(وقفت مربعة واتنهدت):ده انتا طموحك عالي جدا انتا عايز دودي تمد ايدها وتسلم احمد ربنا لو ردت عليك
كيون(مبرق):للدرجة دي هي دي اميرة الكمان اللي بيقولو عليها؟
البنت(هزت راسها):طبعا
كيون خرج بسرعة وراها يدور عليها ملاقهاش فضل يمشي شوية يدور عليها لحد ما سمع عزف حزين جدا راح ناحيته لقاها قاعدة على طرف النافورة وشعرها طاير ومغمضة وهي بتعزف مقدرش يقف ساكت قرب منها وبيمد ايده ناحية وشها عايز يلمسها دودي فتحت وبصتله بغضب
كيون:بحبك

دودي برقت قامت بسرعة لمت حاجاتها وجريت على برة كيون بصلها بحنية
كيون:ايوة بحبك
دودي مسمعتوش لحد ماخرجت من النادي خالص روحت البيت عايشة لوحدها اول مادخلت بصت على حوض السمك وحطتلهم اكل وبعدين قفص العصافير اكلتهم وقعدت على الكنبة ماسكة القطة وبتطبطب عليها بتلعب في شعرها بتفتكر
كيون:انا بحبك
دودي:بب.......بي.....حب..حبني
نرجع حبة برده في الاول
البنت التالتة داخلة واحدة داخلة شايلة مضرب التنس والشنطة على كتفها والجيبة قصيرة كل ماتتحرك كل اصبيان يتنحو على رجليها ويصفرو وهي تنفض شعرها وتكمل فضلت ماشية التصفير كل شوية يقل وتسمع تلطيش لفت فجاة لاقت حد داخل بيعدل شعره بصلها من فوق لتحت وكمل وبرده شايل المضرب والشنطة

موكا:شيون شيون(بارف):نعم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
موكا:مال هدومك مبهدلة كده
شيون(بصلها وبعدين بص وراهم للناس):صاحب العقل يفهم
موكا:افهم ايه بقى مش واخدة بالي
شيون(ضرب دماغها بصباعه):ان احنا ورانا ماطش انا هسبق
موكا:ياااااااااااااا خدني معاك الشنطة تقيلة
وصلو لملعب التنس كل واحد فيهم واقف في حتة وبيجهز نفسه عشان الماتش
البنات:وااااااااااااااااااااو شيونووووووووووووووووووو
الصبيان(تصفير):موكا موكا موكا
المعلق:والان مع اول مباراة في التاريخ بين ولد وبنت بس مش اي بنت معانا بطلة الجمهورية موكا والكاريزما شيون تفتكرو ايه اللى حيحصل
شيون(بيرفع الكورة عشان يبتدي):ماشي يابريئة
ضربها بكل قوته جت في اورتها دي طبت ساكتة
كله:موكااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
شيون(برق):موتتها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
الاسعاف وعوي وعوي وعوي
شيون قاعد جنبيها قلقان والدكتور بيربط راسها
شيون:هتعيش يادكتور؟
الدكتور:انتا ضربتها بنووي في ايه؟هما شوية ارتجاج
شيون:يعني بقت عبيطة
موكا(قامت مبرقة):مين دي اللى عبيطة ياللي تتشك
شيون(خبط على صدره):يالهويز اتخضيت
موكا قفشست في صدره شدته من هدومه عليها ده ياعيني اتخض وبلع ريقه
موكا:انتا كنت قاصدها صححححححححححححححح؟
شيون(اتنفض):انا؟
موكا:امال خيالك اعترف
شيون:ابدا..........ده انا من اشد معجبينك
موكا:عليا برده؟وهوب راحت رازعاه على ورا وغمضت عينها شيون اتعصب شال ازازة المحلول ولسة هيضربها بيها
موكا:شيفاك شيفاك ارمي اللى في ايدك دي انا عايزة انام
شيون اتعصب راح خابطها فى الحيطة وخرج موكا فتحت وابتسمت
موكا:بحبك يا مقموص
تاني يوم
ضحي نازلة تتلفت وهي كل شوية تفتكر
ضحي:انا لو شوفته تانى الم عليه الناس اه وممكن اقدم بلاغ في القسم انا لحمي مر برده
نازلة تكلم نفسها كل اللى يشوفها يعمل مجنونة ويقول ربنا يشفي نزلت تحت بتمد ايدهاضحي:تاكسي

وهي مادة ايدها كده لاقت حد راح لافحها على كتفه ضحي برقت ولسة هتصرخ حد تاني حط منديل على بوئها اغمى عليها حطها في عربية ومشي بيها
دودي راحت النادي بنت ماشية جنبها
البنت(بصتلها):صباح الخير انا مي
دودي مرتدش وفضلت ماشية باصة في الموبايل البنت مشيت قدامها بوشها وضهرها للناس
البنت:انتي ليه مش بتردي على اي حد انا عايزة نبقى صحاب
دودي:.........................
البنت:لو انتي خايفة حد يجرحك اوعدك عمري ماهجرحك او اتتريق عليكي
دودي:........................
البنت:انتي ليه مغرورة ومتكبرة كده احنا في فرقة واحدة لازم تحترمي العمل التعاوني بتاعنا
دودي كانت دخلت المسرح قعدت ورا على كرسي البنت قعدت جنبها
البنت:مش عشان انتي يعني اميرة الكمان تبقي متكبرة كده فوقي انتي ولا حاجة

البنت جاية تقوم لاقت حد في وشها ابتسم بسخرية وبص لدودي اللى متنحة في الموبايل وبعدين بصلها

كيون:وبتسئلو نفسكو هي مش بترد على حد ليه؟
البنت:كيو.................
كيون:الصمت هو ابلغ رد على الجهل
البنت:كيون انا كنت بحاول.............
كيون:غوري يامي من هنا
كيون بص لدودي وابتسم مبصتلوش بص لموبايلها وبعدين برق خطفه منها
كيون:مقطوعة جيربيوه!!!!!!!!!!!!!!!!!
دودي(برقت وبصتله):......................
كيون قعد جنبها وبصلها وضحك
كيون:بحبك
دودي اتخضت اكتر شدت الموبايل وقامت جريت على اوضة التدريب
عند موكا
في التليفون
صاحبتها:يابنتي حرام عليكي الراجل
موكا:ماانا مش هسيبه غير لما انطقه انا زهقت
صاحبتها:بتحبيه للدرجة دي
موكا:لأا بستعبط يابت؟
صاحبتها:طب ماتحاولي تبينيلو

يوما:اعمل ايه اكتر من كده بلبس قصير عشان الشباب يعاكسني وهو يتحرك ويبين انه غيران ويطلب مني البس محترم مفيش بلعب تنس عشانه مفيش حتى روحت سكنت قريب منه مفيش مش ناقص غير اني اروح استخبى فى اوضته
صاحبتها:طب ماتجربي
موكا:بتقولي ايه؟
صاحبتها:قصدي اتبلي عليه لبسيه تهمة قولي انه بيتحرش بيكي
موكا:تفتكري هينفع مش هيبقى فيها احراج ليا؟
صاحبتها:خالص انتي خليكي مثلا في الملعب واقفي ناحيته وشنكليه خليه يقع عليكي وصرخي وقولي انها مش اول مرة وانه لازم يصلح غلطته
موكا(سكتت شوية)....................
صاحبتها:سكتتي؟ليه؟
موكا:انتي عايزة راسك في حاجة لما نتقابل
صاحبتها(بتلع ريقها):ليه؟
موكا:عشان هعلقها على باب النادي حد قالك اني لقية ده انا شباب النادي كلهم بيحفو ورايا
صاحبتها:هو بقى في شباب ماخلاص قام بيهم كلهم
موكا:يعني بيغير يعني بيحبني مبينطقش ليييييييييييه بقققققققققققققققققققى
صاحبتها:شكله بيتكسف وانتي شخصيتك منفتحة اوي ياموكا ربنا معاكي بس لازم تتصرفي بسرعة شيون ده حلم كل بنت وبصراحة انان اولهم
موكا:اتفووووووووووووووو ورزعت السكة في وشها

الثلاثاء، 14 أبريل 2015

your eyes one shot


مشهد كيونا داخل بينور فلقة قمر البنات كلها عمالة تبص عليه وتصرخ
بنوتة:كيونااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
كيونا بصلهم بفحر ورفع راسه رجع شعره ورا غمزلهم وكمل مشي
بنوتة:الحقوني يابنااااااااااااااااااااااااات
كيونا ضحك وعملهم باي وهو داخل المكتبة

كيونا:سو حبيبتي كنتي فين؟
سويونج:مستنياك ياكيو كنت فين
كينا واخدها ورا دولاب كتب وهو حاطط ايده على وسطها وبيحط ايده على رقبتها
سويونج:كيو حد يشوفنا!(بدلع)
كيونا:كله ملهي فى القرايا
سويونج:طب تعالى ورايا فى اخر المكتبة
سويونج سبقته كيونا عدل نفسه وماشي وراها خبط فى ولد شايل كتب ولابس نضارة كيونا مبصلوش
كيونا:سوري
..........................:......................

الولد ده قام وشه احر وعمالة تهوي لنفسها
توتا:كيو (لنفسها بدلع)
فلاش باك
توتا راحة المدرسة تزور صاحبة ليها
ميرا:بقولك هاتي الكتب دي وتعالي ورايا
توتا:ياميرا عايزة امششششششششششششششششششششي
ميرا:معلش بقى عايزة اطلع من برة برة على دودو وحشني
توتا:يخربيت الحب وسنينه لحس عقلك ابو تفاهتك
ميرا:بكرة نشوفك فى الحب
توتا شالت الكتب وخارجة مش شايفة قدامها خبطت فى واحد وقعو هما الاتنين توتا بصتله بتعدل النضارة
توتا:سور.........................
وهى باصة فى عينه حست قلبها بيدق وفى دوخة راحت قاعدة على الارض
كيون:عن اذنك
قام وقف عدل هدومه ومشي توتا فضلت بصاله متنحة
توتا:بحبك!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نهاية الفلاش باك
توتا متنحة عليه وهو ماشي فضلت وراه بتراقبه لحد ماشافته هو وسويونج بيبوسو بعض كشرت وهى واقفة متعصبة كيوتي
دوني:انتى مبتزهقيش
دي قفشت فى رقبة دوني
توتا:دوني دوني شايف عمال بيعمل ايه مبيزهقش خااااااالص
دوني:وصية ميرا قبل ماتسيب المدرسة فوكك من كيونا ياتوتي
توتا:دوني كيونا زي الميا والهوا بالنسبالي ده هو عينيا اللى بشوف فيها هو اللى مجرد مابشوفه بحس ان الوقت بيعدي هوا هو..................
دوني:خلاص اسكتي حفظت كلامك عنه
توتا(بصتله تانى وهو بيحسس):امتى هيحس بيا؟
دوني:هيحس هيحس بس بمنظرك ده ولا هيعبرك
توتا:دوني انا امورة انا عارفة
دوني:يابنتى ده كيونا احلى ولد فى المدرسة كلها ومش هبالغ لو قلت فى البلد كلها وانتى بمنظرك ده محدش عارفلك انتى ولد ولا بنت اساسا
توتا:بس انا بتكسف وبخاف
دوني:خلاص خليكي كده مش هتستفادي ابدا
وهما قاعديين بنت جت على اول الفصل
دوني:ايمو جت عن اذنك بقى
توتا قعدت اتنهدت وفضلت مقموصة نكشت شعرها لنفسها وخدت حاجاتها وقامت مروحة وهى بتخرج من الباب لاقت كيونا خارج بزفة من البنات وماشي مع حبة فضلت ماشية وراهم وهى بصاله بحزن
توتا:ياربي ليه خلتني احبه هو بس
كيونا بيضحك معاهم وهو بيزغزغ دي شوية ويبوس دي شوية لحد ماوصلو بيتهم
فلاش باك
توتا:ماما انا عايزة اغير بيتنا لمكان قريب من المدرسة
مامتها:توتي هنسيب كل جيرانا والناس اللى نعرفهم؟
توتا:معلش ياماما عشان المشوار
نهاية الفلاش باك
توتا دخلت بيتها اللى لازق فى بيت كيونا طلعت فوق بسرعة وقفت ورا الستارة بتبص عليه اول مابيدخل يترمي على السرير شوية يقلع خالص توتا تقوم منزلة الستارة يدخل الحمام ياخد شاور يخرج يكلم البنات شوية وعلى بليل يخرج مع صحابه توتا بعد مارجليها توجعها من الوقفة ترمي نفسها على السرير وتنام على طول
تانى يوم الصبح
توتا:ماما انا راحة المدرسة عايزة حاجة؟
مامتها:خلي بالك من نفسك ياقطتي
توتا خرجت فى نفس معاد كيونا هما الاتنين ماشيين كيونا قدام وهى وراه ماسكة كوباية اللبن بتشربها وهى ماشية

توتا(سرحانة فيه):ياترى بيعمل ايه مع البنات لما بيروحلهم بليل
توتا(سرحانة):ياترى ليه البنات كلها بترتبك معاه
توتا(سرحانة):ممكن يكون بيحبهم كلهم؟
توتا فاقت بنفسها واقعة على الارض بتبص قدامها
كيونا:ايه اللى انتا هبتته ده بهدلتني
كوباية اللبن واقعة على هدومه وتوتا قاعدة على الارض بصاله بحزن قامت وقفت بسرعة
توتا:اسفة
كيونا:مش معقولة انتى بنت ايه ده ؟
توتا(هزت دماغها اه):ارجوك اعذرني
كيونا:ايه الارف ده ابقي فتحي شوية مع انك لابسة نضارة كعب كوباية اوووووووووووووووف
كيونا سابها قرفان ورجع بيته تانى توتا راحت المدرسة وهى باصة للارض مكسوفة دخلت الفصل باصة للارض
دوني(خضها)كتوتييييييييييييييييييييييييي
توتا:....................
دوني:توتي عملتي ايه مالك؟
توتا:اتخانقت معاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه (قعدت تجعجع)
دوني(حط ايده على ودنه):طب خلاص خلاص اسكتي
توتا:اعاااااااااااااااااااااااا كل مااحاول اقرب منه نبعد اكتر وبعدين مش عاجبه شكلي
دوني:ياتوتا عنده حق ماانا قلتلك
توتا:مش عايزة اغير شكلي انا حرة
دوني:انتى حرة عن اذنك
توتا قعدت حاطة ايدها على خدها بتفكر افتكرت
كيونا:لابسة نضارة كعب كوباية ..........انتى بنت؟
توتا:هو انا وحشة اوي كده
فجاة لاقت حد داخل يصرخ بتبص لاقت دوني جاي يجري عليها زقها بالدسكة على الارض
توتا:ايه فى ايه؟
دوني:حفلة حفلة فى حفلة؟
توتا:ماانا عارفة فى ايه؟
دوني:ماانتى عارفة ؟بتهرجي؟هتحضريها
توتا:لا ياعم مش ناقصة تريقة
دوني:ماانتى هتحضريها بس على طريقتي انا
توتا:هتعمل ايه يامجنون
دوني:بطلي رغي وتعالي معايا
توتا:وايمو؟
دوني:راحت عشان تلبس وتجهز للحفلة بليل
توتا:طب سيب ايدي هو انا هاهرب
دوني:اخرسي خالص
دوني شدها من ايدها فى طريقه لبيتها لحد ماوصلو وتوتا عاملة زي العبيطة هو جاررها ومبتتكلمش
مامتها:دوني ازيك ايه اللى جابك
دوني(بيجرها على اوضتها):ازيك ياطنط مفيش انا الكوافيرة الجديدة
مامتها:يارب تجيب فايدة واشوف منظر انوثي لبنتي
دوني:ادعيلنا ياطنط
دوني دخل رماها على السرير فتح دولابها وبيطلع اللبس يطلع كل حاجة ويرميها يطلع ويرمي يطلع ويرمي
 توتا:فى ايه؟.
دوني:هتروحي الحفلة وهتبقي اجمل واحدة هناك وكيونا هيشوفك
توتا:دوني انتا اتجننت لا يمكن مش هينفع
دوني:مع دودو مفيش حاجة اسمها مش هينفع
توتا:ياعم ابعد عني انا هقعد كالعادة
دوني:والله ماهسيبك النهاردة غير لما تتكلمي معاه يلا اسكتي
دوني مسك اول فستان وقالها تلبسه وتحط شعر على شعرها دخلت الحمام وخرجت

دوني(اتخض ياعيني):انتا مين ؟فين توتا؟
توتا:انا توتا يادوني
دوني:لا انتا العفريت يخربيتك ايه المنظر ده خشي شيلي النكشة دي وامسكي الفستان ده اكثر احتراما
توتا:بس يادوني شعري هيبقى قصير وشكلي هيبقى وحش
دوني:مفرقتش كتير ادخلي ادخلي
توتا دخلت وخرجت دوني مسك بطنه وبص الناحية التانية


دوني:عليكي ذمة ودين انتى راضية على المنظر ده
توتا:ماانتا اللى قلت البسي انا حذرتك
دوني:خلاص ياستي اسفين شعرك مش هينفع كده تعالي نفرده
توتا:لالالالالا مبحبش افرده
دوني:مالكيش دعوة انا المسؤل
توتا:اعاااااااااااااااااااااااااا مش عايزة
دوني غصب عليها تعمل شعرها وتلبس فستان حلو بص عليها وبرق

دوني:ايه ده ؟ايه ده ؟ايه ده؟يخربيتك معرفتكيش
توتا(اتكسفت):دوني!!!!!!! اسكت
دوني:اسكت ايه ؟ايه ياعم انتا خايف تتحسد ولا ايه ده كيونا هيريل لما يشوفك
توتا:مش للدرجة دي يعني
دوني:والله لولا ليا حبيبتي سمسومتي لكنت اغتصبتك حالا
توتا:منحرف توتا مسكت مسك وحطيته على عينيها ودوني برده
دوني:يلا بينا
توتا:دونيانا متوترة جدا وخايفة
دوني:انا معاكي
دوني(لنفسه):ده انتى هتتفحتي النهاردة
راحو الحفلة كيونا كالعادة واقف مع بنات ويحسس هنا وهنا توتا دخلت غاية فى الجمال الصبيان كلهم اتجمعو عليها
ولد:طب انتى اسمك ايه ؟طب فى سنة كام
ولد تانى:مشوفتكيش قبل كده
توتا بتبص جنبها على دوني لاقيته خلع وراح لايمو توتا اتخضت
توتا:ندلللللللللللللللللللللللللللللل
الصبيان عمالين يكترو وتوتا مخضوضة الموسيقى اشتغلت كل واحد يشدها من ايدها
ولد:تسمحيلي بالرقصة دي؟
ولد تانى:لا تسمحيلي انا؟
ولد:تتشرفي بالرقصة دي
توتا بصلهم مبرقة وهى ماسكة الماسك كويس خايفة حد يعرفها لحد مالاقت ايد ممدودة قدامها برقت من منظرها بتبص لصاحبها
(غمض عينيك)
كيونا:ترقصي؟

توتا:هاه؟
كيونا:ترقصي معايا؟
توتا فضلت مبرقة وهى باصة لعينيه كيونا مد ايده اكتر سحب ايدها براحة ومشي بيها حبة لحد نص الساحة توتا منومة مغناطيسيا مش شايفة ولا سامعة حد حواليها حسست بايد كيونا بتلف على وسطها وريحته فى مراخيرها وهى حساه قريب منها اوي وسامعة صوت نفسه
توتا(لنفسها):اكيد باحلم
الموسيقى اشتغلت كيونا عمال يتهز بيها وهى متنحة قدامها متكلمتش ولا شايفة اي حد فاقت بصوته
كيونا:انتى مين؟
توتا بصتله وهى ماسكة الماسك كويس خايف يعرفها
توتا:هاه؟
كيونا:انا اعرف كل البنات الجميلة اللى فى مدرستنا انتى مين؟
توتا:.............................
كيونا:طب فى سنة كام انا عايز اعرفك كيونا بيمد ايده على المسك توتا مسكته جامد
توتا:بلاش
كيونا:ليه يعنى؟
توتا:ارجوك هامشي
كيونا نزل ايده وكمل رقص وهو مستغرب
كيونا:براحتك توتا حاسة انها فى عالم تانى وهي مغمضة خايفة تبص لاي حد وكيونا بيرقص معاها حست بايد كيونا بتمشي على جسمها فتحت مبرقة
توتا:انتت انتا بتعمل ايه؟
توتا بصتله مبرقة وجاية تجري لاقت ايده على وسطها جامد
كيونا:راحة فين؟
توتا:انا لازم اروح مينه....................
بتبص عليه لاقيته سارح تقطيع فى ايمو على جنب اتكسفت اكتر كيونا بص لدوني وبصلها
كيونا:مالك؟
توتا:انا لازم امشي
توتا زقت ايديه وجاية تمشي لاقته مسك ايدها
كيونا:طب نشرب حاجة مع بعض او ناكل حاجة واروحك
توتا:هاه ؟لا شكرا انا هاروح مع دوني
كيونا:مش لو فضي ؟
توتا وشها احمر من طريقة كيونا ومن اباحة دوني لاقت كيونا واقف بيها قدام البوفيه جابلهم حلويات ووقفو ياكلوها برة
كيونا:هاه مش هتقوليلي بقى انتى مين؟
توتا عاملة نفسها بتاكل عمالة ترزع فى الطبق بعصبية وتاكل بسرعة دوني سكت وبياكل من طبقه توتا بصتله من تحت لتحت شفايفه عينيه هدوه ريحته
توتا(لنفسها):حاسة انى سندريلا بعد شوية التعويذة دي هاتروح والاقي نفسي تانى هو في وادي وانا فى وادي تانى خالص
كيونا:سرحانة فى ايه؟
توتا(اتخضت):انا لا ابدا
كيونا ابتسم وبص للارض وبعدين بصلها
توتا:بتضحك على ايه؟
كيونا:شفايفك
توتا برقت وحطت ايدها على بوءها ورجعت لورا
توتا:مالها؟
كيونا:كلها شيكولاتة توتا وسعت ايدها لاقتها فعلا كلها شيكولاتة بتبصله لاقته بيقرب منها توتا رفعت ايدها عشان تبعده مسكها رفعت التانية مسكها وفى لحظة كانت شفايفه على شفايفها بحنية ونعومة فضلت مبرقة وهى حاسة بلسانه بياكل الشيكولاتة كلها حطت ايدها على قلبها كيونا ساب ايدها ولف ايده على وسطها قربها ليه اكتر كل ماتحاول تبعد تضعف اكتر واكتر كيونا مسبهاش غير لما اتاكد انها خلاص دابت فى ايده
كيونا(بعد عنها وبصلها):يلا بينا؟
توتا:على فين؟
كيونا:هتعرفي مسك ايدها خرج بيها من الحفلة بصت لاقت دوني لسة سارح مع ايمو ركبها عربيته
توتا (لنفسها):انا مش مصدقة انا مع كيونا؟
بصتله وهو بيسوق وبعدين بصت قدامها تانى حست بحد مسك ايدها بصتلها لاقت كيونا ماسك ايدها وعمال يضغط عليها بحنية وبعدين حط صوابعه بين صوابعها توتا حطت الايد التانية على قلبها مش عارفة تتنفس
توتا(لنفسها):ياترى رايحين فين؟وياترى هيعرفني ويحبني؟
توتا(لنفسها):ياترى كيونا عرف انى بحبه وهيحبني ؟
توتا(لنفسها):انا خايفة ابصله توتا غمضت بتوتر
كيونا:مش هتقوليلي انتى مين بقى؟
توتا(عضت شفتها وخافت تبصله):واحدة مش مهم تعرف
كيونا:طب تسمحيلي اشوف وشك كله كيونا بيمد ايده عند وشها توتا مسكتها بسرعة وصرخت برقة
توتا(بخوف):لا
توتا بصت قدامها لاقت عربية جاية ناحيتهم
توتا:حااااااااااااااااااااااسب

مسكت كيونا ووطو تحت الكراسي توتا تعبير الخوف وبتترعش كيونا بصلها وهى ماسكة ايديه بايديها الاتنين بتترعش فضل باصصلها باستغراب وهى حاطة ايديها الاتنين على ودنها رفع راسه بص على ازاز العربية ملقاش حاجة العربية عدت من جنبهم بص لتوتا وهى لسة خايفة شد ايده منها ورجع قعد مكانه توتا فتحت ملاقتوش قدامها قامت ورجعت مكانها كيونا بص قدامه وكمل سواقة
توتا(مغمضة لنفسها):ازاى اظهر مشاعري كده اكيد هيكشف شخصيتي بسرعة ومش بعيد ينزلني حالا
كيونا:انزلي
توتا فتحت مبرقة بصتله لاقته حاطط ايده ورا كرسيها ومميل عليها
كيونا:وصلنا
توتا بصت من الشباك لاقت بيت كبير كله ازاز وبيتهم جنبه فى شارعهم
كيونا:يلا بينا
توتا بصت لعينين كيونا وبصت للبيت واتنهدت ومسكت الماسك اكتر ظبطته اكتر ونزلت من العربية كيونا نزل مسكها من وسطها وراح عند بيته
كيونا:انتى جميلة اوي
توتا بصتله وشها احمر كيونا وطى راسه عند شفايفها توتا رجعت راسها كيونا مسك راسها من ورا وهو بيشدها من وسطها عليه اكتر وفي لحظات توتا لاقت نفسها على سرير كبير وكيونا حاضنها والاضاءة خفيفة
كيونا:دي اول مرة؟(بهمس)
توتا(بصت فى عينه): واخر مرة
قرب ايده من الماسك
كيونا:عايز اشوفك؟
توتا(مسكت ايده):ارجوك
كيونا استغرب اكتر وهو بيروح فى النوم حضنها اكتر توتا اتخضت اكتر بصتله وهو على صدرها زي البيبهات
توتا(لنفسها):كانت اجمل ليلة فى حياتي

حطت ايدها فى شعره ورفعت راسها باست اورته بحنية وطبطبت على وشه كيونا ابتسم وهو بيحضنها اكتر توتا فضلت بصاله بقلق فات ساعة الوقت بيعد عليها ثواني حركته حبة جنبها على السرير قامت بسرعة لبست وبصت عليه وهو فى سابع نومه غطته وباسته فضلت ماسكة ايده مش عاوزة تسيبها
توتا(لنفسها):دلوقتي تعويذة السندريلا هتختفي
تانى يوم الصبح كيونا بيتقلب فى السرير بيحط ايده جنبه وعمال يحسس فتح نص عين ملقاش حد قام بسرعة قعد وفضل يدور بعينه عليها بص على الارض ملقاش هدومها دعك عينه
كيونا:انا حتى معرفتش اسمها؟
قام من على السرير وراح ياخد شاور
توتا منامتش طول الليل عمالة تفكر فى كل لحظة قضتها فى حضن كيونا اتقلبت على جنبها وهى ماسكة الماسك بتاعها حضنته جامد
توتا:انتا السبب فى اجمل ليلة عشتها
سمعت صوت فى اوضة كيونا قامت براحة وطلت من ورا الستارة لاقته يادوبك رابط فوطة على وسطه وبيلف فى الاوضة
توتا(لنفسها):ممكن يكون لسة بيفكر فيا
كيونا حاطط الموبايل على ودانه وقعد على السرير فضل يضحك توتا بصت لنفسها وبصتله بحزن
توتا:زيي زي اي واحدة
لبست لبس المدرسة وحطت سلسلة حوالين رقبتها ونزلت وقفت تحت بيتها مستنياه ينزل لحد ماكيونا خرج وبيقفل الباب بتاعه توتا وشها احمر وهي باصة عليه من اوله لاخره
فلاش باك
كيونا:انتى بتترعشي كده ليه ؟
توتا(وشها احمر وعينيها مدمعة):مش عارفة
نهاية الفلاش باك
توتا فضلت وراه لحد ماوصلو المدرسة دخلو الفصل سرحانة
..............:توتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
توتا اتخضت وبصت لاقت دوني جاي يترقص توتا مبصتلوش وسرحت تانى
دوني:مبروك مبروك مبروك
توتا(بتوتر):مبروك على ايه؟
دوني قعد جنبها وغمزلها
دوني:ماانا شوفتك امبارح وانتى معاه فى العربية احكيلي بقى كل حاجة
توتا(اتكسفت):يااااااااااااااااه منحرف
توتا قامت متعصبة ماشية راحة ناحية المكتبة دوني ماشي وراها عمال يزن
دوني:برده هتقوليلي كل تفصيلة حصلت امبارح وكان احساسك ايه
توتا وصلت للمكتبة لاقت كيونا واقف مع سويونج وعمال يضحك معاها وحاطط ايده على وسطها غمضت بحزن دوني حط ايده على كتفها توتا دمعت وجاية تمشي

دوني:راحة فين؟
توتا:.............................
دوني:وانتى من امتى بتضايقي ماعلى طول بتفضلي واقفة اللى جد
توتا مشيت دوني مشي وراها مستغرب راحة ناحية الدواليب راحت عند بتاعها وبتحط ايدها فى جيبها
توتا(مبرقة):فين المفاتيح؟
دوني:هاه شوفيها يمكن تكون وقعت هنا ولا هنا
توتا(عمالة تدور فى هدوماها وعلى الارض):انا مش فاكرة انى نزلت بيها انا افتكرتها فى الهدوم
دوني:ازاي طب تعالي نرجع كده ندور عليها
توتا(مستغربة):يارب تكون فى البيت
ماشية ناحية المكتبة لاقت كيونا خارج بسسويونج حاطط ايده على وسطها وبيضحكو توتا اتعصبت ودبدبت على الارض سويونج وكيونا بصولها دي ارتبكت وديرت وشها
كيونا وسويونج مشيو باتجاهها توتا برقت وهى حاسة بيهم بيقربو كيونا معدي من جنبها توتا غمضت اكتر وهى بتشم ريحته
فلاش باك
كيونا:ههههههههههههههههههههههههههههه
توتا:بتضحك على ايه؟
كيونا:شفايفك كلها شيكولاتة
نهاية الفلاش باك
توتا ماسكة شفايفها دوني فجاة جري عليها حط ايده على كتفها بصتله مخضوضة
دوني:مالك عاملة كده ليه؟
توتا:هاه؟مفيش افتكرت حاجة كده
تانى يوم
كيونا بيلبس فى اوضته وتوتا بتراقبه كالعادة وهو بيلبس البنطلون عمال يتنطط مش عارف يدخل رجله راح مقلوب على الارض توتا برقت كيونا وهو على الارض لمح حاجة تحت السرير شدها لقاها ميدالية مفاتيح وفيها حرف ال t قعد يلفها باستغراب
كيونا:بتاعة مين دي؟
قام وقف بيها وهو عمال يبص فيها توتا برقت وهى شيفاها فى ايده
توتا(لنفسها):ااااااااااااااااااااه مفاتيحي!!!!!!!!!!!!!!!!!!

كيونا فضل يشخلل بيها واترمى على السرير بيفكر
كيونا:انا متاكد انها بتاعة البنت اللى كانت لابسة الماسك كل البنات اللى كانت هنا مفيش واحدة سالت على ميدالية كيونا مسكها جامد وعض شفته بثقة
كيونا:فرصة انى اعرف مين هي فى المدرسة
توتا نزلت بسرعة قدام البيت عمالة تفكر تاخدها ازاى فضلت مستخبية
توتا:اه انا اسرقها اهاسرقها عادي اخطفها منه وهو ماشي
كيونا خرج من البيت توتا فضلت مراقباه هو ماشي وهى وراه بصت على ايده عمال يشخلل بيها خدت وضع الاستعداد وابدت تجري وصلت ناحيته شدت المفاتيح وبتكمل جري لاقت حد قفش فى ايدها توتا برقت وهى مرعوبة ده وقفها قدامه توتا فضلت ترجع ورا وهو ماسكها جامد
كيونا:حرامييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييية
توتا فاقت من الحتة الاكشن دي وهى مبرقة
توتا:مستحيل كده ممكن يسجنني انا لازم اجيب المفاتيح باي طريقة وصلو المدرسة توتا عمالة تدور على دوني
فى المخزن

ايمو:دوني انتا مبتزهقش (كيوتي)
دوني(قافش فى وسطها):واحدة اخيرة بس يلا بقى زمان الحصة الاولى هتبتدي
ايمو(اديته دهرها):لا انا مكسوفة وخايفة حد ييجي
دوني:استحالة حد ييجي هنا المكان ده خاص بينا وانا دايما بخلي توتا تخلي بالها
ايمو(بتفكر كيوتي):طب بسرعة
دوني مسكها وقرب منها ميل عليها ومص شفايفها بدلع ايمو سرحانة وهو بينشف ايده على وسطها اكتر
......................:دونيووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو
دوني اتفزع وهو بيبص وراه ساب ايمو اترزعت على الارض
دوني:ايمو!!!!!!!!!!!!!!!
وبيوطي عشان يلحقها توتا شدته من هدومه
توتا:بسرعة بسرعة مفيش وقت
دوني(بيرفص وهو بيتسحب):يااااااااااااااااااااااااااااااااا اتطمن على البت
توتا(بتجره):هي هتفوق دلوقتي لوحدها انا اللى فى مصيبة يلا مفيش وقتتتتتتتتتتتتتت
دوني اتجر عادي وهى عمالة تخطرف وتقوله وتحكيله هو مش فاهم حاجة
دوني:يعنى ايه المشكلة
توتا:المفاتيح المفااااااااااااااااااتيح
دوني:مع كيونا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟يخربيتك هنجيبها ازاى؟
كيونا ماشي فى الطرقة توتا شافته خبت وشها فى حضن دوني كيونا رايح ناحية الدواليب توتا فضلت باصة من طرف جاكت دوني وهى مغطية نفسها فى حضنه بالجاكت بتاعه
...............:الله الله
دوني بص وراه لقى ايمو واقفة مربعة قعد يزق فى توتا ودي قافشة فيه لحد ماكيونا مايغيب عنهم لاقته واقف قدام دواليب البنات وبيعمل كارثة بيطلع المفاتيح وبيجربها
توتا(صرخت):اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه
ايمو:انتو بتعملو ايه مع بعض يادوني؟
دوني عمال يرفص من توتا وهى قافشة فيه وبتشده معاها ايمو جريت على دوني شدته من الايد التانية وتوتا من ايد دي عيزاه ناحية الدواليب ودي عايزاه فى الفصل
دوني:يخربيتكو دراعاتي هتطلع فى ايديكو
توتا:دوني احنا اصحاب هتفضح هتفضح
ايمو(بتعيط):انتا لو سبتني دلوقتي مش هاعرفك تانى نهائي
توتا:دوني الللللللللللللللللللللللللللللللللللللللحقني ده فاضل دولابين
ايمو:مش هتجوزك (بدلع)ومش هجيلك تانى البيت
دوني برق وراح شايط توتا وجري مسك ايمووجري بيها
توتا:ياحيوااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااان
دوني:سوري ياتوتا انا مبقدرش انام لوحدي بليل من غيرها
توتا اتعصبت وراحت ناحية الدواليب بتراقب كيونا لاقته فى الدولاب اللى جنبها فضلت مبرقة بتفكر
توتا:اعمل ايه اعمل ايه؟
كيونا عمال يزق فى المفاتيح ويحاول يفتح مش راضي شال المفتاح وحطه فى دولابها
توتا محستش بنفسها وغير وهى واقفة جنبه ماسكة دولابها كيونا اتفزع
كيونا:انتا مين؟
توتا خايفة تتكلم يعرفها من صوتها برقتله وخبطت على الدولاب جامد كيونا اتفزع من نظرتها شال ايده والمفاتيح
كيونا:اكيد مش هي التانية كيوتي وحلوة
سويونج كانت بتاخد حاجة من دولابها كيونا خبى المفاتيح بسرعة فى جيبه
سويونج:كيونا ايه اللى جايبك هنا؟
كيونا:هاه؟مفيش كنت بدور عليكي
توتا واقفة ورا كيونا بتسمعهم قربت من دهره لاقت حرف ال t  طالع من الميدالية قربت ايدها عشان تاخده
توتا(بترتعش):يارب
..................:توتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
دي اتفزعت راحت مصرخة كيونا وسويونج بصولها مستغربين
كيونا:طب يابيبي متتاخريش عليا اوكي
دوني وقف جنب توتا :انتى كنتي فين؟

توتا:...................................................
دوني:مالك مبترديش ليه؟.
توتا(لنفسها):ليه يارب مبتوقعنيش غير فى الاغبيا
دوني:ياااااااااااااااااا ردي عليا
دوني فجاة لقى كيونا بيلف وبصله بلع ريقه بالعافية وهو ماسك ايد توتا وبيرجع بيها ورا هما الاتنين لفو ولسة هيجرو
كيونا:دوني
هما الاتنين ثبتو فى مكانهم دوني عمال يخبط فى توتا
دوني:اكتشفنا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
توتا:لا هو نادا عليك انتا بس
دوني:يعنى ايه هيفتكرني انا البت اللى كنت معاه يعني
توتا:انا ههرب انا
جاية تجري دوني شعلقها من قفاها كيونا واقف فى دهرهم
كيونا:عايز اسئلك على حاجة

هما الاتنين لفوله كيونا بص لتوتا باصة وبعدين بص لدوني
كيونا:انا كنت عايز اديك مفاتيح البنت اللى كانت معايا فى الحفلة عشان ترجعهالها
توتا برقت وهى قلبها بيقف دوني ابتسم بشر ورفع حاجب
دوني:انا اسف اصل انا مش هشوفها تانى زي ماانتا شايف كده ممكن انتا تاخد نمرتها
توتا برقت اكتر جزت على سنانها وراحت دايسة على رجله
دوني:اه اه اه
كيونا:اوكي مفيش مشكلة هات النمرة حتى انا كنت عايز اعرف اسمها
دوني:كمان (بدلع)تؤتؤتؤتؤتؤ ملهاش حق ازاى متقولش اسمها
توتا واقفة متنحة مع كيونا رجليها مش شيلاها كيونا طلع المفاتيح وعايز يديها لدوني
كيونا:طب ماترجعهالها وخلاص
دوني:لا انا مش هشوفها تانى خد النمرة احسن
توتا اتعصبت اكتر راحت مدياله بكوعها فى جنبه بصت لكيونا وهو بيطلع الموبايل وبصت للمدالية بتشدها منه
كيونا(مبرق):انتى بتعملي ايه؟
توتا(برقت ودمتله ايدها اكتر):................................................
كيونا:مالها دي عايزة ايه؟
توتا(عمالة تشاورله على الميدالية وتبرق اكتر):................................
كيونا:وانتى تاخديها بامارة ايه(بابتسامة شر)
توتا مسكت طرف الميدالية وبتشد كيونا اتعصب اكتر وشدها على فوق وتوتا ماسكة فى حرف ال t كيونا متعصب ويزقها وهى تشد اكتر
دوني:خد طلعتلك النمرة اهيه
هما الاتنين بصو كيونا شد الميدالية جامد توتا وقعت على الارض ماسكة حرف ال t  كيونا خد النمرة ومشي
دوني:عدي الجمايل
توتا:ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه هقتلك
فات يومين
توتا عمالة تفكر تاخد الميدالية ازاى كيونا كل مايحاول يتصل هي ماتردش
توتا:ياغبي يادوني
بتبص على كيونا من اوضته لاقته ماسك الميدالية وعمال يلفها قدامه وماسك الموبايل بيتصل بيها
توتا(عضت شفتها):كيونا انتا عايز الجميلة اللى كانت فى الحفلة مش انا
الموبايل فصل ورن تانى توتا بصتله وقعدت على السرير

توتا(فى سرها):ياترى صوته ايه فى الموبايل؟
ومن غير ماتحس لاقت نفسها داست على زرار الفتح وهى مش مركزة
كيونا:الو
توتا برقت وهى بترمي الموبايل وقرفصت على السرير فضلت باصة للموبايل برعب وهى ضامة جسمها
كيونا:الو!!!!
توتا نزلت من على السرير ممسكتش الموبايل قربت ودنها بس تسمع صوته
كيونا:ردي (بعصبية)
توتا(تلقائي):الو
توتا خبطت راسها جامد وهى متعصبة
كيونا:الو انا .........كيونا
توتا(لنفسها):غبية غبية بتردي ليه هاه هاه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
كيونا:لو سمحتي انتى نسيتي مفاتيحك معايا
توتا(من غير ماتمسك الموبايل):عارفة
كيونا(بيتنهد):الحمد لله انا نسيت اسئلك انتى اسمك ايه؟
توتا:تو......................شري
كيونا:اممممممم اسمك شري؟طب انا مشوفتكيش فى المدرسة ليه؟
توتا(بتوتر):اصلي بغيب
مدت ايدها رفعت التليفون وراحت ورا الستارة تبص عليه وهو بيكلمها لاقيته بيظبط نفسه قدام المرايا
توتا:انتا نازل تانى؟
كيونا برق:انتى عرفتي منين؟
توتا بعدت الموبايل عمالة تصرخ من غير صوت وتدبدب فى الارض
توتا:انا بعمل كده ليه؟
قفلت السكة فى وشه كيونا استغرب اوي توتا فضلت باصة عليه لحد ماخلص لاقته حط مفاتيحها على المكتب ومشي
توتا:المفاتيح
اتصلت بسرعة بدوني عشان ييجي اول ماوصل لقى وشها احمر جدا وواقفة مسهمة
دوني:مالك يامصيبة؟

توتا(تايهة):هاه؟لا مفيش اصلي..........كلمته
دوني(بيرقص بوءه):يشفي الكلاب ويضرك عايزة ايه؟
توتا:المفاتيح انا هاروح اجيب المفاتيح وعايزاك تراقبلي المكان
دوني(برق):انتى مجنونة هتدخلي بيته وازاى؟
توتا:من الشباك ومتعطلنيش انتا بس هتراقب عشان لو جاي تقولي
دوني:يامجنونة ممكن تتقفشي
توتا:ملكش دعوة توتا راحت للشباك ونطت فعلا المسافة مش كبيرة اول مادخلت اوضته
دوني"(كلمها على الموبايل):بسرعة قبل ماييجي يلا
توتا:حاضر خلي بالك انتا بس
توتا وهى واقفة عمالة تتفرج وتفتكر ليلتهم مع بعض وريحة كيونا قعدت على السرير وبتحسس عليه بتفتكر
توتا(لنفسها):اشمعنى يحضن المخدة دي وانا لا
دوني واقف فى البلكونة عمال يراقب ......ايمو اتصلت بيه
ايمو:انتا فين يادودو؟
دوني:بشتغل كاميرا مراقبة لتوتا
ايمو:ههههههههههههههههههههههههههههه وحشتني
دوني:اوبا على الغزال متجيبي بوسة
ايمو(اتكسفت):هههههههههههههههههههههههههههههههه عيب
توتا واقفة عند المكتب عشان تاخد المفاتيح مسكتها وحطتها فى جيبها وخارجة من الشباك حست بحد بيفتح باب الاوضة توتا وقفت مبرقة ودخلت بسرعة تحت السرير
كيونا دخل قعد على السرير قرفان وهو بيفك زراير القميص
كيونا(فى الموبايل):خلاص مش زعلان انا اصلا كنت مخنوق
كيونا:وانا كمان امووووووووووواتوتا قاعدة مرعوبة تحت الموبايل بتاعها رن دوني
توتا(بهمس):انتا لسة فاكر لما ارجعلك بس
كيونا نام على السرير متعصب ماسك موبايله بعصبية وبص جنبه
فلاش باك
توتا:انتا هتنزل تانى؟؟؟؟؟؟؟؟؟
كيونا:انتى عرفتي ازاى؟
توتاقفلت السكة فى وشه كيونا بيتقلب على السرير وهو بيفكر
كيونا:انا متاكد انها حد عارفني كويس والا مكانتش اعمل معاها كل ده
داس على نمرة وبيتصل توتا بصت على موبايلها لاقت كيونا بيتصل توتا قعدت تلطم كيونا كل شوية يتصل وهى تخاف اكتر دوني واقف فى الشباك شايف كيونا على السرير
دوني:شوفتي اخرة الشقاوة ياتوتا؟؟؟؟؟؟؟
كيونا قام من على السرير بيلف فى الاوضة توتا بصتله لاقيته بيطلع من الدرج حاجة تخصها
كيونا:اهه تذكار حلو
توتا(فضلت تلطم):ااااااااااااااااااااااااااااااه ازاى انسى حاجة زي دي؟
كيونا قاعد على الكرسي عمال يلف بيه
كيونا:ادخل اخد شاور
خد الفوطة ودخل الحمام توتا فضلت مراقباه بخوف استنت لما سمعت الميا قامت من تحت السرير مش قادرة تصلب طولها جريت على الباب وبعدين افتكرت
توتا:هدومي؟
جريت على المكتب عشان تاخد حاجتها اول مامسكته لاقت حد مسك ايدها توتا برقت وهى بتلف لاقت كيونا جسمه كله ميا وشعره كله دخان عينيه تسحر غمضت وبتبلع ريقها

كيونا:انتى مين؟
توتا:................................
كيونا:تعالى هنا مسكها من هدومها وراح عند التليفون وبيرفع السماعة
توتا(مسكت السماعة مبرقة):.....................................
كيونا:انتى جاية تسرقي ايه ؟وبعدين بص على ايدها لقى الهدوم اللى كان ماسكها
كيونا(برق):انتى البنت اللى كانت معايا ؟
توتا هزت دماغها هستيري لا وجريت على باب الاوضة كيونا جري وراها مسكها من وسطها توتا لفتله رفعت ايده وهتضربه راح زانقها على الباب اتخبطت جامد
توتا:اه اه (حطت ايدها على بوءها بسرعة)
كيونا:يعنى انتى بتتكلمي اهه؟قوليلي انتى جاية هن..................
فجاة لاقو حد بيفتح الباب بكل قوته كيونا اتدلق على الارض وتوتا فوقيه شفايفهاعلى شفايفه كيونا مبرق فى عينها وهى بصاله مبتنطقش وفى قمة الرعب
دوني:يلا ياتوتا بسرعة
دوني شدها من ايدها وبيجري بيها كيونا قام بسرعة مسك ايد توتا
كيونا:هي دي البنت؟.
دوني:سيبهاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
كيونا:مش لازم اعرف وبعدين استحالة تكون هي التانية كانت حلوة
توتا(اتعصبت):............................. راحت دايسة على رجل كيونا بكل قوتها ده استغرب وزقها
توتا:اااااااااااااااااه
دوني قومها وبيجري بيها كيونا شد الهدوم منها توتا اتعصبت اكتر وهى بتشدها وهو يشد
دوني:سيبها صاحبتهم عايزاهم
كيونا:يعنى مش هي دي مافعلا استحالة تكون هي
دوني:سيبها بقى
كيونا خد الهدوم وزقهم برة الباب وقفله
كيونا:خليها تيجي تاخده
توتا اتعصبت وبتفتح الباب

دوني:يلا عشان ده لو اكتشف اننا خدنا المفاتيح مش هيسيبنا
توتا نزلت معاه براحة لاقو كيونا خارج ماسك الفوطة وراهم وهيموت من الغيظ
كيونا:المفاتييييييييييييييييييييييييييييييح
توتا ودوني اتنططو على السلم وهما بيجرووهو وراهم لحد ماوصلو للباب كيونا لسة هيمسكهم كانو خرجو
كيونا:يااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
توتتا ودوني استخبو بسرعة كيونا فضل يتنطط جوة من العصبية توتا ودوني دخلو البيت بتاعها هيموتو
دوني:يابنت المجانين
توتا:لسة هدومي معاه
دوني(بصلها بسفالة):ده واضح انكو غوتطو اوي ليلتها
توتا هبتده حتة الم وجريت على اوضتها وقفت ورا الشباك بتراقبه لاقته باصص للموبايل وعمال يتصل توتا عمالة تكنسل موبايلها
تانى يوم فى المدرسة
سويونج:اوبا انتا فين؟.
كيونا:هاه؟مفيش عايز انام
سويونج(بدلع):طب تعالى نام فى حضني
كيونا قام معاها ماشيين مع بعض ناحية المكتبة وهما فى الطريق افتكر انه ساب موبايله فى الفصل لف فجاة توتا استخبت بسرعة كيونا عدى عادي دخل الفصل خد الموبايل ورجع لسويونج راحو المكتبة راحو المكان اللى بيقفو فيه توتا بتراقبهم من مكانها كيونا باس سويونج وهو مفتح وبص ناحية توتا
فلاش باك

اول مالف لمحها بتجري دخل الفصل وعمل نفسه بيدور على حاجة تحت الدسك لقاها بتبص من الشباك رجع تانى ودخل المكتبة لقاها وقفت على الباب
نهاية الفلاش باك
سويونج:كيونا كيونا وقفت ليه؟
كيونا:تعالي ورا خالص كيونا شد سيونج وهو باصص على توتا اللى تعبير الحزن مالي وشها
سويونج:يلا
كيونا:لالالا يوم تانى بقولك ايه اخرجي من هنا
سويونج:ومااخرجش من الباب الرئيسي ليه؟
كيونا:اسمعي الكلام
سويونج:اوكي باسته فى شفايفه وخرجت كيونا وقف يبص من بين الكتب لقى توتا واقفة الفضول قاتلها
كيونا(لنفسه):ياترى عايزة ايه البنت دي؟
كيونا:ممكن تكون صاحبة شري وعايزة توصلي حاجة ..........بس ليه هي متضايقة انى مع سويونج؟
كيونا قعد نص ساعة يراقبها وخرج عادي لقى توتا استخبت بسرعة عدى عادي من جنبها وفضلت ماشية وراه وهو يبص من الجنب عليها ويستغرب اكتر
كيونا:هي ماشية ورايا ولا ايه؟
كيونا نزل عند البدروم لقاها برده بتنزل وراه دخل فى اوضة لقاها واقفة برة مستخبية خرج من الاوضة ودخل الاسانسير توتا وقفت مستخبية لحد ماقفل جريت على هناك وداست عشان لما يطلع ينزل تانى فجاة لاقت الباب فتح وكيونا واقف باصصلها بشر توتا رجعت ورا كيونا مشي قدامها وهى ترجع ورا
كيونا:انا كنت عايزك فى حاجة
توتا(برقت):.................................
كيونا:هي شري قيلاالك تراقبيني؟
توتا:شري مين (برقت وحطت ايدها على بوءها)
كيونا:هو انتى ليه كل ماتتكلمي تتخضي وتبرقي وترتبكي
توتا(جاية تجري):............................
كيونا:طب قوليلها ياريت تبقى تطلع الرحلة توتا هزت دماغها اه وهى بتجري
كيونا(لنفسه):اووووووووووووووف انا عبيط كده ليه لاهي ولا التانية يفرقو معايا واحدة شكلها دايسه قطر والتانية عملالي فيها شبح انا هطلع لسويونج
اول ماطلع لقى توتا بتنهج وهى بتجري على السلم وقف قدامها وحط ايده فى وسطه
كيونا:صحيح هي لو صاحبتك انا مش بشوفها معاكو ليه؟
توتا(تلقائي):هي مش قالتلك انها بتغيب
كيونا(برق):وانتى عرفتي منين؟.
توتا(وشها احمر):.....................................
كيونا(باصص فى عينيها):مش عارف ليه ساعات بحس انكو فيكو شبه من بعض مش شكل طبعا لكن تصرفات
توتا(اتخضت اكتر وبترجع ورا):اااااااااااااااااااااااااه
رجليها فلتت من السلم كيونا مسك ايدها بسرعة وشالها شدها عليه توتا فضلت مخضوضة فى دراعه بصلها وافتكر موقف العربية لما كانت البنت معاه
كيونا(لنفسه):مين دي؟
توتا فتحت عنها وبصتله كيونا فضل باصص فى وشها وباصص لعينيها ميل عليها وغمض هيبوسها
توتا(غمضت):.....................
كيونا وقف وعدلها بعد عنها ومشي روحو بيوتهم والليل جيه
كيونا(فى الموبايل):لا مش قادر اخرج
سويونج:طب اجيلك يابيبي
كيونا:لا انا كويس استمتعي انتى سلام
توتا بتراقبه لاقته واقف فى البلكونة وبيبص للسما
كيونا:لو هما الاتنين نفس الشخص ازاى اختلاف الشكل كده ولو هما الاتنين حدين مختلف ليه تعبير الحزن اللى كان على وشها وطالما هي مش تعرفني ولا بتحبني بتضايق لما تلاقيني مع بنت ليه؟
كيونا:وانا بقى شاغل نفسي ليه؟مش خدت مفاتيحها خلاص ؟
ادى دهره للسور وبص للسرير
كيونا:معقولة ليلة واحدة تعمل فيا كده؟ماانا ياما كنت مع بنات
كيونا:اه عرفت انا اكيد مشبعتش منها وعايز مرة كمان
كيونا:اكيييييييييييييد مالايمكن اكون حبيتها يعنى ده انا مشوفتش غير عينيها ايه حبيتها من اول نظرة ههههههههه
تانى يوم فى المدرسة

(هو انا بستسلم)
كلهم بياكلو كل واحد ماسك الصينية بتاعته وبيملاها توتا واقفة قدام كيونا هو مش واخد باله توتا جت عند التفاح الست اديتها واحدة كيونا جاي ياخد
الست:خلاص خلص
كيونا:بس انا مقدرش ميكنش معايا تفاح لان تقريبا مباكلش غيره
الست وقفت وعلت صوتها :ياجماعة فى حد معاه تفاحة ومش عايزها عشان كي.............
بصو لاقو توتا حطت بتاعتها فى الصينية بتاعته كيونا بص لتوتا ولوشها الاحمر
كيونا:دي تصرفات واحدة بتحبني
بص على شعرها توتا عملاه استشوار وحاطة ميكب خفيف
كيونا:فى حاجة غلط
كيونا مسك التفاحة ورجعها فى الصينية بتاعتها توتا بصتله مستغربة
كيونا(ببرود):انا مبحبش التفاح انتى مخدتيش بالك؟
توتا افتكرت كيونا فعلا كل مرة كان بياكل الاكل كله ويسيب التفاح
توتا برقت وجريت قعدت على ترابيزة كيونا ابتسم بشر وراح ناحيتها قعد جنبها دي جابت ميا من كل حتة
كيونا:تمانعي اكل معاكي؟
توتا قامت وقفت مخضوضة ده بص فى اكله وطنشها خالص توتا خدت نفسها وبصتله وهو مركز قعدت تانى
خدت الكرسي بتاعها وبعدت من جنبه شوية هو بياكل ومركز وهى كل شوية تبصله وتبص قدامها بسرعة كيونا بيبصلها من تحت لتحت ويضحك توتا وشها احمر اكتر وهى بصاله وهو بيشرب وافتكرت ساعة الحفلة قامت بسرعة
كيونا:شبعتي؟
توتا بصت للاكل بتاعها لسة بحاله قعدت تهز دماغها اه كيونا فضل يضحك توتا جريت وهو ضحكه جايب المدرسة كلها بعد يومين الرحلة كله راكب الباص
توتا:دوني مش هتقعد جنبي؟
دوني:وايمو ياحاجة ده انا مصدقت
توتا:طب هقعد لوحدي يعنى؟
دوني:ماليش دعوة
توتا طلعت لاقت كيونا فى وشها والباص كله مليان والكرسي اللى جنبه فاضي راحت عند دوني لاقته هو وايمو نازلين الة ادب وقفت فى النص ومسكت البتاعة اللى فوق حطت السماعات فى ودنها كيونا نايم فى الكرسي بتاعه وساند راسه على الشباك توتا عمالة كل شوية تقع وهى واقفة
بنت:فى ايه ماتقعدى وبلا تقعد انتى كل شوية تقعي فوقيا
توتا؟:طب ماتقعدي قدام وانا اقعد مكانك
البنت:طبعا لا كيونا منبه محدش يقعد جنبه
توتا:طب ماانا مش هينفع اقعد جنبه
البنت:هو نايم مش هياخد باله حاولي كده بس مش هيحصل حاجة اول مايصحى قومي
توتا(بخوف):طيب

توتا راحت ناحية الكرسي وقعدت على الطرف كيونا فى سابع نومة عمالة تسمع الاغاني ومغمضة حست بحد بيمسك ايدها دي برقت لاقت ايد كيونا على ايدها توتا سحبتها بسرعة قرب مسكها سحبتها قرب مسكها سحبتها قفش فيها جامد فضلت تهز فى كتفه 
توتا:يا يا اصحى 
فجاة راسه جت على كتفها توتا قلبها دق وهي باصة على شفايفه ووملامح وشه لاقت ايده ادمتت على ودنها خد سماعة حطها فى ودنه وهو مغمض توتا فضلت مبرقة بتحاول تبعد عنه وهو ماسك ايدها جامد بعد شوية وصلو
توتا طلعت تجري اول واحدة كيونا رفع راسه وقعد يضحك وبيتمطع 
فى الفندق 
المشرف:احنا وزعنا البنات مع بعضها والصبيان مع بعضهم 
دوني:متخافوش انا قلت للمشرف ان انتى وايمي تكونو مع بعض عشان لو عزت اطرئك 
توتا:ربنا ميحرمني من غتاتك 
دوني:هاهاههاهاهاهاهاهاهاها
المشرف:دلوقتي الصبيان كيونا مع .............................
كيونا:ممكن اشوف الليستة قبل ماتقول 
المشرف:لا طبعا 
البنات(بصريخ):انتا اتجننت؟؟؟؟؟؟؟؟؟مسكو المشرف عجبنوه وخطفو الورقة ادوها لكيونا 
كيونا(بص فى الورقة):امممممممممممممممممممممممممم انا عايز ابقى فى الاوضة مع 
دوني(بيرغي مع توتا وايمي):اوكي تطلعو تلبسو الميوهات وتنزلو البحر 
كيونا:دوني
دوني سمع اسمه بص وراه لقى كيونا بيجر شنطته عليه 
كيونا:انا هبقى معاك فى الاوضة 
توتا(برقت وهى بصاله):.....................................
كيونا(بصلها وابتسم):اغانيكي كلها وحشة ومفيهاش زوء على فكرة
توتا طبت ساكتة على الارض 
بعد نص ساعة 
ايمي:يا حرام عليكي نشفتي دمنا 
توتا(لاقت نفسها على سرير فى اوضة):ايه اللى حصل؟
ايمي:مفيش فضحتي امنا فى حد يغمى عليه كده؟
توتا:سوري 
ايمي:طب يلا قومي البسي الميوه ده عشان هننزل الميا 
توتا:مبحبش 
ايمي:هو طبق شوربة خدي البسي هتنزلي بهدومك؟
توتا:طيب ثواني 
توتا دخلت الحمام تلبس وخارجة مرتبكة لاقت دوني وايمي بيتكلمو 
دوني:طب ماتسرحي شعرك يعنى مش جاي على الانوثة اللى انتى فيها؟
ايمي:امشي انا ؟
دوني:ياايمي حد يغير من دي دي شبه خالي خميس 
ايمي:برده متتكلمش معاها قدامي والا هازعل 

توتا مسكت حاجة لفت بيها نفسها وجايين يخرجو لاقت فجاة الحاجة دي بتتشد بتبص وراها لاقت كيونا لابس ميوه وخارج من البلكونة ودايس على طرف الطرحة برجله دي اتخضت سابتها وقعت 
كيونا:ياراجل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟يعنى الجسم ده على الخلقة دي؟
توتا(وشها احمر):..............................
جريت استخبت ورا ايمي كيونا فضل باصص على ايمي دوني وقف قدامهم هما الاتنين 
دوني:بتبص على ايه يااستاذ؟
كيونا:انا بصيت؟اتفضلو يلا 
توتا(مسكت ودن دوني):ييجي معانا فين؟
دوني(بهمس):شبط فيا ييجي معانا البحر 
توتا:ومقلتش ليه خلاص مش هاجي 
دوني:انتى حرة انا هانزل انا وايمي سلام 
دوني قفش فى وسط ايمي وخارجين توتا بصتلهم وبصت لكيونا اللى واقفلها ووشه كله سفالة 
توتا(ارتبكت):دوني استنى 
طلعت تجري وراهم نزلو تحت كلهم على الشط ايمي ودوني جريو على الميا توتا وقفت باصة للارض وكيونا وقف جنبها قرب منها خطوة هى بعدت هو يقرب وهى تبعد هو يقرب وهى تبعد
كيونا:انا تعبت
توتا:..............................
كيونا:انا مش هانزل انزلي انتى انا هاخلي بالي من الحاجة 
توتا مبصتلوش ونزلت الميا براحة كيونا فضل باصص بشر 
كيونا(لنفسه):لو شعرها اتفرد فى الميا هيبان طوله الحقيقي وساعتها 
توتا:ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه
كيونا بص لقى توتا رجليها غارزة فى حاجة تحت الميا ومش عارفة تتحرك 
توتا:اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه
دوني بص وراه لقى توتا عمالة تشاور جري هو وايمي عليها دوني عمال يعوم لقى حد بيسبقه 
دوني:كيونا!!!!!
توتا عمالة تغطس وتئب مش عارفة تتنفس 
توتا:كح كح كح حست بحد تحت الميا بيفك رجلها من الاعشاب المرجانية كيونا طلع من تحت الميا وماسكها من وسطها اغمى عليها خرج بيها دوني وايمي جريو عليه شالها معاه وحطوها على الرمل براحة 
دوني(بخوف):توتا توتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا 
كيونا قاعد بينهج وهو باصصلها دوني عمال يهزها جامد ويضغط على صدرها 
دوني:يااااااااااااااااااااااااااااااااااااا 
كيونا فضل يتفرج مش قادر يتحرك ايمي عمالة تجيب الفوط وتحطها عليها ودوني عمال يفوقها مش عارف 
دوني:توتا توتا 
كيونا زق دوني ولسة هيقرب منها 
توتا:كح كح كح كح كح هما التلاتة خدو نفسهم بالعافية توتا بصت لاقت كيونا شعره مبلول وباصصلها بقلق بياخد نفسه بالعافية بصت جنبها لاقت دوني وايمي ميتين من الرعب 
رجعت بصت لعينين كيونا فجاة حست بايد حد تحت دهرها وتحت رجليها وبيرفعها 
دوني:رايح فين؟

كيونا:هارجعها اوضتها توتا جسمها اتنفض وهو بيرفعها عليه ومغطيها بالفوط كلها 
دوني(هيرقص من جوا):اجي معاك؟
دوني(لنفسه):بغيظك هاهاهاهاههاهاهاهاها
كيونا(هز دماغه لا):شكرا 
ماشي بيها توتا خايفة تبصله وشعره عمال يسقط على جسمها ووشها 
كيونا:انتى مبتعرفيش تعومي ؟
توتا(اتخضت):هاه؟لا باعرف
كيونا(باصص قدامه):امال كنتي بتغرقي فى شبر ميا ليه؟
توتا(وشها احمر وقلبها بيدق):لا انا بس رجلي شبكت فى الشعاب 
كيونا(بصلها):انا قلبي وقع ف........................
كيونا برق وهو بيقول كده وتوتا متنحاله بص قدامه تانى ومكملش رفع توتا اكتر عشان كانت متزحلقة توتا مسكت فى رقبته كيونا طلع بيها اوضتها حطها فى السرير توتا فضلت مغمضة غطاها ومشي توتا فضلت سرحانة 
فلاش باك
كيونا:انا قلبي وقع ف.....................
نهاية الفلاش باك 
توتا سمعت الباب بيخبط قامت براحة لبست بشكير لاقت الروم سيرفيس مدخل اكل سخن وحاجة سخنة تشربها
توتا:انا مطلبتش ده؟
الراجل:الاوضة 888 هى اللى طلباه على هنا 
توتا:طيب شكرا 
توتا(لنفسها):اوضة مين دي 
راحت للتليفون واتصلت بالرسيبشن 
توتا:ممكن توصلني بالاوضة 888
توتا:الو ممكن اعرف مين اللى بعت الاكل
كيونا(برق):معقولة في غباء كده؟

توتا(مسكت السماعة):عنده حق ماهو اللى جابني هنا
توتا(بتوتر):سوري شكرا 
كيونا:كليه كله اوكي 
وراح رازع السكة فى وشها توتا فضلت مبرقة وهى باصة للاكل كلت وجيه الليل 
كيونا(قاعد فى البلكونة):بقيت عامل كده ليه ياكيونا انتا عمرك ماعرفت الحب
كيونا(اتعصب):حب ايه انا استحالة احب حد
كيونا:امال انا باعمل معاها كده ليه؟
دونيدخل البلكونة فجاة كيونا اتخض وبصله مبرق 
دوني:مالك؟
كيونا:................................
دوني:اوكي انا نازل هتعوز حاجة كيونا دير وشه للبحر وسكت بعد شوية بيبص تحت لقى دوني خارج مع ايمي بس لوحدهم بص على بلكونة توتا لقى نور الاوضة مطفي قام من مكانه توتا دخلت البلكونة لاقت نور اوضة كيونا شغال 
توتا(لنفسها):لازم اروح اشكره
خرجت من الاوضة على اوضة دوني ووقفت قدام الباب وبتفكر عمالة تمد ايدها على الاوكرة وترجع ايدها تمدها وترجعها تمدها وترجعها تمدها وترجعها فجاة لقت الباب اتفتح توتا فضلت مبرقة ووشها احمر كيونا فضل باصص فى عينيها وهى واقفة متنحة هو باصصلها وهى ساكتة توتا تبرق اكتر وهو باصصلها باستغراب 
توتا:شك..........................

فجاة لاقته مسك ايدها وشدها من وسطها عليه ولزق شفايفه فى شفايفها وهو بيدخل بيها الاوضة وقفل الباب دي حاسة بضعف مش عرفة تعمل اي حاجة وكيونا بيقطع شفتها توتا حست انها هتضعف راحت شداه من شعره 
كيونا:اااااااااااااااه
توتا:انا كنت جاية اقول شكرا سلام 
توتا جاية تمشي لاقته مسكها من وسطها جابها من دهرها عليه دي اتفزعت وجابت الوان 
كيونا:راحة فين؟
توتا:هنام
كيونا:وانتى فاكرة دوني وايمي هيسيبولك الاوضة؟
توتا(مبرقة):قصدك ايه؟
كيونا:استنى شوية وهوريكي قصدي ايه؟
توتا وقفت وكيونا فضل قاعد بالموبايل بتاعه وهى على اعصابها 
توتا:انا فضلت هنا ساعة انا هارجع اوضتي 
كيونا باصص للموبايل :اوكي براحتك
توتا خرجت من هنا كيونا عمال يقلب فى صور خادهها ليها
قفلت الباب بسرعة وهى وشها احمر مش قادرة تاخد نفسها 
كيونا:مش قلتلك

توتا لفت مفزوعة لاقت كيونا فى وشها وطى عليها رجعت راسها 
كيونا:تعالي نامي عندي 
توتا بتلع ريقها بالعافية كيونا باصص فى عينيها غمضت وهزت دماغها حاضر رجعو اوضته 
توتا(لنفسها):انا مش عاوزة ده يحصل تانى
توتا فاقت بحد بيشيل المخدة واللحاف وبيحطهم جنبها على الارض 
كيونا:نامي على الارض 
توتا:وانتا؟
كيونا:هنام على السرير 
توتا:ياااااااااااااااااا انتا ايه؟بقى انا اللى انام على الارض وانتا تبرطع هنا؟
كيونا:انا مقدرش انام على الارض ضهري يوجعني
توتا:بس المفروض من الذوء ان انتا اللى تنام على الارض انتا الراجل
كيونا:والله انها لو هنقول راجل وبنت يبقى ينامو جنب بعض وتبقى ليلة حلوة
توتا(برقت ووشها احمر ):اوكي
توتا نامت على الارض وكيونا نام على السرير ميل راسه وبصلهها توتا اتخضت 
كيونا:ضهرك واجعك؟
توتا(اديته دهرها):مالكش دعوة انتا مش خدت السرير؟
توتا فجاة لاقت حد جنبها على الارض توتا لفت مبرقة وهو بيلف اللحاف عليهم
توتا:انتا بتعمل ايه؟(بتهته)
كيونا:.................................
غمض عينه وهو في وشهاا توتا فضلت مبرقة وهى حاسة بنفسه على وشها وشامة ريحة شعره وجسمه وكل حاجة غمضت عينها وهى بتحط ايدها بينها وبينه فات بتاع ربع ساعة كيونا فتح عينه رفع راسه وسندها على ايده توتا فضلت فى سابع نومة فضل باصص على كل حتة فى وشها قرب صباعه من رموشها توتا بربشت وهى نايمة
كيونا:انا مبحبكيش
جاي يغمض عينه بص على صدرها لقى سلسلة طلعها وبصلها لقاها محفور عليها اسمه ابتسم وغمض

تانى يوم 
كلهم فى الصحرا وباصين للموتسكلات الكبيرة دي توتا رابطة دماغها بايشرب وكيونا ربطه على باقي وشه وعينيه بس اللى باينة 
دوني:توتا خليكي مع كيونا بقى
توتا:بطل ندالة بقى مش كفاية امبارح؟
دوني(عمل عبيط):عبد المجيييييييييييييييييييييد
توتا راحت لموتسيكل ركبته لوحدها سويونج واقفة بعيد باصة لتوتا بارف 
سويونج:روحي يلا عقبال مااخلص

جسيكا:توتااااااااااااااااااااااااااااا وحشتيني
توتا(استغربت):حضرتك تعرفيني؟
جسيكا:طبعا ده احنا كنا اصجاب فى كي جي 
جسيكا بتلهي توتا سويونج وطت عند الفرامل وفكتها من موتسيكل توتا 
توتا:بس انا مش فكراكي
جسيكا(سويونج غمزتلها):خلاص اوكي فرصة سعيدة بقى باي
توتا(مستغربة):ايه العبط ده
وحطت البتاعة على مراخيرها عينها بس اللى باينة كيونا راكب برده واحد لوحده توتا مشيت تظبط حاجة ورجعت ركبت بتاعها كله طلع بالموتسيكلات توتا شغلت بتاعها وطلعت بيه كله نازل صريخ وفرحانين وبيرشو حاجات وهما بيعملو دايرة حوالين بعض
توتا:ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
دوني:اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه
ايمي:يسسسسسسسسسسسسسسسسس
كيونا باصص على توتا وعلى عينيها
كيونا(لنفسه):نفس العينين نفس الشخصية نفس طريقة الكلام وحتى فى الميا نفس طول الشعر 
المشرف:يلا نرجع كلنا 
كله بيرجع بالموتسيكلات لحد خط النهاية دوني بتاعه وقف جسيكاو سويونج بتاعها وقف كله بتاعه وقف توتا بتاعها وقف كيونا فضل يلف بيه 
فلاش باك

كيونا شاف سويونج والى عملته اتصل بيها على الموبايل وقلها تستناه فى حتة وبدل بتاع توتا ببتاعه توتا استغربت انه بدلهم
توتا:اشمعنى يعنى؟
كيونا:بتاعك اعلى من بتاعي 
نهاية الفلاش باك
المشرف:كيونا ارجع حااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالا
سويونج شكت وبصت فى بتع توتا لاقت السلك متوصل 
سويونج:اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه مستر بتاع كيونا مفيهوش فرامل 
توتا (برقت وافتكرت):بتاعك اعلى من بتاعي 
فجاة كيونا نط من بتاعه على الرمل والبتع خبط فى جبل كله خد موتسيكلاته وجريو عليه لاقوه مغمى عليه على الارض توتا قربت وقعدت جنبه وشه فى كدمات 
توتا:كيونا
فتح عينه بص في عينيها وغمض تانى 
كلهم:كيونا
بعد اسبوع فى المدرسة 
توتا خايفة تقابل كيونا لانه كل مابيقابلها مبيسالهاش غير سؤال واحد
كيونا:مشيتي ليه الصبح بعد الليلة الياها من عندي من غير ماتسلمي عليا 
راحة عند مكان الاكل بتاكل شافت كيونا جاي باكله ناحيتها قامت تجري وقف قدامها تروح يمين يروح يمين تروح شمال يروح شمال تيجي فى النص برده قدامها 
كيونا:ماانتى لازم تردي وتقوليلي بتحبيني من امتى وتقولي بقى انبستطي يوميها ولا تيجي مرة كما.......
كيونا لقى حتة الم اتهبد على وشه وجريت بص حواليه الحمدلله محدش مركز دخل يكمل اكل عادى معدي فى الطرقة لقى فصلها راح داخل مفيش حد غيرها قفل الباب 
كيونا:فين الماسك بقى؟
توتا:انا مش عارفة انتا بتتكلم عن ايه؟
كيونا:أنتى البنت اللى كانت فى الحفلة؟
توتا:قلتلك مش انا
كيونا:طب انتى كنتى فين فى الحفل؟
توتا:مروحتش عشان الحفلة دي للبنات الحلوة
كيونا:وانتى مش حلوة؟
توتا(دمعت):................................
كيونا(اتعصب):مين اللى قالك انك مش حلوة؟
توتا:.................................

كيونا:قوليلي مييييييييييييييييييييين؟(بنرفذة)
توتا(بصت للارض):انتا
كيونا برق وهى بتعيط مشيت من جنبه بعصبية وهى عمالة تعيط جامد فتحت الباب وخرجت كيونا فضل متنح مكانه
روحت بيتها طلعت فوق من غير ماتتكلم رمت كل حاجاتها على السرير وفضلت تعيط لحد مانامت كيونا روح البيت بص على اوضتها(عرف انها ساكنة جنبه)لقاها مضلمة 
كيونا:ممكن فعلا تكون مش هي وانا ظلمتها واكيد كمان ضايقتها هو فعلا انا هيفرق معايا ايه انا بحبها هي مش بحب البنت بتاعة الحفلة 
كيونا(برق):بحب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
كيونا(لنفسه):مش مهم المهم انى اصالحها دلوقتي بص على شباك اوضتها لقاه مفتوح هرش فى راسه
كيونا:ماهي نطت فى اوضتي قبل كده وهوبا فى خلال خمس دقايق كيونا كان فى اوضة توتا ماسك كشاف نور 
كيونا:هصحيها واعتذرلها وانيمها تانى وخلصت كده
ماشي فى الاوضة براحة ناحية سريرها خبط فى حاجة على التسريحة علبة مجوهراتها وقعت 
كيونا:اووووووووووووووف غبي غبي غبي 
مسك الكشاف ووجهه للارض لقى حاجة بتلمع اوي وطى على الارض لقاه المسك كيونا فضل مبرق نور الكشاف اطفى فضل يحسس عليه
كيونا(لنفسه):ماشي ياتوتا ده انا صدقت البوقين دول
كيونا(بيحسس على الارض):فين ام الكشاف ده
مسك الكشاف وبينوره لقى حد واقف فى وشه
كيونا:ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه
توتا:اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه
توتا جريت على الابجورة شغلتها ووقفت بتنهج
توتا:يا انتا جيت هنا ازاى ؟
كيونا(بصلها من فوق لتحت):مش موضوعنا انى اعلق مسك الماسك وفضل يلاعبه قدامها 

كيونا(بيقلدها):الحفلة دي للحلوين بس 
توتا(برقت وهى بتخطف منه الماسك):هاته
كيونا:فهميني بقى طالما انتى حلوة كده ليه كل ده؟
توتا(وشها احمر):مالكش دعوة هات 
كيونا فضل يتنطط بيه وهو رافعه وهى عمالة تتنطط لحد ماخدته ووقعو على الارض كيونا فضل يضحك وهو باصصلها وهى وشها احمر وفطسانة من الضحك 
كيونا:اممممممممممممممم بحبك
توتا برقت وهى بتبعد عنه قامت وقفت بسرعة واديته دهرها كيونا حط على كتافها اللحاف ولفها خلاها تبصله وقفله عليه معاها وهى فى حضنه 
كيونا:هاه مش هتردي عليا ؟
توتا(بصت للارض وشها احمر):............................
كيونا:اعملي اي حاجة انا هفهم 
توتا ناسية لبسها وناسية نفسها وناسية كل حاجة مش حاسة غير بدقات قلب كيونا ودقات قلبها 
كيونا(مسك دقنها وخلاها تبصله):بحبك
توتا(دمعت):............................................
كيونا(أتخض):انتى اتضايقتي انى بحبك؟
توتا(هزت دماغها لا):لا انا مبسوطة(بتعيط اكتر)مبسوطة اوي بس خايفة(بتعيط اكتر)خايفة يحصل حاجة زي الموتسيكل 
كيونا(بيمسح دموعها):كيووووووووووووتي بحب كيوتي يااخواتي بتحبيني ولا لا 
توتا(هزت دماغها اه):اه اه 
كيونا ضم اللحاف اكتر خلاهم لازقين فى بعض ووطى عليها لمس شفايفها بشفايفه بس ورجع 
كيونا:ده بس عشان احنا لسة فى الاول 
توتا تلقائيا لفت ايدها حوالين رقبته ودموعها عمالة تنزل كيونا فضل ماسكها هيخنقها وهما عاملين زي الكتاكيت فى اللحاف 
بعد اسبوع في المدرسة

توتا:بطل جنان انا قلت مش هقصههههههههههههههههههههههه
كيونا:ومين قال انك هتقصيه انا هعملك فورمة تبين جمالك
توتا:وانتا بتحبني عشاني ولا عشان جمالي؟
كيونا:الاتنين
توتا:لا مش عاوزه وبعدين انا مش عايزة حد يشوفني جميلة غير كيونا بس 
كيونا:وهو حد يقدر يبصلك؟
توتا:اممممممممممممممممم(بدلع)كتير على فكرة 
كيونا:قوليلي مين كده؟
توتا(كيوتي بتفكر):منهو ده ياما قالي كلام حلو وياما 
كيونا رزع ايده على بوءها بيخرسها وهو بيغلي 
كيونا:امتى ؟وازاى؟وفين؟وازاى تسكتي؟وانا كنت فين؟وعم ايه ساعتها؟باسك؟حضنك؟خدك شقته؟ردي ردي ردي 
توتا عمالة ترفص وهو كاتم نفسها 
كيونا:اكيد بصلك باصة مش كويسة او ممكن يكون لمسك ؟اوممكن يكون اغتصبك وانتى نايمة؟ومش بعيد تكوني حامل منه دلوقتي؟
توتا(بترفص):امممممممممممممممممممممممممم
كيونا:انا مكنتش مستريحله من الاول انا هاعرفه مقامه هتشوفي هتشوفي 
دوني كان معدي من برة بيتكلم فى التليفون لقى حد سحبه من قفاه توتا قاعدة مش قادرة تتنفس بعد حالة الغرق اللى كانت فيها 

كيونا(هبده حتة الم):ازاى تعمل كده فى حبيبتي؟
دوني(مبرق):.........................
كيونا:ليه تعتدي عليها ازاى تقولها كلام زي ده وازاى تقولها انها حلوة انتا ازاى.............(وراح هبده بوكس تانى)
دوني:اص.....................
كيونا:وبعدين انا عايز افهم انتا مش بتحب ايمي وسيبتكو مرة تنامو مع بعض فى اوضة البريئة دي ازاى تقول الكلام ده لحبيبتي انتا ذئب بشري دوني بيبص لتوتا كيونا هبده قفا تانى 
كيونا:وكمان مش مالي عينك (طرااااااااااااااخ على صدره)
دوني:انا عاي....................................
كيونا:هتقول ايه هتقول ايه بعد كل اللى  عملته مفيش حاجة تبرر اللى قلته انتا لعبت بمشاعرها وضحكت عليها 
دوني:]اكيون.................................
كيونا:اخرس خالص لحد ماابلغ البوليس ييجي ياخد امثالك
توتا:اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه ببببببببببببببببببببببببببس دوني اخويا فى الرضاعة
كيونا برق وهو باصص على دوني اللى عامل زي الفار فى ايده سابه ادلق على الارض راح ماسك توتا من قفاها ومشي بيها من المدرسة 
فى اوضة كيونا 
توتا قاعدة قدام التسريحة مغمضة وكيونا عمال يظبطلها شعرها 
توتا:افتح؟
كيونا:لا اوعي لما اخلص
توتا:انا تعبت وكده هنام منك 
كيونا:استنى بقى بقى حلو خالص فتحي توتا بصت فى المرايا لاقت نفسها متغيرتش هي هي وكيونا واقف مبتسم جنبها توتا ابتسمت وهو باسها فى خدها 
كيونا:انا بحبك كده ونفسي تبقي اوحش واحدة فى نظر كل الناس طالما فى عيوني انا اجمل واحدة شافتها عينيا توتا وشها احمر ومسكت راس كيونا لفت وباسته فى خده

توتا:بحبك ياكيونا ياشرير 
بعد كام يوم هما الاتنين ماشيين فى الشارع كل واحد ماسك ايس كريم ملغوس وشه 

كيونا:هاه ايه رايك؟
توتا:مش عاوزة وبعدين سيبني بقى اه 
كيونا:مالك؟
توتا ماسكة سنانها وعمالة تنطر اديها وتخبط رجليها فى الارض 
كيونا:مالك؟
توتا:سناني سناني كلت حتة تلجة 
كيونا:هههههههههه احسن 
توتا بصتله بارف وهو ماشي وسايبها راحت متشعبطة فى دهره
كيونا:اه انزلي 
توتا مسكت الايس كريم بتاعها وراحت رزعاه فى وش كيونا بوظته خالص 
كيونا:بقى كده راح حاطط بتاعه فى وشها توتا وسعت وشها وراحت عضاه فى ايده 
كيونا:ااااااااااااااااااااااااااااااه
توتا نزلت تجري كيونا جري وراها وهى عمالة تطلع على جبال شكلها حلو وورد لحد ماوصلت للقمة كيونا وقف قدامها ووراها ايده 
كيونا:ينفع العضة دي؟
توتا(هزت كتافها):بهزر معاك ياكوكي كيونا برق وجري مسكها من رقبتها وهو بيرجها 
كيونا:انتى قلتي ايه؟
توتا(اتخضت):بهزر معاك
كيونا:لا قلتي يا ايه؟؟؟؟؟
توتا(برقت وهى بتفتكر):كوكي؟
كيونا فضل متنح لابتسامتها البريئة ووشها الاحمر قرب منها عشان يبوسها توتا رجعت راسها راحم واقعين هما الاتنين على الزرع وعمالين يتدحرجو لحد ماوقعو تحت 
كيونا(مدروخ بيحاول يقف):انا اول مرة حد يدلعني
توتا(وشها احمر):هاه؟
كيونا قرب منها قومها من على الارض وقفو فى وش بعض كيونا ضم ايديها الاتنين وحطهم عند شفايفه 
كيونا(باس ايدها):انتى حنينة اوي ياتوتا
توتا فضلت متنحة وكيونا بيحضنها ومنيم راسه على كتفها 
كيونا:اوعي تبعدي عني 
توتا فضلت مبتسمة كيونا فضل حاضنها جامد 
بعد كام يوم 
فى المدرسة 

توتا نايمة على الدسك حست بحد بينفخ فى وشها توتا فتحت عينها لاقت اجمل عينين بصينلها 
توتا:كوكي 
كيونا:صحي النوم مرواح 
توتا:ياااااااه اليوم خلص بسرعة اوي 
كيونا:يلا عشان هاروحك 
توتا:امممممممممممممممممم طب انا كنت عايزة اروح الحمام الاول 
كيونا:اشمعنة؟
توتا:وانتا مالك (فيس صايع)
كيونا:خلاص خلاص انا هستناكي قدام المدرسة كيونا خرج توتا فتحت شنطتها وطلعت علبة مكياج واستشوار 
توتا:هفاجاك ياكيونا
راحت للحمام وقفت قدام المرايا غسلت وشها وبلت شعرها وحطت الاستشوار بتعمل شعرها 
توتا:همممممممممممممم (عمالة تندن)همممممممممممممممممم
فجاة لاقت الازاز اتكسر توتا لفت مخضوضة لاقت سويونج وجسيكاا داخلين 
سويونج:متاخرة ليه ؟
توتا:................................
سويونج:هقولك على حاجة بسيطة كده توتا فضلت متنحة لاقت جسيكا مسكتها من شعرها الناعم 
سويونج:ابعدي عن كيونا اوبا 
توتا:.............................. مرتضش تعمل اي صوت وجع ولا حتى ردت عليها 
سويونج:هاه اوكي عشان بس مش تزعلي مني 
توتا(ابتسمت بسخرية وهى بتفتح شنطتها):.......................................
سويونج:فاهمة 
توتا(ردت على الموبايل):اييوة ياكوكي معلش بس هتاخر شوية متخافش انا هاخرجلك 
سويونج(اتنرفذت اكتر):..............................
توتا قفلت معاه وبتديهم دهرها عشان تكمل تحط ميكب لاقت جسيكا لفتها وسويونج رزعتها حتة الم توتا بوءها كله دم 
توتا(ابتسمت بسخرية):................................
سويونج ضربتها الم تانى توتا ابتسمت اكتر ضربتها الم تانى ضربتها تانى ضربتها الم تانى ضربتها تانى 
كيونا واقف قدام المدرسة مستني 
فى الحمام
 توتا قاعدة على الارض وشها كله دم جسيكا مسكاها من شعرها وسويونج عمالة تلطش فيها 
سويونج:احسنلك ابعدي عن كيوناااااااااااااااااااااا
توتا:ههههههههههههههههههههههههههههههه
سويونج(ضربتها تانى):انتى بتضحكي على اييييييييييييييييييييييييييه؟
توتا:بسيطة جدا اصلك تضحكي 
سويونج لطشتها اكتر وقامت وقفت جسيكا وقفت توتا سويونج بتقطعلها هدومها توتا برقت وحد بيدخل الحمام
هانكيونج:واقف برة بقالي كتير 
سويونج:اهيه تاشبع بيها عايزاها متعرفش تمشي تانى 
جسيكا وسويونج وقفو على جنب وهانكيونج بيقرب من توتا دي فضلت ترجع ورا وهى بتقفل سوستة البلوزة اللى هي لبساها تانى 
توتا:سويونج انتى مش هتستفادي حاجة 
سويونج:لا هستفاد لما اعمل كده 
توتا لاقتها بتطلع الكاميرا وبتصورهم توتا عمالة تلف فى الحمام وهانكيونج عمال يقرب منها 
توتا:كيونا مش هيسكت 
سويونج:ده لو لحقك اصلا 
كيونا واقف برة عمال يرن على الموبايل بتاع توتا وهى مش بترد 
كيونا:هي اتاخرت كده ليه؟
فى الحمام 
هانكيونج قرب من توتا حط ايده على خدها توتا صرخت وزقت ايده 
توتا:انتا بتعمل ايه؟
هانكيونج:هششششششششششش اهدي 
توتا(بصتله بخوف وايده بتتحرك من خدها لرقبتها للسوستة):ااااااااااااااااااااااااااااااه
هانكيونج حط ايده على بوئها وقرب منها اكتر توتا زقته وقعته على الارض وجريت للباب جابها من شعرها 
هانكيونج:قلتلك اهدي 
توتا(فضلت تصرخ):كيونااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
سويونج قفلت الباب اكتر وهى بتصور هانكيونج وقع توتا على الارض وهى جاتلها حالة هستيريا عمالة تصرخ وترفص وتبعد عنه 
توتا:لا لا كيونا كيونااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
هانكيونج حط ايده على السوستة توتا اتحركت بتزقه اتفتحت فضلت مبرقة وسويونج بتصور راحت قافلة البلوزة بخوف وهى عمالة تعيط 
توتا:خلاص خلاص هابع.............................
توتا مغمضة لاقت حد حاضنها راحت مصرخة وبتزقه لاقته بيطبطب عليها 
كيونا:انا اسف اسف اسف 
توتا فضلت تعيط عياط هستيري هانكيونج مسك كيونا ورماه على الارض قام وقف بصلهم وهو بيوقف توتا وراه 
توتا(بتعيط زي الاطفال):كيونا يلا بينا نمشي من هنا
كيونا بيخبيها وراه اكتر :متخافيش هنمشي هنمشي 
هانكيونج قرب من كيونا لسة هيضربه بالبوكس كيونا تنى ايده ورا دهره ورماه بعيد 
سويونج:اوبااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
هانكيونج قام متعصب راح لكيونا وضربه برجله فى بطنه كيونا وقع حبة على الارض مش قادر يقف توتا مسكت كيونا مخضوضة 
كيونا(بينهج):متخافيش حاولي تخرجي انتى 
توتا فضلت تعيط وهى بصالهم لاقت هانكيونج مسك كيونا رزعه فى اللحيطة وماسك حاجة كبيرة نزل بيها على دماغ كيونا 
توتا:ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه
لاقت كيونا دماغه كلها دم وهو بيقع على الارض جريت عليه مسكته فضل ينهج 
كيونا:اهربي انتى 
توتا قامت وقفت وهو وراها وبصتلهم بتعيط 
توتا:انتى ليه بتعملي كده؟
سويونج:بدافع عن حبي 
توتا:وهو انا لو سيبته هو هيحبك؟استحالة الحب مش بالعافية مانا فضلت طول عمري احبه 
سويونج:اه بالعافية وقلتلك لو عوزاه يعيش ابعدي عنه 
توتا(غمضت عينها):هابعد هابعد هاااااااااااااااااااااااابعد 
كيونا برق وهو على الارض مسك رجل توتا دي لفتله ووطت بصت فى عينه وهى ماسكة وشه 
توتا:كوكي مش هنقدر عليهم(وهى بتعيط)
كيونا قام يتسند وهو بيقف وشه كله دم من راسه قرب من هانكيونج ولسة هيضربه هانكيونج زقه كيونا وقع على الارض توتا لحقته بسرعة 
توتا:هشششششششششش غمض عينيك 
كيونا(دمع وهو ماسك ايدها):متسيبنيش انا اموت من غيرك ماتسيبنيش 
توتا:قلتلك غمض عينيك 
كيونا(فضل يهز دماغه لا وهو بيعيط):لا لا لا 
توتا(اتعصبت):غمض عينيييييييييييييييييييييييييييييييك
كيونا بص فى عينيها وعيط زي الاطفال غمض عينيه كيونا حس باجمل شفايف على شفايفه توتا بعدت عنه وهمست عند ودنه
توتا:متفتحش 
كيونا كان فعلا ابتدى يغمى عليه فتح عينه لقى توتا بتخرج من الحمام وهى بتعيط 
كيونا:تو...............تا.............
بعد اسبوع 
كيونا فى المستشفى فاق وبيبص حواليه ملقاش توتا مامته قاعدة جنبه 
مامته:انتا كويس؟
كيونا:توتا فين توتا؟
مامته:..................................
كيونا(دمع):توتا حبيبتي!!!!!!!!!!!!!
مامته:انساها ياكيونا انساها زي ماهي مانسيتك 
كيونا:انسى ايه  وسعي 
مامته مسكته وبتنيمه بالعافية كيونا رفص وزقها 
كيونا:وسعيييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي
مامته سابته كيونا قام يجري ودماغه مربوطة اول ماخرج لقى المستشفى كلها بلالين قعد يلف وهو ماسك دماغه
كيونا:توتا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سمع فجا طرقعة جامدة اتخض بيبص لقى دوني وايمي بيضحكو 
دوني:حمد لله على السلامة ياعريس 

كيونا(بخوف):دوني توتا توتا هربت وسابتني 
دوني:لا ياراجل؟بس سيبك انتا كلت ضرب مكالوش حرامي غسيل 
كيونا:انا مش فاهم حاجة كيونا لقى حد مغمي عينه 
توتا:انا هفهمك 
كيونا بيشيل القماشة بلهفة 
كيونا:توتا توتااااااااااااااااااااااااا 
توتا:اوعى تشيلها همشي ومش هتشوفني تانى 
كيونا(مسك ايدها جامد):فهميني
توتا:هفهمك (مسكت ايده وماشية بيه) اول ماابتدى الضرب بعد ماقفلت معاك اتصلت بدوني وسيبت الموبايل شغال عشان يسمع ويتصرف لان انا عرفاك متهور مش هتشوف قدامك وهتيجي تضرب لكن دوني ممكن يفكر شوية بس فلما انا خرجت بعد شوية لاقيته جاي بناس كتير وقامو بالواجب 
كيونا(عيط):ومقلتليش ليه؟
توتا(كيوتي):عشان انتا عبيط ياحبيبي يامجنون
كيونا شد القماشة وبص حواليه لقى نافورة منورة فى جنينة المستشفى وتوتا قاعدة جنبه 
توتا:هتصلح غلطتك ولا لا؟
كيونا(ابتسم ودمعته نازلة):.............................

توتا قربت مسحت دموعه وهى بتضحك لقاها لابسة نفس فستان الحفلة وعاملة نفس الشكل
توتا:هاه؟هتصلح غلطتك ونعيد نفس اللي حصل ولا اروح اجيب سويونج
كيونا(برق):صحيح حصلها ايه؟
توتا:زمانهم كلهم فى الاصلاحية هاه هتصلح غلطتك ولا اقوم 
كيونا(كيوتي فيس):انا صغير على الجواز
توتا:هاه هتتجوزني ولا اقول لمامتك؟
كيونا فضل يضحك وخدها فى حضنه بعد 6سنين
كيوتا:بابا قوم يابا قوووووووووووووووووووووووووووووووووووووم
كيونا:بس ياتيونا 
كيوتا:بابا انا كيوتاااااااااااااااااا مش تيونا 
كيونا:ياتوتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
توتا داخلة ببرود وهى بتظبط شعرها 
توتا:عايز ايه انا مش فضيالكو 
كيونا:ابعدي البت دي عني 
توتا:عملتي ايه ياتيونا؟
كيوتا:ماما انا كيوتا 
توتا:اووووووووووف اناتعبت نفسي افرق مابينهم
كيونا(بيهدف المخدة):وانا نفسي اخلص من الارف ده

توتا:قصدك ايه ياكيونا 
كيونا:انا مش وش بهدلة ولا وش ابوة انا حلو اوي ليلتين حب وخلاص 
توتا:ياراجل وايه كمان؟
كيونا(بص لعينيها اترعب):بهزر بهزر 
كيوتا:مامي خلي بابي يوديني المدرسة انا اتاخرت 
تيونا:انا مش عايزة اروح المدرسة 
توتا:مينفعش لازم تروحو مدرستكو 
تيونا:انا تعبت وزهقت كل يوم مذاكرة مذاكرة
توتا(بتبص لكيونا):اه يابنتى ومين سمعك؟فى ناس تانية برده مقضياها مذاكرة جامدة 
كيونا(بيضحك بفخر):مش انتى اللى عاوزة ولد للبنات
توتا:متهيئلي نسك على الموضوع لاحسن دول صغار ياكبير 
كيونا:طب طرئيهم بقى خلينا نكمل مذاكرة 
كيوتا وتيونا:لا احنا هنقعد معاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااكو

كيونا(قاعد فى وسطيهم منكوش):ارحمو امي العيانة 
كيوتا:تيتا مالها يابابي 
تيونا:يابنتى بطلي البرائة دي ده اي كلام فى الهجايص 
توتا(متحة):هجايص؟
كيوتا:انا مش فاهمة حاجة يلا عايزة اروح المدرسة عشان كيومين زمانه ..............
كيوتا حطت ايدها على بوئها مكسوفة ووشها احمر توتا وكيونا رفعو حاجب كيونا مصبرش مسك كيوتا علقها فى الدولاب توتا ياعيني واخدة حتة متر فى متر هي وتيونا 
كيونا:كيومين مين ياحبيبة البابا
كيوتا(مخضوضة):صاحبي الامور 
كيونا(بيجز على سنانه):والله وانا كنت موديكي تتعلمي ولا تتمسخري ؟
كيوتا:بابي ده شاطر وبيذاكرلي 
كيونا(برق):بيزاكرلك ازاى؟
كيوتا:زي مابتذاكر لمامي 
كيونا افتكر المذاكرة بتاعتهم برق ومسك كيوتا من رقبتها هتفطس فى ايده 
كيونا:شرفي عاري 
توتا:كيونا اهدى دي طفلة اللى اتكسر يتصلح 
كيونا(قفش فى البت اكتر):كمان راحتله البيت مش قادر 
توتا:يخربيتك انتا ايه حافظ مش فاهم ده بيذاكرلها بجد مش زيك يازبالة 
كيونا اتاخد قفا حكومة من توتا شالت بنتها وحطتها على الارض كيونا فضل يهرش فى راسه 
كيونا:احنا لازم نجيب ولد بسرعة انا خايف على البنات دي 
توتا:ايدي على كتفك شد حيلك انتا لاحسن واضح ان خلفتك كلها بنات ياكبير 
كيونا اتعصب اكتر ورفع حاجب مسك توتا وكيوتا من قفاهم 
كيونا:قصدك ايه يااستاذة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
توتا وتيونا:اللى على راسه باطحة 
كيونا:انا عايز افهم هي بنت الشوارع تيونا دي جايبة اللسان ده منين؟
تيونا:والله ياحاج الزمن ياما بيعلم 
كيونا:تعالي يابت ولعيلي سجارة احسن 
تيونا:تاخد كيلو باترا ولا سوبر ياوحش 
كيونا:ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه
توتا:سوري ياكيونا انتا اللى حبتني؟
كيونا:رجعوني لحياتي تانييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي